Πόσες φορές δεν έχετε επισκεφτεί έναν προορισμό και βρίσκεστε στη θέση να ρωτάτε
τους ντόπιους σχετικά με το πού μπορείτε να απολαύσετε ένα παραδοσιακό γεύμα, πώς να
πραγματοποιήσετε μια συναρπαστική πεζοπορία ή ακόμη και ποιες είναι οι μη– (μαζικές) τουριστικές δραστηριότητες που μπορείτε να βιώσετε. Όλα αυτά «εκκινούν» από την αναζήτηση της οργανικής, της ανόθευτης, της πραγματικά αυθεντικής εμπειρίας από μέρους των τουριστών. Αυτή την πτυχή συνέλαβε κι επιχειρεί να αναδείξει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Brand USA, Chris Thompson, στην προσπάθειά του να προσελκύσει επισκέπτες απ’ ολόκληρο τον κόσμο στις ΗΠΑ!

Πώς μέσω του storytelling ένας προορισμόςμπορεί να ακουστεί στην παγκόσμια αγορά!

Θα πρέπει να σημειωθεί πως το Brand USA, που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια δραστηριοποίησης, αποτελεί σύμπραξη δημόσιου κι ιδιωτικού τομέα κι έχει ως απώτερο σκοπό την προβολή και προώθηση του τουρισμού στις ΗΠΑ, με την ταυτόχρονη παρουσίαση και βελτίωση του αμερικανικού τουριστικού προϊόντος. Σύμφωνα με τον κ. Thompson: «Το Brand USA συνεργάζεται στενά με την ευρύτερη τουριστική βιομηχανία, για τη μεγιστοποίηση των οικονομικών κι εν γένει κοινωνικών πλεονεκτημάτων που σχετίζονται με τον τουρισμό, τα οποία δύναται να γευτεί η ίδια η χώρα».

Η τουριστική εμπειρία ως εξαγώγιμο προϊόν!

Όπως επισημαίνει ο κ. Thompson: «Η πλειοψηφία των ανθρώπων αδυνατεί να αντιμετωπίσει και να αντιληφθεί τον τουρισμό και την ευρύτερη ταξιδιωτική εμπειρία ως εξαγώγιμο προϊόν». Και τονίζει χαρακτηριστικά: «Και όμως, θα έπρεπε, καθώς πρόκειται ακριβώς για κάτι τέτοιο!». Και συνεχίζει: «Πόσο μάλλον, από τη στιγμή που συνεισφέρει σημαντικά στην εθνική οικονομία των ΗΠΑ, μέσω της οποίας επωφελούνται οι τοπικές κοινωνίες, οι πόλεις κι οι επιμέρους Πολιτείες σε ολόκληρη τη χώρα».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης μελέτης που διενήργησε το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (World Travel & Tourism Council), οι ΗΠΑ αποτελούν τη μεγαλύτερη ταξιδιωτική και τουριστική αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, ο τουρισμός συμβάλλει περί τα 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως στο αμερικανικό ΑΕΠ! Πώς, λοιπόν, οι ειδήμονες της τουριστικής βιομηχανίας να μην προσδίδουν στον ταξιδιωτικό τουρισμό εξαγώγιμη διάσταση; Όπως τονίζει ο κ. Thompson: «Τα προϊόντα αποτελούν την εμπειρία που οι άνθρωποι αποκτούν, όταν επισκέπτονται έναν προορισμό, αλλά και τις μνήμες που παίρνουν μαζί τους, όταν επιστρέφουν σπίτι τους. Και βέβαια και τα χρηματικά ποσά που δαπανούν σε έναν τόπο».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης του World Travel & Tourism Council, οι ΗΠΑ αποτελούν τη μεγαλύτερη ταξιδιωτική και τουριστική αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο. Μάλιστα, ο τουρισμός συμβάλλει περί τα $1,6 τρις ετησίως στο αμερικανικό ΑΕΠ!”

Η μοναδική δυναμική του storytelling

Ένα από τα κύρια ζητούμενα για έναν τουριστικό προορισμό δεν είναι άλλο από το ποιοι είναι οι πλέον αποδοτικοί κι αποτελεσματικοί τρόποι προσέγγισης και προσέλκυσης κατά το δυνατόν περισσότερων ταξιδιωτών. Ο κ. Thompson απαντά με απόλυτο όσο και λακωνικό τρόπο: «Μέσω του storytelling»! Υπό αυτό το πρίσμα, επενδύει σταθερά σε κινηματογραφικές παραγωγές, στη λειτουργία ενός εξειδικευμένου τηλεοπτικού καναλιού, στην ανάπτυξη ενός πλούσιου mobile–friendly περιεχομένου, καθώς επίσης και στην ενεργοποίηση των κατάλληλων influencers. Πρόσφατα, μάλιστα, εγκαινίασαν μια νέα marketing καμπάνια με την επωνυμία «Hear The Music, Experience The USA», η οποία κι αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που στηρίζεται στη μουσική κι αποσκοπεί στο να προωθήσει περαιτέρω τις ΗΠΑ στους διεθνείς ταξιδιώτες.

storytelling

Κεντρική στρατηγική,  τοπική εφαρμογή και οφέλη

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Thompson, η νέα καμπάνια αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής πολλαπλών φωνών! «Καθώς στο Brand USA μας ενδιαφέρει να προσποριζόμαστε και να αποδίδουμε τη μέγιστη δυνατή αξία στους εμπλεκόμενους stakeholders, μέσω της καινούργιας καμπάνιας, επιχειρούμε να στρέψουμε την προσοχή στις ιστορίες που λέγονται κι αφορούν τόσο το τοπικό όσο και το πολιτειακό επίπεδο. Απλώς, εμείς παίζουμε έναν κεντρικό κι οργανωτικό ρόλο, αποτελώντας, ουσιαστικά, τους εθνικούς story tellers για λογαριασμό της αμερικανικής τουριστικής βιομηχανίας!».

storytellingΣτην ίδια λογική, ο ισχυρός άνδρας του Brand USA πιστεύει ακράδαντα πως οι τουρίστες–επισκέπτες που διαθέτουν τις δικές τους μοναδικές κι αυθεντικές ιστορίες που αφορούν κορυφαίες εμπειρίες τους αποτελούν τους καλύτερους, πλέον πιστευτούς κι αποτελεσματικούς «πρέσβεις»! Στις άμεσες επιδιώξεις του είναι να δώσει φωνή στους τοπικούς ambassadors, οι οποίοι και θα αναδεικνύονται ως «η καρδιά και η ψυχή» κάθε προορισμού. Επιπροσθέτως, οι τοπικοί και διεθνείς influencers θα μοιράζονται τις δικές τους εμπειρίες υπό διαφορετική σκοπιά.

Στα προσεχή σχέδια του κ. Thompson είναι η ακόμη πιο δυναμική επένδυση στο storytelling: «Ξέρετε, όσες ευφάνταστες διαφημιστικές καμπάνιες κι αν σκεφτούμε ή δημιουργήσουμε, είναι –περίπου– αδύνατο να αντικαταστήσουμε την αφήγηση μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας, η οποία ενέχει τα στοιχεία της αυθεντικότητας, της «καθαρότητας», αλλά και της ανάλογης αντικειμενικότητας, πάντοτε δοσμένης μέσα από τα μάτια, την καρδιά, την ψυχή, το μυαλό και τις αναμνήσεις του ίδιου του ταξιδιώτη. Αναμφίβολα, πρόκειται για κάτι που δύσκολα συλλαμβάνεται κι αποτυπώνεται σε ένα ολιγόλογο marketing σλόγκαν…»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας