Παρόλο που οι κρουαζιέρες αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του τουριστικού δυναμικού σε πολλές χώρες της Ευρώπης που βρέχονται από τη Μεσόγειο, πρόσφατα έχουν εκφραστεί ανησυχίες, ειδικά σε ό,τι αφορά στον υπερ-τουρισμό. Πιο συγκεκριμένα, δύο από τα πιο δραστήρια λιμάνια της Μεσογείου ενδέχεται να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο υποδέχονται τις κρουαζιέρες.

Η Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία και το Ντουμπρόβνικ της Κροατίας είναι τα λιμάνια που δέχονται χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας καθημερινά. Ωστόσο, οι κάτοικοι αυτών των πόλεων διαμαρτύρονται για τους υπερβολικούς αριθμούς τουριστών, καθώς και για τη μόλυνση που προκαλείται από τα κρουαζιερόπλοια. Το λιμάνι της Πάλμα, νοτιοδυτικά της Μαγιόρκα, είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη σε σχέση με τις κρουαζιέρες, με 1.75 εκατομμύρια επιβάτες να το επισκέπτονται κάθε χρόνο, και το δεύτερο με τη μεγαλύτερη μόλυνση (πίσω από τη Βαρκελώνη).

Αυτή την περίοδο, κάτοικοι, ακτιβιστές και οργανώσεις έχουν συνυπογράψει ένα αίτημα για περιορισμό των κρουαζιερόπλοιων σε ένα την ημέρα, και με ανώτατο όριο αποβίβασης τουριστών σε 4000 την ημέρα. Το αίτημα εξηγεί ότι η κατάσταση αυτή στην Πάλμα έχει αυξηθεί με ένα μη βιώσιμο και μάλλον ανεπιθύμητο τρόπο για την πόλη, γεγονός που έχει επίπτωση στο περιβάλλον και στην περιοχή, ενώ ταυτόχρονα έχουν ενταθεί οι κοινωνικές διαμαρτυρίες. Μέχρι και εχθές, 1η Αυγούστου, το αίτημα είχε λάβει 11.000 υπογραφές και θα παρουσιαστεί σε ένα συνέδριο στην Πάλμα σήμερα.

Η Marta Ferriol, συντονίστρια του μη-κυβερνητικού οργανισμού Tramuntana XXI, που συνυπέγραψε το αίτημα, αναφέρει στη Guardian: «Το πρόβλημα με τους τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια είναι ότι καταφθάνουν όλοι ταυτόχρονα και κατακλύζουν το ιστορικό κέντρο της πόλης. Δεν ξοδεύουν χρήματα στην πόλη. Είδαμε πρόσφατα μια αναφορά από τη Βενετία η οποία λέει ότι αυτός ο τύπος τουρισμού έχει λιγοστά οφέλη για τους κατοίκους».

Και ενώ οι αρχές της πόλης θα πρέπει να απαντήσουν στο παραπάνω αίτημα, το Ντουμπρόβνικ έχει προχωρήσει σε μια πιο δυναμική και ενεργητική διαχείριση του τεράστιου όγκου των κρουαζιερόπλοιων. Έτσι, προκειμένου να διατηρήσει και να προστατεύσει την πολιτισμική κληρονομιά της, οι δημοτικές αρχές μαζί με τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρων (CLIA) υπέγραψαν πρόσφατα ένα Μνημόνιο Κατανόησης (Memorandum of Understanding, MUO) για την καθιέρωση βέλτιστων πρακτικών για μακροπρόθεσμη διαχείριση προορισμών.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας