Η τουριστική βιομηχανία αυξήθηκε με πάνω από 7,1 εκατομμύρια διεθνείς τουρίστες το 2018, από 6,6 εκατομμύρια ταξιδιώτες το προηγούμενο έτος. Όμως, αυξανόμενη είναι και η  ανησυχία για τον αριθμό περιπτώσεων ψηφιακής απάτης (hacking).

Οι ειδικοί για την ψηφιακή ασφάλεια διαπιστώνουν ότι η αύξηση των ταξιδιών με αεροπορικές εταιρείες, κρουαζιέρες και ξενοδοχεία καθιστούν τους ταξιδιωτικούς προορισμούς hotspots για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Οι ταξιδιώτες ίσως να μην αντιλαμβάνονται τους κινδύνους που ενέχει η χρήση δωρεάν wifi στα ξενοδοχεία τους ή σε καφετέριες προορισμών που τους καθιστούν επιρρεπείς σε κάθε είδους επιθέσεις. Συγκεκριμένα, υπάρχουν απειλές κακόβουλου λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί για να παρακάμπτουν την ψηφιακή ασφάλεια του κυβερνοχώρου.

Μερικοί τύποι ύποπτων επιθέσεων που πρέπει να προσέξουν οι επισκέπτες περιλαμβάνουν:

Επίθεση ‘Man on the middle’

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) ανέφερε ότι εκτιμήθηκαν 2.7 εκατομμύρια περιστατικά απάτης που είχαν ως αποτέλεσμα απώλεια ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ. Παρά τα προγράμματα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και τις δωρεάν προειδοποιήσεις σχετικά με τους απατεώνες διαδικτύου, 1 στους 5 Αμερικανούς ήταν θύμα κάποιου είδους online απάτης.

Με την επίθεση Man on the middle, οι ανυποψίαστοι τουρίστες χρησιμοποιούν δωρεάν wifi στους ταξιδιωτικούς προορισμούς τους. Δεν γνωρίζουν ότι οι χάκερ έχουν δημιουργήσει ένα σημείο πρόσβασης κοντά και μιμούνται το hotspot για το καφέ, το αεροδρόμιο ή το ξενοδοχείο.

Συνιστάται οι ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν ένα εικονικό ιδιωτικό δίκτυο (VPN) που μπορεί να κρυπτογραφήσει τα δεδομένα τους στο διαδίκτυο. Αυτό εμποδίζει την κοινή χρήση των προσωπικών τους πληροφοριών με επιτιθέμενους που παρακολουθούν την κίνηση τους. Η κατοχύρωση της σωστής ασφάλειας στο διαδίκτυο μπορεί να διασφαλίσει έναν ταξιδιώτη και να προστατεύσει τα προσωπικά του στοιχεία.

Επίθεση σε μη ενημερωμένο λογισμικό

Ένας εύκολος τρόπος για να αποκτήσουν οι χάκερ πρόσβαση στον υπολογιστή ενός ταξιδιώτη είναι εάν δεν έχουν ενημερώσει τα πρωτόκολλα ασφαλείας τους. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό το λογισμικό να είναι πάντα ενημερωμένο σε όλες τις συσκευές, τους υπολογιστές, τα τηλέφωνα, τις συσκευές παιχνιδιών και τα tablet.

Τα τρωτά σημεία του λογισμικού είναι τρύπες ασφαλείας που αφήνουν τους εισβολείς μέσα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να γράψουν κώδικα για την αδυναμία του λογισμικού και μπορούν να εκμεταλλευτούν τον υπολογιστή του ταξιδιώτη και να κλέψουν τις πληροφορίες τους.

Απάτες ηλεκτρονικού “ψαρέματος”

Είναι σημαντικό για τους ταξιδιώτες να δώσουν προσοχή στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ζητούν προσωπικές πληροφορίες. Ίσως είναι ένα επείγον αίτημα για ένα πακέτο που χάθηκε στο ταχυδρομείο. Ή ένας φίλος μοιράζεται ένα επείγον μήνυμα ότι χρειάζεται χρήματα. Ο ανυποψίαστος τουρίστας κάνει κλικ στον σύνδεσμο του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είναι στην πραγματικότητα μήνυμα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” (phishing) που στάλθηκε από έναν απατεώνα.

Για να βοηθήσετε τους ταξιδιώτες να γνωρίζουν τη διαφορά, ελέγξτε ξανά τη διατύπωση σε κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αναζητήστε ορθογραφικά και τυπογραφικά λάθη όπως το FeDExx. Ακόμα ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να έχει επιπλέον διατύπωση όπως help.fedex.contact.com αντί για απλά fedex.com. Αυτά μπορεί να επιβεβαιώνουν ότι το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν είναι πραγματικό. Και αν το άτομο επικοινωνήσει με τον φίλο που έχει ανάγκη, μπορεί να διαπιστώσει ότι δεν έστειλε ποτέ μήνυμα ζητώντας βοήθεια.

Ο ίδιος κωδικός χρησιμοποιείται για πολλούς λογαριασμούς

Αν ο ταξιδιώτης χρησιμοποιεί υπολογιστές σε κάποιο internet cafe, από εκεί, το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο χάκερ είναι να χρησιμοποιήσει τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για τους άλλους λογαριασμούς του ταξιδιώτη.

Κατά συνέπεια, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να έχουν στο νου τους τη συχνή αλλαγή των κωδικών τους και να χρησιμοποιούν συνδυασμό αριθμών, συμβόλων και γραμμάτων.

Οι ταξιδιώτες μοιράζονται πάρα πολλά στα κοινωνικά δίκτυα

Μια επίθεση μπορεί να έρθει με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών δικτύων. Όταν οι τουρίστες δημοσιεύουν ότι βρίσκονται σε νέα τοποθεσία και μοιράζονται φωτογραφίες από τον προορισμό τους, ένας χάκερ μπορεί να προσπαθήσει μια επίθεση από έναν άλλο υπολογιστή προσποιούμενος ότι είναι φίλος.

Το μόνο που κάνουν είναι να στείλουν ένα μήνυμα όπως “έλεγξε αυτό το μπαρ εδώ” ή “επισκέψου αυτά τα κορυφαία εστιατόρια”. Μπορούν να ενσωματώσουν κρυφά τα κακόβουλα προγράμματα σε έναν σύνδεσμο και στη συνέχεια όταν το άτομο κάνει κλικ στο σύνδεσμο, λαμβάνει κακόβουλο λογισμικό στο τηλέφωνό του ή σε άλλη συσκευή.

Οι χάκερ μπορούν επίσης να παρακολουθούν τι γράφει ο ταξιδιώτης στα κοινωνικά δίκτυα για βασικές προσωπικές του πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια για οποιονδήποτε λόγο. Θα μπορούσαν να αναζητήσουν, για παράδειγμα, το πατρικό όνομά του, ή την διεύθυνση του σπιτιού του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας