ουρές στα αεροδρόμια Ο μέσος επιβάτης μιας αεροπορικής εταιρείας συνήθως έχει τρεις φόβους ή ανησυχίες:
μη και δεν προλάβει την πτήση του, μη χάσει τις βαλίτσες του ή μην εγκλωβιστεί σε πολύωρες ουρές. Μάλιστα, το τελευταίο ενδέχεται να… τον καίει πολύ περισσότερο, καθώς το βιώνει άμεσα και σε πρώτο πρόσωπο. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία η αναμονή παρεμβάλλεται πριν ή ακόμη και μετά τη συνολική ταξιδιωτική του εμπειρία. Άραγε, υπάρχει τρόπος να περιοριστούν ή ακόμη και να συρρικνωθούν οι ουρές στα αεροδρόμια προς ανακούφιση των επιβατών–ταξιδιωτών;

«Έξυπνοι» τρόποι αποτελεσματικής αντιμετώπισης της συστηματικής ή πολύωρης αναμονής

ουρές στα αεροδρόμιαΣήμερα, καθώς βρισκόμαστε στο ζενίθ της social εποχής, κατά την οποία ένα tweet ή κάποιο post μπορεί να γίνει viral, λαμβάνοντας πρωτόγνωρες διαστάσεις… εν ριπή οφθαλμού, η εξομάλυνση όσο κι αποφυγή φαινομένων που αντιβαίνουν στη λογική της διασφάλισης μιας απροβλημάτιστης εμπειρίας για κάθε πελάτη θεωρείται ως ένα από τα κυρίαρχα ζητούμενα κάθε επιχείρησης. Ιδίως, από τη στιγμή κατά την οποία αυτή δραστηριοποιείται στον ευρύτερο τομέα της παροχής υπηρεσιών και δη σε έναν εξαιρετικά ευαίσθητο όσο και καίριας σημασίας κλάδο, όπως είναι αυτός των μεταφορών. Αερομεταφορών, για την ακρίβεια. Τα αεροδρόμια, περί ων ο λόγος, βρίσκονται συχνά–πυκνά στο επίκεντρο αρνητικών περιστατικών, τα οποία έχουν άμεση επίδραση στους ίδιους τους επιβάτες και τις μεταφορές, προσελκύοντας μεγάλη κι αρνητική δημοσιότητα. Ένας πραγματικός εφιάλτης για κάθε διοίκηση, ο οποίος, δίχως κατάλληλες κινήσεις κι αποτελεσματικούς χειρισμούς, μπορεί να εξελιχθεί σε μια κατάσταση… δίχως επιστροφή!

30.968 αεροσκάφη, 39,8 εκατομμύρια πτήσεις, 4,5 δισεκατομμύρια επιβάτες!

Η παγκόσμια αεροπορική κίνηση –τόσο σε επίπεδο μεταφοράς επιβατών όσο και πραγματοποίησης πτήσεων– σε ολοένα και περισσότερα αεροδρόμια αυξάνεται γεωμετρικά. Οι αρμόδιοι αναζητούν άμεσες, λειτουργικές, ανεπαίσθητες και πρωτίστως αποτελεσματικές μεθόδους περιορισμού των ιδιαίτερα αντιπαραγωγικών ουρών, στις οποίες και ταλαιπωρείται αναρίθμητος αριθμός επιβατών σε καθημερινή βάση! Μιας και ο λόγος για τα μεγέθη –και δη τα αυξημένα– της διττής κίνησης στα αεροδρόμια, οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί όσο και… τρομακτικοί. Σύμφωνα με στοιχεία του International Air Transport Association (IATA), πέρυσι μετακινήθηκαν αεροπορικώς περί τους 4,3 δισεκατομμύρια επιβάτες σε διεθνές επίπεδο!

Μάλιστα, η επιβατική κίνηση στους αιθέρες αυξήθηκε κατά 6,3% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος. Φέτος ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών αναμένεται να ανέλθει στα 30.968 αεροπλάνα (εν συγκρίσει με 29.754 το 2018), τα οποία θα πραγματοποιήσουν 39,8 εκατομμύρια πτήσεις, σε σχέση με τις 38,1 εκατομμύρια πέρυσι, έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρουν ταυτόχρονα περί τους 4,8 εκατομμύρια επιβάτες (σε σχέση με 4,5 εκατομμύρια το 2018). Όσο για το μέσο ποσοστό της πληρότητάς τους σε επίπεδο επιβατών, αυτό διαμορφώνεται σε 82,1% έναντι 81,9% του αμέσως προηγούμενου έτους. Την ίδια στιγμή, η ΙΑΤΑ εκτιμά πως τουλάχιστον το 1% του παγκόσμιου ΑΕΠ θα δαπανηθεί σε αεροπορικές μεταφορές το 2019, ποσοστό που… μεταφράζεται σε κάτι παραπάνω από 919 δισεκατομμύρια δολάρια!

ουρές στα αεροδρόμια

Το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως προβλέπεται μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξεως του 3,5% των αεροπορικών ταξιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο κατά την προσεχή εικοσαετία. Αποτέλεσμα; Μέχρι το 2037 το πλήθος των επιβατών θα έχει διπλασιαστεί! Έπειτα από την πιθανή… παραζάλη που δύναται να προκαλέσει η απαρίθμηση και μόνο των προαναφερθέντων μεγεθών, γίνεται αντιληπτό πως τα αεροδρόμια καλούνται να αντιμετωπίσουν προσεχώς ακόμη μεγαλύτερα μεγέθη και πολλαπλάσιες απαιτήσεις, με τις προκλήσεις σε επίπεδο πελατοκεντρικής εξυπηρέτησης να ξεφεύγουν από κάθε προηγούμενο. Άρα, μήπως κάθε… στραβοπάτημα είναι καθοριστικό για τη συνέχιση της ομαλής πορείας της λειτουργίας τους.
Οι ουρές και οι χρονικές καθυστερήσεις πλήγμα στη φήμη του αεροδρομίου! Σε αυτό το πλαίσιο, η δραστική αντιμετώπιση των ουρών που σχηματίζουν οι επιβάτες σε κάθε γκισέ, σημείο παραλαβής αποσκευών κι ελέγχου βίζας ή διαβατηρίων θεωρείται ως εκ των ων ουκ άνευ, σε μια συνολικότερη προσπάθεια βελτίωσης της εμπειρίας που απολαμβάνουν οι ταξιδιώτες.

Παράλληλα, οι χρονικές καθυστερήσεις επηρεάζουν καταλυτικά τη φήμη ενός αεροδρομίου στη σύγχρονη social εποχή. Κατά τη διάρκεια των περασμένων μηνών, σε ουκ ολίγα αεροδρόμια παγκοσμίως, με έμφαση, ωστόσο, στην Ευρώπη και δη τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία, οι επιβάτες βίωσαν πρωτόγνωρες καθυστερήσεις κι ατελείωτες ουρές. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που διενήργησε η εταιρεία Which?, περίπου 1,3 εκατομμύρια επιβάτες που πέταξαν προς ή από τα βρετανικά αεροδρόμια αντιμετώπισαν καθυστερήσεις, τουλάχιστον 3 ωρών, για το δωδεκάμηνο Ιουνίου 2017 – Ιουνίου 2018. Κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 3.500 επιβάτες σε καθημερινή βάση!

Η καθιέρωση ενός απόλυτα εξειδικευμένου Project Management Office (PMO) μπορεί να προσθέσει πραγματική αξία, παρέχοντας ευρεία οπτική στη σειρά των project που έχουν προγραμματιστεί για το κοντινό μέλλον.

Μέγεθος το οποίο, δίχως άλλο, καταδεικνύει περίτρανα τον βαθμό ρίσκου πρόκλησης ζημιάς στη φήμη και την εμπορικότητα των αεροδρομίων που αποτυχαίνουν στο σχεδιασμό και την υιοθέτηση μιας σαφώς αναλυτικότερης προσέγγισης για τον προγραμματισμό της χωρητικότητάς τους, καθώς και στην εφαρμογή ξεκάθαρων πρωτόκολλων διαχείρισης έργου. Βέβαια, η αύξηση της συχνότητας και της διαθεσιμότητας των low–cost πτήσεων έχει οδηγήσει σε εμφανή ενίσχυση και πολλαπλασιασμό του όγκου των επιβατών που βρίσκονται στα terminals των αεροδρομίων. Αποτέλεσμα; Τα αεροδρόμια να αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα κορεσμού, πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με ό,τι βίωναν μέχρι πρότινος, αδυνατώντας –σε πάμπολλες περιπτώσεις– να εφαρμόζουν αποτελεσματικές μεθόδους διαχείρισης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας