Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού

Αττική: Στόχος να αναδειχτεί ως ένας μοναδικός στο είδος του ευρωπαϊκός προορισμός

Η Αττική μπορεί να αποτελέσει έναν μοναδικό στο είδος του νέο ευρωπαϊκό προορισμό, παράλληλα αστικό, διακοπών και θεματικό, καθώς διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις γι’ αυτό και αποτελεί μια μικρογραφία όλης της χώρας. Τις πολλές δυνατότητες και το όραμα της επόμενης ημέρας περιγράφουν η πρόεδρος ΕΞΑΑΑ Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς και ο γενικός γραμματέας της ένωσης και Β’ αντιπρόεδρος ΠΟΞ, Ευγένιος Βασιλικός.

Λαμπρινή Καρανάσιου-Ζούλοβιτς
Πρόεδρος ΕΞΑΑΑ

Η πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ τονίζει σε σχέση με την προβολή και προώθηση της Αθήνας: «Κοινός στόχος όλων μας πρέπει να είναι η προβολή της Αθήνας ως μιας μοναδικής στην Ευρώπη παραθαλάσσιας και νησιωτικής πόλης, με πλήθος προτάσεις για κοντινές ημερήσιες επισκέψεις και εκδρομές, είτε εντός περιφέρειας προς τα πανέμορφα νησιά μας σε απόσταση αναπνοής είτε και προς γειτονικούς προορισμούς με ιστορικό ή περιβαλλοντικό ενδιαφέρον. Το πλέον βασικό, ωστόσο, είναι να δείξουμε από κοινού στις διεθνείς αγορές ότι η Αθήνα και τα νησιά της αποτελούν έναν ιδανικό 12μηνο προορισμό διακοπών με πλήθος καινοτόμων προϊόντων για τον επισκέπτη. Κάποια από αυτά ήδη υφίστανται και άλλα έχουν δρομολογηθεί και περιμένουμε να τα εντάξουμε στο τουριστικό μας προϊόν.

Η Αθήνα και τα νησιά της αποτελούν ιδανικό 12μηνο προορισμό με πλήθος καινοτόμων προϊόντων.

Το μεγάλο έργο στο Ελληνικό, σε συνδυασμό με το Κέντρο Πολιτισμού Ι.Σ.Ν, με τα σχέδια για την ανάπτυξη και τη σύνδεση όλου του παραλιακού μετώπου, με τις μαρίνες μας, με πιθανό υδατοδρόμιο στο μέλλον, με το αναμορφωμένο Τατόι, με σχέδια για την ανάδειξη της Ελευσίνας αλλά και με πλήθος ανανεωμένων χώρων τέχνης στην πόλη, όπως π.χ. το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, η Πινακοθήκη, τα ανανεωμένα μουσεία μας κ.λπ., δημιουργούν μια ολοκαίνουργια Αθήνα στο κοντινό μέλλον, ικανή να γοητεύσει και τον πιο απαιτητικό επισκέπτη.

Η Αττική στο σύνολό της διαθέτει ένα άκρως ανταγωνιστικό και ποιοτικό προϊόν σε ό,τι αφορά το κεφάλαιο ”Φύση και Πολιτισμός“, το οποίο συμπληρώνουν οι βασικές μας υποδομές, όπως το σύγχρονο αεροδρόμιο και μετρό, ισχυρά λιμάνια, η εξαιρετική ποιότητα των καταλυμάτων και η ειδική τουριστική υποδομή και εμπειρία μας στη φιλοξενία. Είναι εμφανές ότι έχει πολλά ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα που θα μπορούσαν να προβληθούν διεθνώς κάτω από το ισχυρό ”brand name” της Αθήνας. Από την πλευρά μας, οι ξενοδόχοι, αλλά και οι πολίτες θα πρόσθετα, πρέπει να φροντίσουμε για θέματα που αφορούν το μέλλον μας, λ.χ. την πράσινη ανάπτυξη και το λεγόμενο περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα αλλά και την αρμονία στη σχέση του τοπικού πληθυσμού (του ντόπιου στοιχείου) με τον τουρισμό. Μιλώ για τη λεγόμενη ”τουριστική συνείδηση“ που απαιτείται να καλλιεργηθεί περαιτέρω, καθώς ο όρος ”value for money“ εμπεριέχει και την ικανοποίηση του επισκέπτη από τη βιωματική εμπειρία του και από την επαφή του με τους ανθρώπους του τόπου που επισκέφθηκε. Τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, και ειδικότερα στην Αθήνα μας, καθ’ όλη την περίοδο της πανδημίας Covid-19, ανταποκρίθηκαν ταχύτατα, με υψηλό αίσθημα ευθύνης και με άριστα αποτελέσματα. Η ξενοδοχία επένδυσε πολλά, παρά την κρίση που διαφαινόταν, προκειμένου να υποστηρίξει όλα όσα απαιτούσαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Επιπλέον ο κλάδος των ξενοδοχείων, τον οποίο εκπροσωπούμε, επέδειξε ακεραιότητα, υπευθυνότητα και τήρησε υποδειγματικά όλα τα μέτρα που επέβαλε η πολιτεία, διατηρώντας το υψηλό επίπεδο της προσφοράς και κρατώντας παράλληλα ψηλά το ποιοτικό επίπεδο της συνολικής εμπειρίας φιλοξενίας του πελάτη. Προσπαθήσαμε, υπό δύσκολες συνθήκες –και φυσικά στο πλαίσιο του εφικτού–, να μη στερήσουμε τίποτα από την ποιότητα που έπρεπε να λάβει ο πελάτης μας. Αυτή η προσπάθεια του κλάδου έχει αναγνωριστεί και είμαι σίγουρη ότι θα έχει πολύ καλά αποτελέσματα. Δεν είχαμε κρούσματα στα ξενοδοχεία μας και συνεχίζουμε με πάρα πολλά προβλήματα λόγω έλλειψης πελατείας. Ωστόσο, ελπίζουμε και εργαζόμαστε για την επόμενη ημέρα, εστιάζοντας την προσοχή μας σε όσα τα ξενοδοχεία, ο προορισμός και οι αρμόδιοι φορείς μας θα μπορούσαν να παρουσιάσουν ”από την αρχή“ στους επισκέπτες μας. Η Αθήνα θέλουμε να επανέλθει –και θα επανέλθει– στη διεθνή τουριστική σκηνή, έχοντας καινούργια όπλα στη φαρέτρα της και αυτό μας δίνει τη δύναμη και το κουράγιο να επιμένουμε, παρά τη δύσκολη αυτή συγκυρία».

Ευγένιος Βασιλικός
Γενικός Γραμματέας της Ένωσης και Β’ Αντιπρόεδρος ΠΟΞ

Από την πλευρά του, ο κ. Ευγένιος Βασιλικός τονίζει ότι «απαιτείται κρατική στήριξη και στρατηγική για τον τουρισμό. Η Αθήνα πρέπει να αναδειχθεί ως προορισμός με έναν νέο τρόπο πιο δυναμικό, πιο φρέσκο, πιο ανανεωμένο ως προς τις προτάσεις της προς τον επισκέπτη. Τα νησιά του Αργοσαρωνικού, η Αθηναϊκή Ριβιέρα, το ιστορικό κέντρο, οι μεγάλες επενδύσεις και τα νέα έργα από τη μια άκρη της Αθήνας έως την άλλη, από το Ελληνικό έως το Τατόι θα αποτελέσουν ισχυρά όπλα στη φαρέτρα της Αθήνας, τα οποία μπορούν να τονώσουν αποτελεσματικά τη ζήτηση και την τουριστική κίνηση, και φυσικά θα πρέπει να προβληθούν κατάλληλα. Σε ό,τι αφορά την επόμενη ημέρα και τη ”μετά covid εποχή“, οι απόψεις διίστανται. Πολλοί είναι όσοι ισχυρίζονται πως θα γυρίσουμε στην κανονικότητα όπως την γνωρίζαμε, άλλοι πιστεύουν ότι τίποτε δεν θα είναι ξανά το ίδιο. Μπορεί όμως να υπάρξουν και ενδιάμεσες εκδοχές, πιο… υβριδικές ενδεχομένως, όπως αναμένουμε να συμβεί στον συνεδριακό-επαγγελματικό τουρισμό. Επίσης, θα μπορούσαν να υιοθετηθούν νέες συνήθειες στην προσφορά υπηρεσιών με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας που θα απαιτούνται. Η τεχνολογία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις όποιες αλλαγές που σίγουρα θα υπάρξουν, έστω στο πλαίσιο της εξέλιξης. Γι’ αυτές τις αλλαγές είμαστε αναγκασμένοι οι ξενοδόχοι ενός προορισμού διεθνούς εμβέλειας, όπως είναι η Αθήνα, να είμαστε εγκαίρως προετοιμασμένοι και στην πρώτη γραμμή της πρωτοπορίας, προκειμένου να είμαστε ανταγωνιστικοί, απολύτως συμβατοί με τις διεθνείς τάσεις και τα όσα θα προσφέρουν τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία του κόσμου στη διεθνή πελατεία.

Η Αθήνα πρέπει να αναδειχθεί ως προορισμός με έναν νέο τρόπο, πιο δυναμικό ως προς τις προτάσεις της προς τον επισκέπτη.

Οι προβλέψεις για την πορεία του 2021 είναι απολύτως παρακινδυνευμένες, καθώς τα δεδομένα είναι ευμετάβλητα. Δεν θα έλεγα πως συντάσσομαι με τους ιδιαίτερα αισιόδοξους, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν παρατηρώ τα θετικά μηνύματα και δεν εύχομαι το καλύτερο δυνατόν. Και αυτό γιατί μετά από μια πολύ δύσκολη δεκαετία για την Αθήνα, με εξαίρεση ένα καλό 2019 και έως και τους δύο πρώτους μήνες του 2020, το απρόβλεπτο β’ εξάμηνο του 2021 δεν δείχνει ικανό να εξισορροπήσει κάπως την κατάσταση. Σημασία αυτή τη στιγμή έχει να προχωρήσουν οι επενδύσεις που καθυστερούν, ώστε να βρεθούμε έτοιμοι “την επόμενη ημέρα”, να προγραμματίσουμε σωστά το θέμα των κλινών στην πόλη μας με έναν σωστό κεντρικό σχεδιασμό που θα εμπεριέχει μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους –όχι μόνο αριθμητικούς, αλλά και ποιοτικούς–, με όραμα για την Αθήνα, τον Αργοσαρωνικό, την Αττική στο σύνολό της, λ.χ. για δέκα χρόνια ή και περισσότερο μπροστά. Από αυτούς τους σχεδιασμούς δεν είναι δυνατόν να απουσιάζουν η αειφορική προσέγγιση με σεβασμό στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον και η ενδυνάμωση των θεματικών, εναλλακτικών επιλογών για τον επισκέπτη. Από την πολιτεία, είτε την κυβέρνηση είτε την τοπική αυτοδιοίκηση, αναμένουμε να σταθούν δίπλα μας, ειδικά από τώρα και στη συνέχεια, ώστε και να συνεργαστούμε από κοινού και επιτυχώς σε μια κοινή, νέα βάση. Ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, περισσότερο απ’ οποιαδήποτε άλλη φορά, καλούνται να συνεργαστούν, να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να επιλύσουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα που είτε προϋπήρχαν της πανδημίας είτε προκύπτουν για το τουριστικό και οικονομικό μέλλον της χώρας, και της Αθήνας ειδικά, υποστηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους στην ξενοδοχία και στον τουρισμό». 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας