Τα ξενοδοχεία βρίσκονται για άλλη μια φορά σε μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού της διαδικασίας κράτησης, χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα πρόθυμα να παραχωρήσουν τον έλεγχο της διαδικασίας. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες Marriott, InterContinental Hotels Group, Hilton, και Accor επένδυσαν συλλογικά 50 εκατομμύρια δολάρια σε μια μικρή εταιρεία που ονομάζεται Groups360, η οποία είναι μια πλατφόρμα που βοηθά την αντιστοίχηση των διοργανωτών με τους χώρους εκδηλώσεων.

Η επένδυση είναι σχετικά μεγάλη, που σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία φαίνεται να σκέφτονται σοβαρά για αυτό το νέο βήμα. Έχουν αρχίσει να δυσανασχετούν με το ολοένα και αυξανόμενο κόστος που συνδέεται με τη χρήση μιας ‘εξωτερικής’ υπηρεσίας, όπως είναι το Cvent, ενώ παράλληλα γίνεται όλο και πιο σαφές ότι οι σημερινοί καταναλωτές δεν πρόκειται να διαθέσουν άλλη από την υπομονή τους προς το ξεπερασμένο σύστημα κρατήσεων για πολύ ακόμα.

«Οι πελάτες μας έχουν πει ότι η τρέχουσα διαδικασία κρατήσεων δεν συμβαδίζει με τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις καθημερινές τους ψηφιακές συναλλαγές», δήλωσε ο Brian King, υψηλόβαθμο στέλεχος Marriott International. Το πρόβλημα είναι ότι τα ξενοδοχεία δεν διατηρούν παραδοσιακά ιστορικό για τις βελτιστοποιημένες πλατφόρμες κρατήσεων και σε γενικές γραμμές δεν είναι δεκτικά σε αλλαγές. Στην πραγματικότητα, σχεδόν οι ίδιες εταιρείες ξενοδοχείων που προχωρούν τώρα στην επένδυση στην Group360 άρχισαν να χρησιμοποιούν το 2012 μια παρόμοια πλατφόρμα που ονομαζόταν Room Key, η οποία δεν λειτούργησε ποτέ και τελικά εγκαταλείφθηκε.

«Συχνά οι καταστάσεις μοιάζουν ίδιες, αλλά ενδέχεται να είναι πολύ διαφορετικές», δήλωσε ο CEO της Group360 Kemp Gallineau, όταν ρωτήθηκε για τη σύγκριση. «Η χρονική στιγμή και η προσέγγιση της λύσης είναι βασικοί παράγοντες και νομίζω ότι είμαστε σε μια μοναδική θέση για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τις τωρινές ανάγκες των ξενοδοχείων».

Αλλά είναι ακόμα πολύ νωρίς, και πολλά από τα επιτυχία της πλατφόρμας θα εξαρτηθούν από το πώς τα ξενοδοχεία μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις διαφορές, προκειμένου να αποφύγουν τα προηγούμενα λάθη τους.

Τι είναι λοιπόν διαφορετικό αυτή τη φορά;

Εκ πρώτης όψεως, η Groups360 μοιάζει με το RoomKey, αλλά και όχι ακριβώς. Η πιο προφανής διαφορά είναι ότι το Room Key προοριζόταν για να βοηθήσει τους ταξιδιώτες να κλείσουν δωμάτια ξενοδοχείων, ενώ το Groups360 σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τους meeting planners να κλείσουν χώρους.

Αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική διαφορά όταν λαμβάνουμε υπόψη το timing. Το RoomKey υστερούσε εν μέρει επειδή προσπαθούσε να εισέλθει σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, η οποία περιείχε ήδη σημαντικούς παίκτες με μεγάλες πελατειακές βάσεις. Εν ολίγοις, υπήρχε ήδη ένα προϊόν στην αγορά που έδινε στους καταναλωτές ακριβώς αυτό που ήθελαν και οι ΟΤΑ το παρείχαν.

Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τις κρατήσεις συναντήσεων και εκδηλώσεων. Η διαδικασία κράτησης μιας συνάντησης/εκδήλωσης είναι πολύ συχνά εξαιρετικά χρονοβόρα και κουραστική. Ακόμη και όταν οι πλατφόρμες άμεσης κράτησης όπως το Bizly και το Meetingsbooker έχουν διαδοθεί, η παλιομοδίτικη μέθοδος κράτησης συναντήσεων και εκδηλώσεων καλά κρατεί.

«Η επένδυση πραγματοποιείται σχετικά νωρίς σε σχέση με αυτά που προσπαθούσαν να λύσουν οι εταιρίες με το Room Key», ανέφερε ο Gallineau. «Επίσης, εμείς είμαστε ήδη στην αγορά και τρέχουμε μια επιτυχημένη πλατφόρμα. Γνωρίζουμε εξαιρετικά καλά τι επιδιώκει η βιομηχανία εκδηλώσεων.»

Αυτή είναι μια ακόμα διαφορά: Ενώ τα ξενοδοχεία άρχισαν να λειτουργούν το Room Key από το μηδέν, η Groups360 είναι μια ήδη εδραιωμένη εταιρεία και έχει κάποια εμπειρία ως πλατφόρμα κράτησης θέσεων τρίτων.

Από την άλλη βέβαια, η εταιρεία είναι εξαιρετικά μικρή – περίπου 30 άτομα – και δεν έχει ακόμα εμπειρία στην άμεση κράτηση. Επιπλέον, τα ξενοδοχεία έχουν πλειοψηφικό μερίδιο σε αυτήν, που σημαίνει ότι θα είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από το πώς λειτουργεί η εταιρεία. Αυτό δεν είναι κατ ‘ανάγκην καλό, δεδομένου ότι τα ξενοδοχεία είναι συχνά πιο δύστροπα στην υιοθέτηση μιας πιο σύγχρονης μεθόδου κράτησης.

«Φαίνεται ότι όλο αυτό είναι καταδικασμένο για αποτυχία«, δήλωσε ο Julian Jost, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Spacebase, μιας πλατφόρμας κράτησης συναντήσεων/εκδηλώσεων που ξεκίνησε το 2014. «Έχουμε ξενοδοχεία που δεν είναι σήμερα έτοιμα να δεχτούν άμεσα κρατήσεις τουλάχιστον με τον τρόπο που λειτουργεί η υπηρεσία τη δεδομένη στιγμή, αλλά παρόλα αυτά έχουν σημαντικό λόγο σε αυτό που κάνει η εταιρεία. Και μετά έχουμε μια εταιρεία που δεν είναι πραγματικά έτοιμη για άμεσες κρατήσεις. Φαίνεται ότι συνδυάζονται δυνάμεις για τη δημιουργία ενός κατώτερου προϊόντος.»

Τα ξενοδοχεία, όπως πρόσθεσε, χρησιμοποιούνται γενικά για τις μεγάλες κρατήσεις που γίνονται πολύ νωρίτερα, ενώ πολλές συναντήσεις/εκδηλώσεις είναι μικρές και έχουν παράθυρο κράτησης μικρότερο των τριών εβδομάδων. Επιπλέον, παρέχοντας άμεση κράτηση, ακόμη και με τη δική τους πλατφόρμα, αφαιρεί μερικό από τον έλεγχο που έχουν τα ξενοδοχεία στον τρόπο κράτησης των χώρων.

«Τα ξενοδοχεία διαθέτουν ολόκληρες ομάδες μάνατζερ των οποίων η μόνη δουλειά είναι να προωθούν στους διοργανωτές εκδηλώσεων επιπλέον υπηρεσίες με παραπάνω χρήματα», δήλωσε. «Και με την άμεση κράτηση, πιστεύουν ότι δεν θα είναι πλέον εφικτό. Επομένως, βλέπω σαφή σύγκρουση συμφερόντων.»

Το μεγάλο ποσό των χρημάτων που επενδύθηκαν στην Group360 θα μπορούσε να είναι η σωτηρία της πλατφόρμας, ωστόσο.

«Υπάρχει σίγουρα κάποιο κεφάλαιο για να οικοδομήσουμε κάτι», είπε. «Απλά δεν ξέρουμε ακόμα τι είναι.»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας