Διαφορετικές πολιτισμικές εμπειρίες

Το 2023, το 50% των ταξιδιωτών παγκοσμίως επιθυμούν να γνωρίσουν έναν πολύ διαφορετικό πολιτισμό από τους γνωστούς, είτε πρόκειται για ταξίδια με εντελώς διαφορετικές πολιτιστικές εμπειρίες και γλώσσες (51%) είτε για εξερεύνηση λιγότερο γνωστών πόλεων με κρυμμένα μυστικά (30%). Έτσι, οι ταξιδιώτες ξεχνούν τα συνηθισμένα, αγαπημένα μέρη, καθώς το προσεχές έτος θα αναζητήσουν μοναδικές διακοπές που σοκάρουν, εκπλήσσουν και προσφέρουν πρωτόγνωρες εμπειρίες. Με σχεδόν τα 3/4 (73%) να ανυπομονούν να βιώσουν ταξίδια που θα τους ωθήσουν στα όρια, φαίνεται ότι θα υπάρξει μια εισροή εξειδικευμένων εμπειριών, οι οποίες θα ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να φτάσουν στα ταξιδιωτικά άκρα. Σχεδόν οι μισοί (47%) αναζητούν την πιο εξωτική λιχουδιά του κόσμου, όπως την πιο καυτερή πιπεριά τσίλι, ενώ το 38% θέλει να αφιερώσει τις διακοπές του σε εξωγήινη εξερεύνηση ή σε περιηγήσεις εντοπισμού εξωγήινων. Μετά από όλα αυτά, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι ταξιδιώτες του 2023, σε ποσοστό 28%, σκέφτονται να αγοράσουν ένα εισιτήριο απλής μετάβασης και να ακολουθήσουν το ένστικτό τους σε ό,τι αφορά το βασικό μέρος του ταξιδιού τους.

Υπάρχει μια έντονη επιθυμία ρομαντισμού της μη ψηφιακής εποχής, ακόμη και για τους millennials και τους Gen-Z που δεν την έζησαν ποτέ.

Νοσταλγικές αποδράσεις σε άλλες εποχές

Εν μέσω της παγκόσμιας αστάθειας και της επιθυμίας για απόδραση, οι άνθρωποι σκοπεύουν να δημιουργήσουν ταξιδιωτικές εμπειρίες που παραπέμπουν σε πιο απλές εποχές, με νοσταλγικές αποδράσεις (88%), που προσφέρουν τη συγκίνηση της αναβίωσης των παλιών καλών ημερών. Υπάρχει μια έντονη επιθυμία ρομαντισμού της μη-ψηφιακής εποχής, ακόμη και για τους millennials και τους Gen-Z που δεν την έζησαν ποτέ, με σχεδόν το 1/4 (23%) των ταξιδιωτών να επιδιώκουν εμπειρίες που προκαλούν ψευδείς συγκινητικές μνήμες περασμένων εποχών, όπως να επισκέπτονται ορόσημα ή αξιοθέατα που εμφανίζονται σε εμβληματικές ρετρό ταινίες ή να επιλέγουν το λεωφορείο ως κύριο μέσο μεταφοράς, για να ζήσουν το ομαδικό πνεύμα των σχολικών εκδρομών. Επιπλέον, οι ταξιδιώτες αφήνουν στην άκρη τη χαλάρωση και αναζητούν ολοένα και περισσότερο την αδρεναλίνη των θεματικών πάρκων (61%) και των αιθουσών απόδρασης ή των υπαίθριων περιπετειών, όπως είναι το κυνήγι θησαυρού στις πόλεις. Με τους millennials να είναι πλέον γονείς μικρών παιδιών, θα αυξηθούν και οι προορισμοί που ήταν δημοφιλείς στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, ενώ θα είναι και οι πρώτοι που θα κάνουν κράτηση καταλυμάτων με θέμα μια παλαιότερη εποχή. Και πιθανότατα θα το κάνουν με την οικογένειά τους στο πλευρό τους (54%), εφόσον η επανασύνδεση της οικογένειας είναι στην κορυφή της ταξιδιωτικής ατζέντας το 2023.

Ευζωία και ευεξία, αξίες που παραμένουν

Οι αποδράσεις ευζωίας και διαλογισμού είναι πάντα δημοφιλείς στους ταξιδιώτες (44%), ενώ δύο στους πέντε (40%) στοχεύουν να βρουν την ηρεμία τους σε ένα ήσυχο καταφύγιο. Παράλληλα, περισσότερα από τα δύο πέμπτα (42%) επιδιώκουν διακοπές που προάγουν την ψυχική ή και σωματική υγεία.

Τα επαγγελματικά ταξίδια αλλάζουν

Η τάση που επικράτησε λόγω της πανδημίας, εργασία από οπουδήποτε, έχει κουράσει τους τηλεργαζόμενους και τους έχει οδηγήσει στην απόφαση να χρησιμοποιούν την άδειά τους μόνο για διακοπές. Αναλυτικά, ένα σημαντικό ποσοστό (66%) θέλει τα ταξίδια του 2023 να είναι αυστηρά αναψυχής, και σχεδόν οι μισοί (49%) δεν ενδιαφέρονται να εργαστούν ενώ ταξιδεύουν, αλλά θα εξετάσουν το ενδεχόμενο αυτό κατά περίπτωση, ανάλογα με το τι θα τους προσφέρει η εταιρεία τους. Ως εκ τούτου, τα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους θα επανέλθουν στην ατζέντα το 2023. Αλλά σε αντίθεση με τα επαγγελματικά ταξίδια προ κορωνοϊού, οι εργαζόμενοι θα αναζητούν περισσότερες ευκαιρίες συντροφικότητας «στην πραγματική ζωή», μακριά από το γραφείο, αντανακλώντας τη ζήτηση για τα παραγωγικά και δημιουργικά επαγγελματικά ταξίδια. Είναι γεγονός ότι το 44% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού ανυπομονεί να προγραμματίσει ο εργοδότης του ένα ταξίδι εργασίας «πραγματικής ζωής» και λίγο περισσότερο από το μισό (51%) θα ήθελε ο εργοδότης του να χρησιμοποιεί τα χρήματα που εξοικονομεί από τη μετατόπιση σε υβριδικά μοντέλα εργασίας, σε εταιρικά ταξίδια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας