Αερομεταφορές Η μεγαλύτερη ασφάλεια, η άνετη επιβίβαση των επιβατών κι οι λιγότερες καθυστερήσεις στις πτήσεις αποτελούν ζητούμενα από τις αεροπορικές εταιρείες. Σε αυτό το πλαίσιο, τα βιομετρικά συστήματα αναγνώρισης κάνουν ολοένα και πιο συχνά την εμφάνισή τους σε αεροδρόμια κι αεροπορικές εταιρείες, υποσχόμενα να κάνουν πράξη τα «θέλω» των επιβατών.

Πώς η τεχνολογία παρέχει πολλαπλά οφέλη στις αερομεταφορές

ΑερομεταφορέςO τομέας των διεθνών αερογραμμών είναι ένας κλάδος, όπου ο ανταγωνισμός είναι από τους υψηλότερους παγκοσμίως. Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρονικής περιόδου, οι οικονομικές επιδόσεις των αερομεταφορών έχουν επισκιαστεί από την αύξηση των τιμών στα καύσιμα, την περαιτέρω ένταση του ανταγωνισμού και την απειλή εμπορικού πολέμου, κυρίως μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Μάλιστα, η ΙΑΤΑ πρόσφατα μετέβαλλε τις εκτιμήσεις της για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019 και πλέον οι αερογραμμές διεθνώς αναμένεται να έχουν τα χαμηλότερα κέρδη από το 2014 κι έπειτα! Η χρήση νέων τεχνολογιών θα μπορούσε να βοηθήσει, για να αντισταθμιστεί αυτή η εικόνα. Με την τεχνολογική αναβάθμιση, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να διατηρήσουν το περιθώριο κέρδους τους, αλλά και να γίνουν πιο φιλικές για τους επιβάτες.

Στην κατεύθυνση αυτή, κορυφαίες τεχνολογικές επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει υψηλής τεχνολογίας βιομετρικές υπηρεσίες, που μπορούν να παίξουν ρόλο – κλειδί, τόσο για να μειωθεί το κόστος των πτήσεων, όσο και για να έχουν οι επιβάτες μια πιο ευχάριστη εμπειρία χρήσης. Παράλληλα, μέσω αυτής, λαμβάνει χώρα κι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των αεροπορικών εταιρειών. Πρόσφατα, τοποθετήθηκε τεχνολογικό σύστημα στο Διεθνές Αεροδρόμιο Hartsfield – Jackson της Ατλάντα των ΗΠΑ, στον τερματικό σταθμό F. Πρόκειται για βιομετρικό σύστημα αναγνώρισης προσώπου και προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή στους επιβάτες, για επιβίβαση χωρίς ταλαιπωρία. Οι επιβάτες που το επιλέγουν μπορούν να κάνουν check-in, να αφήσουν τις αποσκευές τους και να περάσουν τους ελέγχους ασφαλείας, χρησιμοποιώντας απλώς την όψη τους, ως μέσο αναγνώρισης. Σε κάθε σημείο ελέγχου, το σύστημα ενημερώνεται από τη βάση δεδομένων της υπηρεσίας συνόρων των ΗΠΑ, για να αναγνωρίζει τους επιβάτες.

«Αντίο» καθυστερήσεις στις πτήσεις!

Το αεροδρόμιο της Ατλάντα είναι από τα πλέον πολυσύχναστα του κόσμου, καθώς εξυπηρετεί περισσότερο από 100 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Αποτέλεσμα; Μέσω της χρήσης της βιομετρικής τεχνολογίας, έχει καταφέρει να βελτιώσει άρδην τις υπηρεσίες και κυρίως έχει μειώσει τον χρόνο επιβίβασης. Πρόσφατη έρευνα του finder.com κατέδειξε ότι στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο, εξαιτίας της αυξανόμενης κίνησης των επιβατών, προκαλούνται καθυστερήσεις στις πτήσεις, της τάξεως του 8,8%. Η εταιρεία SITA, που ειδικεύεται σε ψηφιακές τεχνολογίες για αεροδρόμια κι αεροπορικές εταιρείες, αναφέρει πως κατά την προσεχή πενταετία, το 77% των αεροδρομίων στις ΗΠΑ και το 71% των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη χώρα θα εφαρμόσουν ανάλογα συστήματα, αφενός για να βελτιώσουν το επίπεδο ασφάλειας των αερομεταφορών αφετέρου για να διευκολύνουν τις διαδικασίες επιβίβασης – αποβίβασης.

Αερομεταφορές

Η βιομετρική τεχνολογία επιτρέπει τη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την επιβίβαση στο αεροπλάνο κατά τουλάχιστον 9 λεπτά, καθώς οι επιβάτες δεν χρειάζεται πλέον να περνούν από πολλαπλούς ελέγχους ταυτότητας και διαβατηρίων. Το στοιχείο αυτό αποτελεί θετική είδηση γενικότερα για τις υπηρεσίες διασυνοριακών ελέγχων. Το 2018 έρευνα της ΙΑΤΑ, που έγινε σε δείγμα 10.400 επιβατών που προέρχονταν από 153 χώρες, κατέδειξε ότι οι έλεγχοι στα αεροδρόμια είχαν από τα πλέον χαμηλά ποσοστά, όσον αφορά την ικανοποιητική λειτουργία τους. Επίσης, η μείωση του χρόνου επιβίβασης θα έχει και σημαντικά οικονομικά οφέλη για τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία αεροπορίας των ΗΠΑ, οι καθυστερήσεις στις πτήσεις κοστίζουν στις αερογραμμές 28 δις δολάρια τον χρόνο.

Η συνεργασία

Χάρη σε αυτή την επιτυχή εφαρμογή της βιομετρικής τεχνολογίας στην Ατλάντα, η ιαπωνική τεχνολογική εταιρεία NEC υπέγραψε πρόσφατα συνεργασία με την Star Alliance, στην οποία συμμετέχει κι η δική μας Aegean Airlines, με στόχο να γίνει δυνατή η χρήση του συστήματος αναγνώρισης προσώπου από περισσότερο αερογραμμές. Η Star Alliance είναι η μεγαλύτερη και παλαιότερη ένωση αεροπορικών εταιρειών, με 28 εταιρείες – μέλη που πραγματοποιούν ημερησίως περισσότερες από 19.000 πτήσεις σε 1.300 αεροδρόμια του πλανήτη. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, θα αναπτυχθεί και μια διαλειτουργική πλατφόρμα που θα επιτρέπει στα μέλη της Star Alliance να χρησιμοποιούν τις βιομετρικές υπηρεσίες για τους τακτικούς πελάτες τους.

Η βιομετρική τεχνολογία επιτρέπει τη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την επιβίβαση στο αεροπλάνο κατά τουλάχιστον 9 λεπτά!

Η νέα υπηρεσία αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή στις αρχές του 2020, δίνοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα να μειώσουν κατά πολύ τον χρόνο που απαιτείται για την επιβίβασή τους στο αεροπλάνο. Επίσης, μέσω του κινητού τους, οι επιβάτες θα μπορούν να κάνουν εγγραφή μόνο μια φορά και τα στοιχεία τους θα είναι διαθέσιμα για όλες τις αεροπορικές εταιρείες που συμμετέχουν στο σύστημα. Από πλευράς αεροπορικών εταιρειών, η Delta Air Lines είναι από τις πρώτες που έχει μπει δυναμικά στη χρήση της βιομετρικής αναγνώρισης, καθώς ανακοίνωσε ότι θα λειτουργήσει στο αεροδρόμιο της Ατλάντα το πρώτο εξ ολοκλήρου βιομετρικό terminal. Αερομεταφορές 

Επίσης, η JetBlue, σε συνεργασία με τη SITA, κάνει δοκιμές σε σύστημα επιβίβασης με βιομετρική αναγνώριση, στο διεθνές αεροδρόμιο της Βοστόνης. Εκτός από τη βιομετρική αναγνώριση προσώπου, άλλες εταιρείες αναπτύσσουν συστήματα αναγνώρισης δακτυλικού αποτυπώματος, ακόμη και βαδίσματος, όπως το σύστημα που αναπτύσσει για τα αεροδρόμια η VisionBox. Από τις εξελίξεις δεν θα μπορούσε, βέβαια, να λείπει η Apple που έχει αναπτύξει πολλές βιομετρικές εφαρμογές. Μια ακόμη εταιρεία, η Clear, που ήδη συνεργάζεται με δεκάδες αεροδρόμια στις ΗΠΑ, δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να κάνουν βιομετρική εγγραφή και να τη χρησιμοποιούν όχι μόνο για την επιβίβαση στην πτήση τους, αλλά και σε άλλες εκδηλώσεις, όπως αθλητικούς αγώνες, συναυλίες κ.λπ. Αερομεταφορές 

Ενστάσεις κι επιφυλάξεις

Βεβαίως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί οι εταιρείες που βρίσκονται πίσω από τη βιομετρική τεχνολογία να υποστηρίζουν την άνεση για τους επιβάτες και τη μείωση κόστους, ωστόσο, θα πρέπει να έχουμε κατά νου πως θα πρέπει να υπάρξουν διακρατικές συμφωνίες, που θα ορίζουν πώς θα χρησιμοποιούνται και θα αποθηκεύονται τα ανεξίτηλα κι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων επιβατών. Ταυτόχρονα, προκειμένου να λειτουργήσει το σύστημα, θα πρέπει να υπάρξουν συνέργειες με τις κατά τόπους κρατικές υπηρεσίες ασφαλείας. Μέχρι στιγμής, οι βιομετρικές πληροφορίες δεν αποθηκεύονται κι οι επιβάτες επαναβεβαιώνουν την ταυτότητά τους σε κάθε ταξίδι. Αερομεταφορές 

Τελικός στόχος μπορεί να είναι η θεσμοθέτηση διεθνών στάνταρ για τη βιομετρική αναγνώριση, αλλά οι ποικίλοι κανονισμοί ανά χώρα και περιοχή για την προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν αναμένεται να επιτρέψουν να συμβεί, άμεσα τουλάχιστον, κάτι τέτοιο, χωρίς να υπάρξουν σημαντικές δικλίδες ασφαλείας. Πάντως, σε έρευνα που πραγματοποίησε η IATA για τις τάσεις των επιβατών διεθνώς, προέκυψε ότι οι Millennials επιθυμούν τη συντόμευση των διαδικασιών για την απόθεση αποσκευών, ει δυνατόν σε λιγότερο από μισό λεπτό, και το 65% των επιβατών δηλώνει πρόθυμο να μοιραστεί περισσότερες προσωπικές πληροφορίες, αν με αυτό τον τρόπο κερδίζει χρόνο στο αεροδρόμιο. Συνολικά, εκτιμάται ότι, λόγω των χαμηλότερων τιμών στα εισιτήρια και την επέκταση των αερογραμμών, φέτος το 1% του παγκόσμιου ΑΕΠ θα πάει στις αερομεταφορές.

Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι πλέον ταξιδεύουν περισσότερο και όσο πιο εύκολο κάνουν το ταξίδι οι αεροπορικές εταιρείες, τόσο το καλύτερο θα είναι γι’ αυτές. Η χρήση της βιομετρικής τεχνολογίας μπορεί να επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως στην αναγνώριση του προσωπικού για την είσοδο σε συγκεκριμένες περιοχές ή στο πιλοτήριο. Η βιομετρική αναγνώριση ταυτότητας θα μπορούσε επίσης να ενταχθεί στα καταστήματα duty free, σε αεροδρόμια και πτήσεις κι εν τέλει στις επιχειρήσεις που συνδέονται με τις αεροπορικές γραμμές, όπως ξενοδοχεία κι εμπορικά καταστήματα. Γενικά, εκτιμάται ότι όσο η συγκεκριμένη τεχνολογία θα ωριμάζει και θα εξελίσσεται, θα προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες μια γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων που θα βελτιώνουν την εμπειρία των επιβατών και θα επιτρέπουν και τον καλύτερο έλεγχο του λειτουργικού κόστους. Αερομεταφορές 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας