Mεγάλη ανάκαμψη καταγράφει τα τελευταία χρόνια η αγορά γκέι ταξιδιωτών, με μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τα όσα καταγράφονται στη δεύτερη έκθεση του ΠΟΤ και της Διεθνούς Ένωσης Ταξιδίων Γκέι και Λεσβιων (IGLTA), για τον γκέι τουρισμό, UNWTO LGBT Report.

Τονίζοντας τη σημασία μιας ανοιχτόμυαλης ταξιδιωτικής βιομηχανίας, με 70 χώρες σε όλο τον κόσμο να έχουν αυστηρή νομοθεσία για τους γκέι και με μεγάλη ανάγκη για εκπαίδευση των τουριστικών επιχειρήσεων και του προσωπικού τους, ο ΠΟΤ υπογραμμίζει ότι για να υπάρξει επιτυχημένο μάρκετινγκ σε αυτό το είδος τουρισμού χρειάζεται αυθεντική στήριξη των γκέι ταξιδιωτών. Σύμφωνα με στοιχεία από τον τουρ οπερέιτορ Virgin Holidays που αναφέρονται στην έκθεση, τα 2 τρίτα της κοινότητας LGBT ανησυχούν για την ασφάλεια και τις διακρίσεις στα ταξίδια.

Ανεξάρτητα από τις σεξουαλικές προτιμήσεις τους, όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες εκτιμούν τις βιώσιμες προσπάθειες των εταιριών, πόλεων και περιοχών όταν επιλέγουν διακοπές. Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte σε 8.000 millennials από 29 χώρες, το 87% προτιμούσαν εταιρίες με κοινωνικά υπεύθυνο προφίλ.

Επιπλέον, η σημασία των social media είναι μεγάλη και έγκειται στο ότι αποτελούν έναν γρήγορο τρόπο μετάδοσης συμπεριφοράς διακρίσεων στους προορισμούς και τις πόλεις.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι φιλικές προς τους γκέι εταιρίες που λειτουργούν σε χώρες όπου τα δικαιώματα των μειονοτήτων είναι περιορισμένα, πρέπει να επιμείνουν στις αρχές τους προσφέροντας κατάλληλη εκπαίδευση στους εργαζομένους, αντίστοιχη με εκείνη άλλων χωρών. Τέτοιες εταιρίες μπορεί να είναι αλυσίδες ξενοδοχείων.

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια η Μύκονος και το Σαν Φρανσίσκο ήταν καθιερωμένοι προορισμοί για τους γκέι και τις λεσβίες, σήμερα δεν είναι πλέον εύκολο να εντοπισθούν οι ταξιδιωτικές τους προτιμήσεις. Για παράδειγμα, οι bisexual ανήκουν πρακτικά στην ίδια κατηγορία ταξιδιωτών με τους ετεροφυλόφιλους, καθιστώντας δύσκολη τη στόχευση στην ενιαία αγορά LGBT ταξιδιωτών.

Επιπλέον, οι εφαρμογές (app) τους δίνουν τη δυνατότητα να κάνουν γνωριμίες σε περιοχές όπου υπάρχουν και άλλα μέλη της κοινότητας LGBT, ακόμα και πριν από το ταξίδι, όμως η αγορά είναι και σε αυτή την περίπτωση κατακερματισμένη καθώς οι γκέι τείνουν να χρησιμοποιούν περισσότερο τις εφαρμογές σε σχέση με τις λεσβίες και τους ετεροφυλόφιλους.

Καταγράφεται επίσης σε πολλές χώρες τάση προς νομιμοποίηση των γάμων μεταξύ συντρόφων ίδιου φύλου και προβλέπονται καλές προοπτικές στην αγορά γαμήλιων ταξιδίων για τα ξενοδοχεία κτλ. Και σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού ώστε να δίνεται η αίσθηση στους ταξιδιώτες LGBT ότι έχουν την καλύτερη αντιμετώπιση.

Ανερχόμενες αγορές εξερχόμενου τουρισμού, όπως η Ινδία, η Ινδονησία και η Κίνα έχουν μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών LGBT. Ιδιαίτερα οι ταξιδιώτες νεαρής ηλικίας και οι κάτοικοι πόλεων έχουν μεγάλες προοπτικές στη βιομηχανία.

Η έκθεση συμβουλεύει τους καθιερωμένους προορισμούς γκέι τουρισμού να διατηρήσουν τη στόχευσή τους σε συγκεκριμένο κοινό και να ενθαρρύνουν τους πιο συντηρητικούς να ανοίξουν τις πόρτες τους. Η έκθεση αναφέρει επίσης θετικά παραδείγματα σε σχέση με το πώς χώρες και προορισμοί έχουν καταφέρει να εκμεταλλευθούν αυτή τη νέα αγορά τουρισμού, ανάμεσα στους οποίους είναι η Νέα Υόρκη, η Βαρκελώνη, η Βιέννη και η Αργεντινή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας