Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία που προέκυψαν από έρευνα της AirHelp για την εικόνα των πτήσεων που αναχώρησαν από την Ελλάδα το πρώτο επτάμηνο του 2019 (Ιανουάριος-Ιούλιος). Σύμφωνα με την εταιρεία, που είναι η ηγέτιδα για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών παγκοσμίως, συνολικά καταγράφηκαν πάνω από 30.000 καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων στην Ελλάδα το διάστημα αυτό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια ταξιδιώτες να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους από την αρχή της χρονιάς.  

Με βάση τα αποτελέσματα, από τις περισσότερες από 110.000 πτήσεις που μελετήθηκαν, το 27% δεν αναχώρησε στην ώρα του, ποσοστό αυξημένο κατά σχεδόν 7% σε σύγκριση με την περσινή χρονιά. Επιπλέον, παρά τις προσπάθειες των αεροπορικών εταιρειών, των αεροδρομίων και των υπηρεσιών ασφάλειας των πτήσεων, οι περίπου 15.400 επιβάτες που ταξιδεύουν καθημερινά από την Ελλάδα με κατά μέσο όρο 140 πτήσεις αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα. 

Ματαιώσεις και καθυστερήσεις στα αεροδρόμια της χώρας 

Συνολικά, περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια επιβάτες από τα σχεδόν 12 εκατομμύρια που ταξίδεψαν το διάστημα αυτό από τη χώρα μας είδαν την πτήση τους να μην αναχωρεί εγκαίρως ή να ματαιώνεται. 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στο αεροδρόμιο της Αθήνας σημειώθηκαν οι πτήσεις με τα περισσότερα προβλήματα. Σαν αποτέλεσμα, πάνω από 35.000 επιβάτες που ταξίδεψαν από την πρωτεύουσα τους πρώτους επτά μήνες του 2019 δικαιούνται αποζημίωση σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ 261. 

Παρόλα αυτά, οι καθυστερήσεις των πτήσεων οφείλονται συχνά σε παράγοντες που τα αεροδρόμια δεν μπορούν να ελέγξουν όπως η ασυνέπεια των αεροπορικών εταιρειών. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι περισσότεροι από 89.000 επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση για καθυστέρηση ή ακύρωση της πτήσης τους σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 261 της Ευρωπαϊκής Ένωσης  

Όπως τονίζει ο Παναγιώτης Διβάνης, ειδικός σε θέμα δικαιωμάτων επιβατών της AirHelp

«Αυτό που μας κάνει εντύπωση είναι ότι παρά το γεγονός ότι  Ελλάδα δεν επηρεάστηκε από απεργίες, ο αριθμός των πτήσεων που αναχωρούν από τη χώρα και έχουν καθυστέρηση ή ακυρώνονται, είναι αξιοσημείωτος. Αναμένουμε ωστόσο να δούμε αν οι αριθμοί θα επηρεαστούν, από το ενδεχόμενο απεργιών στις αρχές Σεπτεμβρίου, περίοδος με σημαντικά αυξημένη κίνηση καθώς οι οικογένειες επιστρέφουν από τις διακοπές τους. Τα σωματεία εργαζομένων της Ryanair αλλά και άλλων εταιρειών όπως η Transavia αναμένεται να απεργήσουν σε αρκετές χώρες της Ευρώπης. 

Για το λόγο αυτό, συμβουλεύουμε τους ταξιδιώτες να ενημερωθούν για τα δικαιώματά τους ώστε να γνωρίζουν τι μπορούν να διεκδικήσουν σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους. Η AirHelp είναι εδώ για να τους βοηθήσει σε αυτό και να τους διευκολύνει να λάβουν την αποζημίωση που δικαιούνται φτάνοντας ακόμα και στο δικαστήριο εάν χρειαστεί. Επιβάτες που αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους μπορούν εύκολα και δωρεάν να ενημερωθούν για το αν δικαιούνται  αποζημίωση μέσα από την ιστοσελίδα της AirHelp εισάγοντας απλά τις λεπτομέρειες της πτήσης τους».

Πρόβλημα με την πτήση: Αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών

Για καθυστερήσεις ή ματαιώσεις πτήσεων και για περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης, οι επιβάτες πιθανώς να δικαιούνται αποζημίωση έως και 600 ευρώ το άτομο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι το αεροδρόμιο αναχώρησης να είναι εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή η αεροπορική εταιρεία που πραγματοποιεί την πτήση να έχει τη βάση της και να προσγειωθεί εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, για την καθυστέρηση πρέπει να ευθύνεται η ίδια η εταιρεία. Οι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν την αποζημίωσή τους μέχρι και τρία χρόνια μετά την πτήση τους

Σε καταστάσεις που χαρακτηρίζονται ως «εξαιρετικές» όπως καταιγίδες ή επείγοντα ιατρικά περιστατικά, η αεροπορική εταιρεία που πραγματοποιεί την πτήση δεν υποχρεούται να αποζημιώσει τους επιβάτες. 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας