One shop stop για τουριστικές επενδύσεις

10ΕΤΕΣ ΠΛΑΝΟΕδώ ακριβώς υπεισέρχεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς ο ρόλος της κάθε άλλο παρά… διακοσμητικός αναμένεται να είναι. Μάλιστα, στις προθέσεις των κ.κ. Θεοχάρη και Κόνσολα είναι η δημιουργία μιας ομάδας υλοποίησης των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό, ενώ ταυτόχρονα θα καθιερωθεί το Τουριστικό Περιφερειακό Συμβούλιο προκειμένου οι 13 Αντιπεριφερειάρχες Τουρισμού να συναντώνται τακτικά με την ηγεσία του Υπουργείου, για τον καλύτερο συντονισμό κοινών δράσεων και πολιτικών.Ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής ηγεσίας βρίσκεται η βελτίωση του αδειοδοτικού πλαισίου κι η χωροθέτηση του τουρισμού. Συγκεκριμένα, θα επιταχυνθεί η ολοκλήρωση του χωροταξικού πλαισίου, έτσι ώστε να ευνοηθούν οι επενδύσεις, δίχως ωστόσο να υπάρχει η παραμικρή έκπτωση στις αρχές της αειφορίας, όπως χαρακτηριστικά τονίζεται.

Η μείωση των χρονικών στρεβλώσεων και της ατέρμονης γραφειοκρατίας θα επιχειρηθεί να αντιμετωπιστεί με τη δημιουργία one shop stop για την ταχύτερη αδειοδότηση τουριστικών επενδύσεων! Παράλληλα, θα λάβει χώρα προτυποποίηση των περιβαλλοντικών μελετών για νέες τουριστικές εγκαταστάσεις. Η προσέλκυση ακόμη πιο ποιοτικών τουριστών προϋποθέτει την ενίσχυση των αεροπορικών κι άλλων διασυνδέσεων της χώρας, και δη σε off-season χρονικές περιόδους, όπως τον χειμώνα. Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να υπάρξει επιθετικότερη εκμετάλλευση του θαλάσσιου πλούτου, καταρτίζοντας και υλοποιώντας ένα φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης και αναβάθμισης των μαρινών, προκειμένου με τη σειρά τους να βελτιωθούν κατακόρυφα κι οι προσφερόμενες υπηρεσίες.

Ολοένα και πιο συχνά στους διαδρόμους του υπουργείου γίνονται εγκωμιαστικές αναφορές στον τρόπο λειτουργίας του Marketing Greece, το οποίο με μια σχετικά μικρή ομάδα συνεργατών και «σφικτό» budget έχει καταφέρει θαύματα, σε ουκ ολίγες περιοχές ενδιαφέροντος.

A to Z experience

Η δύναμη κι η σημασία της εμπειρίας του επισκέπτη είναι πανθομολογούμενο πως αποτελεί το ύψιστο ζητούμενο για κάθε επαγγελματία του κλάδου. Σύμφωνα, λοιπόν, με τους σχεδιασμούς της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Τουρισμού, θα πρέπει να υπάρξει διαχείριση της εμπειρίας, ώστε αυτή να είναι ποιοτική, όσο κι ελκυστική! Μια εμπειρία που θα αντιμετωπίζεται με την λογική «from A to Z», η οποία θα εκκινεί από την αναζήτηση του προορισμού, θα συνεχίζεται με το πώς βιώνει το ταξίδι στη χώρα και θα ολοκληρώνεται με τη διαχείριση των αναμνήσεων στο διαδίκτυο, όταν θα επιστρέφει στον τόπο διαμονής του.
Εμπειρίες, οι οποίες και συνδέονται άμεσα με τους ανθρώπους του τουρισμού και το γνωστικό τους υπόβαθρό.

Ένα από τα… pain point του κλάδου, που οδηγεί στην απόφαση για την αναστήλωση της τεχνικής τουριστικής εκπαίδευσης με την ταυτόχρονη αναβάθμιση των Ανώτερων Σχολών. Κάτι, που θα συμβάλλει σε περισσότερο παραγωγικούς, ποιοτικούς όσο κι αποτελεσματικούς εργαζόμενους. Ξεχωριστή βαρύτητα δίνεται, μάλιστα, στον συνολικό επανασχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος, με τον ταυτόχρονο επαναπροσδιορισμό της εικόνας του! Στο… κάδρο θα πρέπει να προστεθούν σύνθετα ή ακόμη κι εναλλακτικά προϊόντα, όπως ο γαστρονομικός τουρισμός, ο συνεδριακός, ο αγροτουρισμός, το city break, ο ιατρικός τουρισμός, αυτός της ευεξίας, ο αθλητικός, ο εκπαιδευτικός, ο θρησκευτικός κ.ο.κ. Η δε συμβολή της αυθεντικότητας, στοιχείου που δείχνει να αναζητά ολοένα και πιο έντονα η γενιά των Millennials, θα είναι καταλυτική στη νέα προσπάθεια.

Data, ο πολύτιμος σύμμαχος!

Ο κ. Θεοχάρης, στηριζόμενος εν πολλοίς στο εξαιρετικά ευρύ όσο και πλούσιο γνωστικό του αντικείμενο της Πληροφορικής και σε αγαστή συνεργασία, πρωτίστως, με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο και με βασικά στελέχη της σημερινής κυβέρνησης, θα επιχειρήσει να εισάγει τεχνολογικά εργαλεία κι εφαρμογές σε πολύ μεγάλα τμήματα περί του τουρισμού.
Μάλιστα, οι συνεργάτες του δεν κρύβουν τη φιλοδοξία του να εκσυγχρονίσει πλήρως τον ΕΟΤ, προκειμένου να σχεδιάζει στρατηγικές, παρεμβάσεις, τακτικές και πολιτικές, βασιζόμενος όχι στην αίσθηση της στιγμής ή στον βαθμό ικανότητας (ή μη) των αρμόδιων υπηρεσιών, αλλά στην αξιοποίηση των δεδομένων, από τα οποία βρίθει ο κλάδος κι οι επιχειρήσεις του.

Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η χάραξη ενός δεκαετούς σχεδίου για τον τουρισμό προϋποθέτει την ενσωμάτωση κι εκμετάλλευση όλων όσων παρέχει η τεχνολογία σήμερα, με ένα εξελικτικό projection στο μέλλον. Φυσικά, δεν πρέπει να διαφεύγει από το νου πως η ελληνική αγορά θα πρέπει να απευθυνθεί σε νεότερης ηλικίας γενιές, οι οποίες είναι απόλυτα ταυτισμένες με την τεχνολογία. Εξάλλου, μέσω των δεδομένων και της εκτενούς ανάλυσής τους, θα καταδειχθεί το προφίλ των επισκεπτών που θέλουμε να προσελκύσουμε, πότε τους θέλουμε και γιατί!

Ολοένα και πιο συχνά στους διαδρόμους του υπουργείου γίνονται εγκωμιαστικές αναφορές στον τρόπο λειτουργίας του Marketing Greece, το οποίο με μια σχετικά μικρή ομάδα συνεργατών και «σφικτό» budget έχει καταφέρει θαύματα, σε ουκ ολίγες περιοχές ενδιαφέροντος. Στα «υπέρ» της εντονότερης παρουσίας στα ψηφιακά Μέσα θεωρείται και το λελογισμένο (έως και φτηνό) κόστος που συνεπάγονται, σε συνδυασμό με τα μετρήσιμα αποτελέσματα και, φυσικά, τα δεδομένα που αποφέρει κάθε δράση ή ενέργεια. Η προσθήκη της τελευταίας στιγμής αφορά τη νέα πρόεδρο του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, η οποία και καλείται να παίξει έναν ρόλο-κλειδί στην ανάπτυξη ενός στέρεου οικοδομήματος, που θα θέσει τις βάσεις για την αναζήτηση περισσότερο ποιοτικών χαρακτηριστικών και στοιχείων τουρισμού.

Η δε στρατηγική που θα ακολουθηθεί εκ μέρους του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού θα κινείται στη συντριπτική της πλειοψηφία στον ψηφιακό κόσμο! Μάλιστα, η κυρία Γκερέκου δεν είναι άγνωστη στον ευρύτερο κλάδο της φιλοξενίας, καθώς κατά το παρελθόν, διατέλεσε, μεταξύ άλλων, υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, με αρμοδιότητα τον Τουρισμό, στην Κυβέρνηση του Γιώργου Α. Παπανδρέου το 2009. Παράλληλα, το γεγονός ότι έχει μια σφαιρική γνώση και επί των θεμάτων πολιτισμού δύναται να βοηθήσει σημαντικά στη λείανση τυχόν διαφορών και στην προώθηση των project του τουριστικού κλάδου που έχουν μια… εσάνς πολιτισμού.

Εν κατακλείδι, επιχειρείται να καταστεί κτήμα καθενός πως για τη νέα πολιτική ηγεσία του κλάδου τουρισμός σημαίνει εξαγωγή ωραίων αναμνήσεων από τοπία, αρχαιολογικούς χώρους, εμπειρίες, φαγητό, και ψυχαγωγία. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Θεοχάρης: «Σημαίνει εξαγωγή ευτυχίας!». Σε αυτό το πλαίσιο, ο στόχος δεν είναι άλλος από το να καταστεί σαφές σε διεθνές επίπεδο πως «Η Ελλάδα, που προσφέρει όσα δε μπορούσες ποτέ να φανταστείς! Για κάθε τουρίστα, κάθε εποχή, σε κάθε προορισμό!». 10ΕΤΕΣ ΠΛΑΝΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας