Η Ελλάδα αποτελεί ένα δελεαστικό όσο και αποδοτικό business opportunity για κάθε επαγγελματία του τουρισμού!

Αγγελική Χονδροματίδου, αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και διευθύντρια του γραφείου της υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στην «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ», αποτυπώνει τη δυναμική που έχει αποκτήσει ο ελληνικός τουρισμός και τις νέες προοπτικές στην τουριστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Με την 25ετή επαγγελματική εμπειρία της σε πολυεθνικές και κορυφαίες ελληνικές διαφημιστικές εταιρείες της αγοράς, στις οποίες έχει διατελέσει υπεύθυνη επιχειρησιακού σχεδιασμού, στρατηγικής, μάρκετινγκ και επικοινωνιακών προγραμμάτων, η κα Χονδροματίδου εντάχθηκε από το 2015 στην κεντρική ομάδα στρατηγικής και υλοποίησης της εθνικής τουριστικής πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού, συμβάλλοντας συγχρόνως στον κεντρικό σχεδιασμό προβολής, προώθησης και ενίσχυσης του εθνικού τουριστικού brand της χώρας διεθνώς.

Κυρία Χονδροματίδου, θεωρείτε ότι προ τριετίας ο δημόσιος και ιδιωτικός τομέας είχαν πλήρη αντίληψη της σημασίας που διαδραματίζει ο τουρισμός στην Ελλάδα και της δυναμικής του στο προσεχές μέλλον;

Η Ελλάδα πριν από τρεισήμισι χρόνια βρισκόταν σε παρατεταμένη οικονομική κρίση, παρουσιάζοντας μία αποδυναμωμένη εικόνα σε ένα περιβάλλον γειτονικής και παγκόσμιας οικονομικής αστάθειας, έχοντας παράλληλα να αντιμετωπίσει τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή. Η ευθύνη του Υπουργείου Τουρισμού και της υπουργού προσωπικά ήταν πολύ μεγάλη, λόγω της συνειδητοποίησης ότι ο τουρισμός θα μπορούσε να παίξει κεντρικό ρόλο στην ανάταση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αποφέροντας άμεσα ετήσια έσοδα, υψηλή ετήσια αύξηση των άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας, και στηρίζοντας οριζόντια τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, σε όλη τη χώρα.

Ταυτόχρονα, ο τουρισμός θα συνέβαλε καθοριστικά στην ισχυροποίηση της διεθνούς εικόνας και φήμης της χώρας μας. Θετική αφετηρία τότε, το αναγνωρισμένο τουριστικό εθνικό brand και ο πολύ δραστήριος ιδιωτικός τομέας. Οι αδυναμίες όμως πολλές… Έλλειψη εθνικής τουριστικής πολιτικής ετών, που δεν ανέδειξε ποτέ τα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας διεθνώς, απουσία εθνικού συντονισμού στην εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής, έλλειψη εξωστρέφειας στη στοχευμένη προώθηση του τουριστικού brand και έλλειψη κοινής τουριστικής κουλτούρας και συνείδησης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Το όραμά μας για τον τουριστικό τομέα είναι να μετατραπεί η Ελλάδα σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, ο οποίος θα προσφέρει αυθεντικές θεματικές εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ένας προορισμός που θα εξελιχθεί σε ιδανική επιλογή για «βιωματικά ταξίδια», σε όλη τη χώρα και όχι μόνο στους παραδοσιακούς προορισμούς. Η επιτυχία του τουρισμού κατά την άποψή μου ήταν αποτέλεσμα οράματος και σχεδίου, συστηματικής προσπάθειας και καλής συνεργασίας με την τοπική αυτοδιοίκηση και τον ιδιωτικό τομέα. Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε ενιαία και συγκροτημένη εθνική τουριστική πολιτική, με συγκεκριμένους στρατηγικούς άξονες-στόχους. Συγκεκριμένα:

  • ανάδειξη της Ελλάδας σε παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό 365 ημέρες τον χρόνο,
  • αξιοποίηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων κάθε προορισμού,
  • επέκταση της τουριστικής περιόδου κατά δύο μήνες στους «ώριμους» τουριστικούς προορισμούς,
  • άνοιγμα νέων αγορών, προσέλκυση επισκεπτών υψηλής αγοραστικής δύναμης και ενίσχυση της συνδεσιμότητας των προορισμών,
  • προσέλκυση εγχώριου και διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος στον τουρισμό.

Η ελληνική επιχειρηματικότητα στον τομέα του τουρισμού διαθέτει εμπειρία και θέληση και εξελίσσεται πολύ θετικά τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια, μέσα από επενδύσεις εκσυγχρονισμού, αναβάθμισης και επέκτασης, αλλά και νέων επιχειρηματικών σχεδίων. Σήμερα, πλέον, είμαστε στο κέντρο του παγκόσμιου επενδυτικού ενδιαφέροντος στον κλάδο του τουρισμού. Τα δύο τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει αναδειχθεί στο μεγαλύτερο business development opportunity στη Μεσόγειο με νέους προορισμούς, νέα τουριστικά προϊόντα, αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, με την εικόνα ασφαλούς προορισμού και με διαρκή βελτίωση της σταθεροποίησης της οικονομικής κατάστασης.

Η δυναμική ανάδειξη της Ελλάδας σε πολυνησιακό σύμπλεγμα μέσα στη Μεσόγειο, σε κορυφαίο προορισμό 365 μέρες τον χρόνο, με επίκεντρο τον τουρισμό εμπειρίας σε κάθε ξεχωριστό μέρος, αποτέλεσε το επίκεντρο της πολιτικής μας. Εργαζόμαστε πάνω σε ένα τουριστικό μοντέλο το οποίο απαντά δυναμικά στις παγκόσμιες τάσεις και ευκαιρίες, και στις αρχές της βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης.

Η πρόκληση και η ευκαιρία είναι τεράστια για επενδύσεις χαμηλού ρίσκου και υψηλής/γρήγορης απόδοσης, για όλη την επιχειρηματική κοινότητα της χώρας μας. Είναι σημαντική σήμερα η συμμετοχή σε επωφελείς επενδυτικές κινήσεις και σχήματα στον τουριστικό κλάδο της Ελλάδας, συμβάλλοντας συγχρόνως στη διατήρηση της ταυτότητας «Greek Hospitality» στην ελληνική ιδιοκτησία του ξενοδοχειακού προϊόντος, η οποία αποτελεί ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα του ελληνικού τουρισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας