Data... παραγγελία!Πώς προέκυψε η ιδέα; Όσο κι εάν ηχεί περίεργα, όλα ξεκίνησαν χάρη σε ένα WhatsApp group που διατηρούσε η οικογένεια του κ. Chen. «Κάθε Παρασκευή βράδυ τα μέλη της οικογένειάς μου μαζεύονται σε ένα παραδοσιακό δείπνο. Την προηγούμενη ημέρα ή ακόμη και το πρωί κάθε Παρασκευής, η μητέρα μου επικοινωνούσε μαζί μας, προκειμένου να μας ρωτήσει τι θα θέλαμε να φάμε. Αυτομάτως, συνειδητοποίησα πως εάν η ίδια μου η οικογένεια αδυνατούσε να παρακολουθήσει τις διατροφικές συνήθειες, ανάγκες και προτιμήσεις κάθε μέλους της, τότε αυτού του είδους η διαδικασία θα πρέπει να κινείται στη σφαίρα του αδύνατου από μέρους των εστιατορίων και των εν γένει brands τροφίμων σε ό,τι έχει να κάνει με την επισήμανση, την παρακολούθηση και την ανάλυση των επιμέρους food trends.

Σε συνεργασία με τον Eyal ήρθαμε σε επαφή με τα στελέχη της βιομηχανίας τροφίμων και διαπιστώσαμε ότι η υπερευαίσθητη συνείδηση των καταναλωτών δημιουργεί μεγάλες προκλήσεις κι ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες! Παράλληλα, συνειδητοποιήσαμε ότι τους ήταν εξαιρετικά δύσκολο να παρακολουθούν με συνέπεια και διάρκεια τις αλλαγές. Σε αυτό το πλαίσιο, προέκυψε η Tastewise», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Alon Chen.

Οι καταναλωτικές συνήθειες κινούνται στη σφαίρα των social media

Όσο για τη συνεισφορά και, συνάμα, τον βαθμό επίδρασης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο τοπίο της διατροφής, των τροφίμων και των πρώτων υλών, ο κ. Chen θεωρεί πως παίζουν καταλυτικό ρόλο! «Για την ακρίβεια, έχει μετατραπεί σε κεντρικής σημασίας κομμάτι στη διαδικασία λήψης αποφάσεων εκ μέρους των καταναλωτών, σχετικά με το πού θα δειπνήσουν και τι θα επιλέξουν να φάνε. Για παράδειγμα, η τάση του “restaurant hopping” είναι ιδιαίτερα καινοτόμος, φέρνοντας αίσθηση ανανέωσης, ενώ ταυτόχρονα αναμένεται να επιφέρει σημαντικές μεταβολές στο τοπίο της εστίασης.

Μάλιστα, έχει σημειώσει ανάπτυξη της τάξεως του 160% σε ετήσια βάση, κι αυτό ενώ ακόμη βρίσκεται σε… νηπιακό στάδιο. Πλέον, είναι δεδομένο πως οι καταναλωτές δεν τρώνε έξω, για να ικανοποιήσουν τους μύχιους πόθους τους. Αντιθέτως, αναζητούν μια πλήρη εμπειρία! Έτσι, αντί να δειπνούν εξ ολοκλήρου σε μια επιχείρηση μαζικής εστίασης, επιλέγουν να πάνε σε τρία διαφορετικά εστιατόρια, προκειμένου να γευτούν το signature πιάτο του καθενός! Επιπροσθέτως, κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία, έχουν την ευκαιρία να αξιοποιούν περισσότερες Instagrammable στιγμές! Οπότε, η γνώση που προσφέρει η Tastewise στο… τραπέζι είναι μοναδικής όσο κι απτής αξίας!»

Τα δεδομένα «δείχνουν» τις τάσεις!

Ένα από τα ερωτήματα είναι με ποιο τρόπο οι επαγγελματίες της εστιατορικής σκηνής είναι σε θέση να αξιοποιούν τη γνώση και τα insights που παράγει η Tastewise προς όφελος των ίδιων των επιχειρήσεών τους. Σύμφωνα με τον κ. Chen: «Πλέον, τα δεδομένα δεν θεωρούνται προαιρετικά, αλλά είναι άκρως απαραίτητα για κάθε βιομηχανία, πόσο μάλλον για μια ραγδαία εξελισσόμενη και μεγάλης σημασίας, όπως είναι αυτή των τροφίμων. Για παράδειγμα, όταν κάποιος επαγγελματίας ανοίγει ένα νέο εστιατόριο, οφείλει να γνωρίζει από πρώτο χέρι τι συμβαίνει με τον ανταγωνισμό, τις διατροφικές ανάγκες και συνθήκες των πελατών της ευρύτερης περιοχής, αλλά και, το σημαντικότερο, τα κενά που υφίστανται στην αγορά.

Η Tastewise, που αποτελεί δημιούργημα των Alon Chen και Eyal Gaon, εισέρχεται σε μια αγορά, η αξία της οποίας ξεπερνά τα 5,75 τρισεκατομμύρια δολάριασε διεθνές επίπεδο!

Γιατί, καλό είναι το ένστικτο κι η θεωρία, ωστόσο, ακόμη πιο χρήσιμες είναι οι πληροφορίες, όταν υποστηρίζονται και βασίζονται σε ρεαλιστικά δεδομένα και σε data που προκύπτουν σε πραγματικό χρόνο, καθώς η αλήθεια είναι πως μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην επιτυχημένη (ή μη) πορεία μιας επιχείρησης μαζικής εστίασης. Αρκεί να σας αναφέρω πως μέσω της επεξεργασίας του πλούτου των δεδομένων που συλλέγουμε ανά πάσα στιγμή, διαπιστώσαμε πως μόνο στις ΗΠΑ υπάρχουν 9 δισεκατομμύρια δολάρια σε επίπεδο αξίας ανεκπλήρωτης ζήτησης για υγιεινές προσφορές στα εστιατόρια! Ή ότι στο Σαν Αντόνιο της Πολιτείας του Τέξας, για παράδειγμα, λείπουν χειροποίητα προϊόντα τροφίμων που ξεπερνούν σε αξία τα 300 εκατομμύρια δολάρια!

Ξέρετε, η αξιοποίηση τέτοιου είδους πληροφοριών μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά όσο κι άμεσα τους επιχειρηματίες να προσαρμόσουν τις επιχειρήσεις εστίασης και τροφίμων σε νέες βάσεις. Την ίδια στιγμή, θα μπορούσαν να βρουν μια νέα ιδέα για ένα θεματικό εστιατόριο, ενώ τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να σχεδιάσουν τα μενού τους με τρόφιμα και ποτά που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τόσο των επισκεπτών όσο και των ντόπιων παραγωγών και καλλιεργητών». Data… παραγγελία

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας