Περισσότερες από 170.000 νέες θέσεις εργασίας μπορούν να δημιουργηθούν στη χώρα μας από την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων και την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών στον τομέα του τουρισμού.

Αυτό προκύπτει από τη νέα έρευνα του Oxford Economics, η οποία εξετάζει τον αντίκτυπο του διαδικτυακού περιεχομένου στον ελληνικό τουρισμό και παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική εκδήλωση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και της Google.

Με το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online, η Google, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και το ΣΕΤΕ, έχει ήδη υποστηρίξει 70.000 επαγγελματίες του ελληνικού τουρισμού να αναπτύξουν την ψηφιακή παρουσία τους.

Η μελέτη του Oxford Economics εξετάζει την αξία του ψηφιακού περιεχομένου για τον τουριστικό τομέα έξι χωρών της νότιας Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, ποσοτικοποιώντας τις δυνατότητες ανάπτυξης και αύξησης της απασχόλησης που δημιουργούνται από την αυξημένη υιοθέτηση του διαδικτύου από τον τουριστικό κλάδο.

Σύμφωνα με την μελέτη, ένα 12% της πρόσφατης ανόδου στην απασχόληση στον τουριστικό τομέα οφείλεται στην αύξηση δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου, ενώ υπολογίζεται ότι μπορούν να δημιουργηθούν 170.000 επιπλέον νέες θέσεις εργασίας από την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου.

Το διαδίκτυο αποτελεί κινητήρια δύναμη για τον τουρισμό

Όταν κάποιος σχεδιάζει τις διακοπές του, το διαδίκτυο αποτελεί ένα κρίσιμο ερευνητικό εργαλείο. Η νέα μελέτη του Oxford Economics καταδεικνύει πόσο σημαντικό είναι το ψηφιακό περιεχόμενο για τους τουριστικούς προορισμούς σε όλη τη Νότια Ευρώπη. Όλο και περισσότερο, οι καταναλωτές ερευνούν και εμπιστεύονται πληροφορίες που βρίσκουν online, με ένα 60% να συγκεντρώνουν πληροφορίες από ιστοτόπους και κοινωνικά δίκτυα, γεγονός που χαρακτηρίζει αυτές τις πηγές ως πιο αξιόπιστες σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα και τις προσωπικές συμβουλές και πληροφορίες. Μάλιστα, το 56% των τουριστικών εσόδων στις χώρες της Ε.Ε. προέρχεται πλέον από κρατήσεις που έχουν ξεκινήσει ή και ολοκληρωθεί μέσω του διαδικτύου, ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 13 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 43% που βρισκόταν το 2012.

Το πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο στην έρευνα πιθανών ταξιδιωτών όταν αυτοί σχεδιάζουν κάποιο ταξίδι τους. Οι αναζητήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό έχουν αυξηθεί κατά 45% από το 2010. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα, το 35% των τουριστικών αναζητήσεων σχετίζεται με πολιτιστικά αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

Αυτή η αναζήτηση πληροφοριών δεν βοηθά μόνο τους επισκέπτες στην Ελλάδα να βρουν αυτό που αναζητούν, αλλά αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις και τους πολιτιστικούς φορείς να αυξήσουν το διαδικτυακό κοινό τους. Πολύ περισσότερο, οι ξεκάθαρες και εύκολα προσβάσιμες διαδικτυακές πληροφορίες μπορούν να δώσουν ώθηση στις τοπικές οικονομίες. Αυτό το γεγονός, μεταφράζεται σε θέσεις εργασίας και αύξηση του ΑΕΠ.

Σύμφωνα με την έρευνα, ένα 12% της πρόσφατης ανόδου στην απασχόληση στον τουριστικό τομέα οφείλεται στην αύξηση δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου. Συνολικά, ο ψηφιακός τουρισμός συνεισφέρει το 3,2% του ΑΕΠ της χώρας μας και το 4% της απασχόλησης. Όπως καταδεικνύει η μελέτη του Oxford Economics, μπορούν να δημιουργηθούν 170,000 επιπλέον θέσεις εργασίας από την αύξηση του ψηφιακού περιεχομένου. Η ευκαιρία αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Ελλάδα, όπου ο τουρισμός αποτελεί ένα βασικό κομμάτι της οικονομίας, συνεισφέροντας το 19% του ΑΕΠ.

Την εκδήλωση προλόγισαν ο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Google Greece, ο Γιάννης Α. Ρέτσος, Πρόεδρος του ΣΕΤΕ (Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) και η Ευρωβουλευτής Ελίζα Βόζεμπεργκ. Την παρουσίαση για τη μελέτη και τα αποτελέσματα για την Ελλάδα έκανε ο David Goodger, Διευθυντής του Oxford Economics, ενώ κεντρικοί ομιλητές ήταν οι Κωνσταντίνος Τσέγας, Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ και ο Diego Ciulli, Public Policy Manager Ιταλίας και Ελλάδας. Ακολούθησε συζήτηση, με το πάνελ να αποτελείται από τους: Ιωάννα Δρέττα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, Μαρία Φουντά, Διευθύντρια Marketing της Google Greece, Αλέξης Γαληνός, Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρεία Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής Αθηνών και η Λέττα Μεντή, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Μουσείου Μπενάκη. Συντονιστής της συζήτησης ήταν ο δημοσιογράφος Χάρης Ντιγριντάκης.

Όπως αναφέρει η Μαρία Φουντά, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Google Ελλάδας, “το πρόγραμμα “Grow Greek Tourism Online” της Google έχει βοηθήσει χιλιάδες τουριστικούς προορισμούς της χώρας να βρεθούν online και να βελτιώσουν την ψηφιακή τους παρουσία. Εκπαιδεύσαμε ειδικούς συμβούλους, οι οποίοι παρέχουν δωρεάν προσωπικές συναντήσεις με επαγγελματίες του τουρισμού, σε περισσότερες από 80 πόλεις σε όλη τη χώρα. Έχουμε επίσης εκπαιδεύσει, χιλιάδες φοιτητές και αποφοίτους στις βασικές δεξιότητες του digital marketing. Σύμφωνα με έρευνά μας, το 67% των εκπαιδευμένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων επιβεβαίωσαν ότι είδαν συγκεκριμένα εμπορικά αποτελέσματα ενώ το 81% του συνόλου των εκπαιδευμένων ανέφερε ότι άλλαξε τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μετά την εκπαίδευσή μας. Επιπλέον σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε περαιτέρω την προσπάθειά μας τους επόμενους μήνες”.

Όπως ανέφερε η Ιωάννα Δρέττα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece: «το διαδίκτυο έχει, πλέον, καταστεί βασικό κανάλι ενημέρωσης και σχεδιασμού ταξιδιωτικών εμπειριών. Το περιθώριο βελτίωσης για τη χώρα μας σε αυτό το πεδίο, είναι, ακόμα, πολύ μεγάλο και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε για να καταφέρουμε να μείνουμε σταθεροί στους στόχους μας για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. O ΣΕΤΕ, μέσω της Marketing Greece, στοχεύει από τη μια πλευρά να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού και από την άλλη να υποστηρίξει τις τουριστικές επιχειρήσεις προς αυτή τη κατεύθυνση».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας