Αναφορικά με την προϊοντική σας γκάμα, πώς αναπτύσσεται, ποιος ο ρόλος της καινοτομίας και της διαφορετικότητας και πώς διακρίνεται από τον εν γένει ανταγωνισμό;

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίαςΌπως, ενδεχομένως, γνωρίζετε, η αγορά της ζύμης και των προϊόντων της είναι αρκούντως ανταγωνιστική, ειδικά στην Ελλάδα, όπου έχουμε μακρά παράδοση στο εν λόγω είδος κι ανεξάντλητο θησαυρό γνώσης και συνταγών. Στην alfa αναπτυσσόμαστε σε όλες τις κατηγορίες ταυτόχρονα, σχεδιάζοντας και παράγοντας καινοτόμα και χρήσιμα προϊόντα άριστης ποιότητας. Αυτά με τη σειρά τους ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, τόσο του retail όσο και του Food Service. Κρατάμε τον πήχη μας πολύ ψηλά και δεν παρεκκλίνουμε από τις αξίες μας, ακολουθώντας πιστά τα βήματα του ιδρυτή της εταιρείας μας. Έτσι, σε όλα τα προϊ­όντα μας χρησιμοποιούμε, συστηματικά, αγνά και ΠΟΠ υλικά που προέρχονται από Έλληνες παραγωγούς, ενώ ταυτόχρονα τηρούμε εξαιρετικά αυστηρές προδιαγραφές και πιστοποιήσεις ποιότητας σε κάθε ένα από τα στάδια της παραγωγής.

Όλα αυτά, ενόσω επενδύουμε διαρκώς στους τομείς της έρευνας και της ανάπτυξης. Αποτέλεσμα; Τα προϊόντα μας διατηρούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και, χάρη στις καινοτομίες που τα χαρακτηρίζουν, διαφοροποιούνται σημαντικά από τον ανταγωνισμό! Χαρακτηριστικά παραδείγματα καινοτομιών στην κατηγορία του Food Service είναι η έτοιμη βάση για πίτσα με κόκκινη σάλτσα και τα φύλλα «Τόσο Απλά», που διευκολύνουν τους επαγγελματίες στη δημιουργία δικών τους γεύσεων, με εγγύηση alfa και για τις ζύμες και για τα φύλλα. Αυτός είναι ο σταθερός προσανατολισμός της εταιρείας μας και με βάση αυτόν πορευόμαστε! Γι’ αυτό, άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η alfa κατέχει ηγετική θέση στην προτίμηση των καταναλωτών, καθώς μέσα σε μια πενταετία (2014–2018) το μερίδιό μας στην αγορά σχεδόν διπλασιάστηκε, ξεπερνώντας το 20%! Συνολικά, σήμερα, διαθέτουμε περισσότερους από 400 κωδικούς στους τομείς του λιανεμπορίου και του Food Service.

Σε ό,τι αφορά την αγορά του HoReCa/Food Service, ποια η δραστηριοποίησή σας σήμερα και τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός σας για το προσεχές χρονικό διάστημα; Υπάρχουν σκέψεις για τη διεύρυνση της διαθέσιμης προϊοντικής σας γκάμας που απευθύνεται στους επαγγελματίες της εστίασης; Τι ζητά η αγορά;

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίαςΗ αγορά HoReCa/Food Service είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική κι απαιτητική. Οι άνθρωποι που την αποτελούν πρέπει να καλύπτουν, ταυτόχρονα, τις πολλαπλές ανάγκες ενός ευρύτατου κοινού, να παρακολουθούν τις εποχικές και γενικότερες τάσεις, να προσφέρουν εγγυήσεις γεύσης και ποιότητας και να είναι πολύ καλά οργανωμένοι σε ό,τι αφορά θέματα logistics! Τους τιμούμε ιδιαίτερα για όλες αυτές τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και προσπαθούμε να βρισκόμαστε μπροστά από τις ανάγκες τους. Μεγάλος σύμμαχός μας σ’ αυτόν τον στόχο είναι το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της alfa, που εντοπίζει ευκαιρίες στην παραγωγή και λειτουργεί με βάση τα ειδικά κριτήρια του Food Service, όπως η εμφάνιση, η ταχύτητα στην παρασκευή των προϊόντων κ.ο.κ.

Ως παράδειγμα, θα σας δώσω δυο πατενταρισμένα για την καινοτομία τους προϊόντα που λανσάραμε πρόσφατα σε αυτή την κατηγορία: το διπλό ρολό με την παραδοσιακή χωριάτικη ζύμη, που περιέχει γευστικό λουκάνικο Φρανκφούρτης και γέμιση κέτσαπ ή μουστάρδα, ανάλογα με την προτίμηση των πελατών, καθώς επίσης και το διπλό ρολό με πατάτα, με εκλεκτής ποιότητας πάστα ελιάς Καλαμών, μυρωδικά κι αγνό παρθένο ελαιόλαδο, που χαρίζει μια αυθεντικά ελληνική γεύση. Η ευρύτατη αποδοχή των προϊόντων μας από αυτή την κατηγορία πελατών μας δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο, οπότε και θα συνεχίσουμε δυναμικά, διευρύνοντας διαρκώς την ποικιλία και την εν γένει προϊοντική μας γκάμα.

Τα τελευταία χρόνια το εξαγωγικό τμήμα της δραστηριοποίησής σας γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη. Τι ποσοστό του συνόλου των πωλήσεών σας αποτελεί η εξαγωγική δραστηριότητα;

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίαςΠράγματι, σύμφωνα με τον απολογισμό του 2018, ο τομέας των εξαγωγών μας, που αντιστοιχεί στο 31% του τζίρου της εταιρείας, παρουσιάζει σημαντική αύξηση των εργασιών του. Και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε, όσο πιο δυναμικά μας επιτρέπουν οι συνθήκες. Εξάλλου, αυτό ήταν και το σκεπτικό, στο οποίο στηρίζεται μια από τις εξαγωγικές καινοτομίες μας, όταν δημιουργήσαμε, δηλαδή, στην Ουάσιγκτον, απέναντι από τον Λευκό Οίκο, το «Alfa Pie House», ένα κατάστημα λιανικής πώλησης ελληνικών προϊόντων, με έμφαση στις πίτες, το οποίο, μάλιστα, σημειώνει ιδιαίτερα θετική πορεία.

Ποια τα σχέδιά σας επί του συγκεκριμένου ζητήματος για το εγγύς μέλλον; Θέλετε να ενδυναμώσετε τη σχέση ποσόστωσης που κατέχουν οι πωλήσεις προς τις χώρες του εξωτερικού; Σε τι επίπεδο κι απευθυνόμενοι σε ποιες γεωγραφικές περιοχές;

Δεν θα πρωτοτυπήσω εάν ισχυριστώ πως οφείλουμε να προχωράμε προσεκτικά και με συνετά βήματα, καθώς οι ξένες αγορές παρουσιάζουν σημαντικές ιδιαιτερότητες. Μια από αυτές είναι και το γεγονός ότι οι ξένοι καταναλωτές είναι ελάχιστα –έως και καθόλου– εξοικειωμένοι με το concept του φύλλου και της πίτας και δυσκολεύονται να κατανοήσουν την ποικιλία και την ευκολία της χρήσης τους. Αποτελεί, λοιπόν, χρέος μας να τους «εκπαιδεύσουμε» κατά κάποιον τρόπο και να τους δείξουμε πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας, για να δημιουργούν συνταγές που να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις και την κουλτούρα τους, και παράλληλα να τους φέρνουν σε επαφή με γεύσεις απ’ ολόκληρο τον κόσμο. Σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές της alfa, λοιπόν, έχουμε φιλόδοξα σχέδια, πατώντας, ταυτόχρονα, με τα πόδια μας… γερά στη γη. Ήδη, σήμερα, εξάγουμε σε περισσότερες από 35 χώρες, σε 4 ηπείρους και προχωράμε βάσει σχεδίου. Να σημειώσουμε, επίσης, ότι έχουμε εταιρείες, πάντα με το διακριτικό σήμα alfa, στη Σερβία, τη Ρουμανία και τις ΗΠΑ (εκτός από το «Alfa Pie House»). Αυτή τη στιγμή, η Αμερική, ο Καναδάς, η Γερμανία κι η Αγγλία αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές μας. Όσο για το περιθώριο ανάπτυξης των εξαγωγικών δραστηριοτήτων μας, αυτό είναι τεράστιο και γι’ αυτό έχουμε θέσει τις εξαγωγές ως βασικό στρατηγικό στόχο της εταιρείας!

Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας

Ποια τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εικόνα και το brandname της alfa; Ποιος συνειρμός επιθυμείτε να δημιουργείται στο μυαλό των καταναλωτών–πελατών (μεμονωμένων ή επαγγελματιών) στο άκουσμα του ονόματος του brand;

Η αλήθεια είναι πως κοιτάμε παντού, για να αντλούμε έμπνευση, ώστε να δημιουργούμε διαρκώς νέα προϊόντα, όχι μόνο ελκυστικά αλλά και χρήσιμα, για τον καταναλωτή. Ταυτόχρονα, βασιζόμαστε σε μια μακρά παράδοση που προέρχεται αφενός από τη γαστρονομική ιστορία του τόπου μας, κυρίως σε ό,τι αφορά τις πίτες, αφετέρου από το τεράστιο αρχείο των συνταγών που έχουμε δημιουργήσει, με την πολύτιμη βοήθεια των καταναλωτών μας. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ασφαλείς, ποιοτικές κι υψηλής διατροφικής αξίας δημιουργίες, ζυμωμένες με μεράκι, από αγνά κι εκλεκτά υλικά της ελληνικής γης, διατηρώντας ζωντανό το όραμα της alfa, με καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα.

Πρόσφατα, ο ιδρυτής μας, Αθανάσιος Κουκουτάρης, ανέφερε: «Θα ήθελα, σε κάθε μπουκιά alfa που δοκιμάζει ο καταναλωτής, να παίρνει τη γεύση όλων των αξιών που αντιπροσωπεύει το όνομά μας. Γιατί ο κόσμος ξέρει πάντα να αναγνωρίζει την αλήθεια, την ποιότητα, την προσπάθεια, την εντιμότητα και την αξία του αυθεντικού!». Πρόκειται για ένα μικρό απόσταγμα σοφίας, το οποίο, ωστόσο, διακρίνει σε απόλυτο βαθμό τη λειτουργία της εταιρείας μας κι αποτελεί σημείο αναφοράς και «πυξίδα» που μας καταδεικνύει τη σημερινή, αλλά και τη μελλοντική πορεία μας! Alfa: Διεύρυνση ποικιλίας

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας