Η κούρσα ανάκαμψης Ην. Βασιλείου και Γερμανίας

Τι ξόδεψαν Βρετανοί και Γερμανοί τουρίστες

Σε επίπεδο εισπράξεων ανά αγορά / χώρα προέλευσης τουριστών, η Γερμανία και το Ην. Βασίλειο συνεχίζουν να αποτελούν μακράν τους καλύτερους πελάτες μας. Φέτος έχουν συνεισφέρει μέχρι και τα τέλη Αυγούστου στον ελληνικό τουρισμό περίπου παρόμοιου μεγέθους ποσά, που υπερβαίνουν τα 2,2 δισ. €, και συγκεκριμένα 2,23 δισ. € η Γερμανία και 2,28 δισ.€ το Ην. Βασίλειο. Εξετάζοντας τις επιδόσεις των δύο αυτών αγορών, αξιοσημείωτο είναι ότι το Ην. Βασίλειο, εκτός του ότι συνεισέφερε περίπου 50 εκατ. περισσότερα από τη Γερμανία, δείχνει σημαντικά μεγαλύτερη δυναμική ανάκαμψης. Συγκεκριμένα, έχοντας ήδη ξεπεράσει τα αντίστοιχα έσοδα της προ κρίσης χρονιάς του 2019 κατά 19,3%, επιτυγχάνει ποσοστό διπλάσιο από την επίσης θετικότατη απόδοση της γερμανικής αγοράς, που έχει ξεπεράσει φέτος τις εισπράξεις του 2019 κατά 9,7%.

Πόσοι Γερμανοί και Βρετανοί ήλθαν

Σε επίπεδο αφίξεων οι ρυθμοί ανάκαμψης, έναντι της προ κρίσης χρονιάς (2019), είναι παρόμοιοι με αυτούς των εισπράξεων. Και στις αφίξεις το Ην. Βασίλειο προηγείται κατά τι της γερμανικής αγοράς τόσο σε επίπεδο ποσοστών όσο και σε απόλυτα νούμερα. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι αφίξεις μέχρι τέλη Αυγούστου παρουσιάζονται αυξημένες κατά 21% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Αντοίστοιχα, οι αφίξεις από τη γερμανική αγορά παρουσιάζουν αύξηση 8,8%. Σε απόλυτα νούμερα φέτος, μέχρι τον Αύγουστο, μας επισκέφτηκαν 3 εκατ. Βρετανοί τουρίστες έναντι περίπου 2,9 εκατ. Γερμανών. Από την άλλη, θα ήταν άδικο να μη σημειωθεί ότι η γερμανική αγορά ήταν δυναμικά παρούσα στη χρονιά ανάκαμψης του 2021, με πάνω από 1,5 εκατ. τουρίστες έναντι 723 χιλ. Βρετανών, δηλαδή λιγότερων από τους μισούς των Γερμανών. Ίσως όλα αυτά να μην έχουν ιδιαίτερη σημασία μιας και οι αυξομειώσεις πραγματοποιήθηκαν σε μια κατάσταση πρωτοφανούς ρευστότητας και συνθηκών που άλλαζαν ταχύτατα από αγορά σε αγορά. Αυτό που αξίζει κανείς να σημειώσει είναι ότι οι δύο αυτές παραδοσιακές αγορές για την Ελλάδα σήμερα συνεισφέρουν πάνω από ένα στα τρία ευρώ (35,4%) σε ό,τι αφορά τις τουριστικές εισπράξεις και λίγο λιγότερο (30,8%) στις τουριστικές αφίξεις.

Ευρώπη και Γαλλία

Οι εισπράξεις από χώρες της Ευρωζώνης έχουν ανακάμψει κατά 3,7% έναντι του 2019, φτάνοντας περίπου στα 5,9 δισ. € ενώ στο ίδιο ποσοστό έχουν ανακάμψει και οι αφίξεις που έφθασαν λίγο πάνω από τα 8 εκατ. τουρίστες. Περίπου 8 εκατ. τουρίστες ήρθαν φέτος (μέχρι τα τέλη Αυγούστου) από τις χώρες της ζώνης του ευρώ, ξοδεύοντας 5,87 δισ. €. Δεύτερη σε μέγεθος αγορά στην Ευρωζώνη, μετά τη Γερμανία, είναι η Γαλλία. Τα 1 δισ. € που έφεραν φέτος οι Γάλλοι τουρίστες στη χώρα μας αποτελούν το 27,6% επί του συνόλου των εισπράξεων από χώρες της Ευρωζώνης, εξαιρουμένης αυτής της Γερμανίας. Αντίστοιχα, σε επίπεδο αφίξεων τα 1,3 εκατ. Γάλλοι που επέλεξαν την Ελλάδα για τις διακοπές τους φέτος αποτελούν το 25%. Ήδη η Γαλλία έχει ξεπεράσει κατά 14,2% τις αφίξεις της αντίστοιχης περιόδου του 2019, κατέχοντας τη δεύτερη θέση στη σχετική λίστα, ενώ από πλευράς ποσοστού κάλυψης του χαμένου εδάφους, σε σχέση με το 2019, σε επίπεδο εισπράξεων βρίσκεται στην πρώτη θέση με 21%.

ΗΠΑ και Ρωσία

Οι Ρώσοι που εξαφανίστηκαν και οι Αμερικανοί που δεν έφτασαν

Όπως είναι αναμενόμενο, λόγω των συνεπειών των πολεμικών εξελίξεων, οι Ρώσοι τουρίστες έχουν σχεδόν εξαφανιστεί, περιοριζόμενοι από 388 χιλ. το 2019 σε 27 χιλ. φέτος για την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου, παρουσιάζοντας ποσοστό μείωσης 93%. Οι εισπράξεις παρουσιάζουν αντίστοιχο ποσοστό μείωσης, πέφτοντας από 313 εκατ. στα 21 εκατ. €. Οι Αμερικανοί τουρίστες (ΗΠΑ), που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό από τις επανειλημμένες, ίσως υπερτονισμένα αισιόδοξες όπως αποδείχθηκε, αναφορές του Υπ. Τουρισμού, παρά την αύξηση περισσότερο από 200% έναντι της προηγούμενης χρονιάς, δεν έφτασαν για να καλύψουν τις απώλειες έναντι της προ κρίσης εποχής. Έτσι, μέχρι τα τέλη Αυγούστου, η αγορά των ΗΠΑ συνέχισε να υστερεί έναντι του 2019 με ποσοστό μείωσης -17,8%. Λίγο καλύτερα είναι τα πράγματα σε επίπεδο εισπράξεων, αφού οι 647 χιλ. Αμερικανοί που επέλεξαν τη χώρα μας φέτος ξόδεψαν 723 εκατ. €, που όμως υπολείπονται κατά -10,8% των αντίστοιχων που δαπανήθηκαν το 2019.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας