Ελληνικό κρασί. H εστίαση, ιδιαίτερα σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, αποτελεί έναν από τους πυλώνες της οικονομίας και λειτουργεί ως άτυπη έκθεση γαστρονομικού πολιτισμού, παιδείας, αλλά και προϊόντων.

Toυ Άγγελου Θ. Ζαμάνη

 

Προσθέτει αξία στους χώρους εστίασης

Το ελληνικό κρασί αποτελεί ένα τέτοιο προϊόν, καθώς έχει βασικό ρόλο στους χώρους εστίασης, αναδεικνύοντας την ελληνική (και όχι μόνο) κουζίνα. Ως ελληνικό κρασί ορίζεται αυτό που παράγεται εντός των ελληνικών συνόρων, ανεξαρτήτως ποικιλίας. Στην περίπτωση που η ποικιλία είναι τοπική/ελληνική, το προϊόν αποκτά (ίσως) περισσότερο ενδιαφέρον, καθώς φέρει και μια ιστορία (story telling), δίνοντας τη δυνατότητα της γνωριμίας με τον παραγωγό και τη φιλοσοφία του. Επιπλέον, εάν «γαργαλίσει τον ουρανίσκο» του πελάτη, δίνει την ευκαιρία για τη λεγόμενη «πώληση γνωριμίας με τον παραγωγό» – ο καταναλωτής μπορεί να αναζητήσει την πηγή του κρασιού που του άρεσε, δηλαδή το οινοποιείο, να το επισκεφθεί και τελικά να αγοράσει το προϊόν, ενισχύοντας την οικονομία.

Η γαστρονομική εμπειρία αδικείται

Η απουσία των ελληνικών κρασιών από τα εστιατόρια, ακόμη και από αυτά που διαθέτουν διεθνή κουζίνα (ιταλική, κινέζικη, ιαπωνική, ταϊλανδέζικη, αραβική κ.ά.), αποτελεί μάλλον σημαντική αστοχία, τόσο σε οικονομικό όσο και σε πολιτισμικό επίπεδο. To κρασί είναι μέρος του πολιτισμού μας και αντικατοπτρίζει την κουλτούρα μας. Η απουσία του στερεί από τον σύγχρονο πελάτη της εστίασης τόσο τη γεύση όσο και την αντίληψη της ελληνικής ιστορίας και κουλτούρας. Του στερεί, δηλαδή, την πλήρη γαστρονομική εμπειρία του τόπου που επισκέπτεται. Τα ελληνικά οινοποιεία, περισσότερα πλέον από 1.200, προσφέρουν μεγάλη ποικιλία ποιοτικών οίνων για όλα τα βαλάντια και τις προτιμήσεις, που μπορούν να καλύψουν τους περισσότερους καταναλωτές.

Η αμφίδρομη σχέση οινοποιείων-εστιατορίων

Η σχέση εστίασης και οινοποιείων είναι αμφίδρομη· τα περισσότερα εξ αυτών είναι επισκέψιμα, οπότε οι οινόφιλοι καταναλωτές μπορούν να έχουν την πρώτη επαφή με το κρασί στα οινοποιεία και σε δεύτερο χρόνο να το αναζητήσουν στους χώρους εστίασης, διευκολύνοντας την πώληση σε αυτούς τους χώρους. Η πώληση, άρα και το κέρδος των εστιατορίων, αυξάνεται, όταν το ελληνικό κρασί έχει παρουσία και στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, η δοκιμή / αγορά ελληνικού κρασιού σε ξένες χώρες μεταφέρει το μήνυμα της ελληνικής γεύσης εκτός συνόρων και, εάν είναι γευστικά αποδεκτό, διαφημίζει την περιοχή παραγωγής του. Οι καταναλωτές αυτού του κρασιού, όταν επισκεφθούν την Ελλάδα ως τουρίστες, σύμφωνα με τους αλγόριθμους του marketing, θα προσπαθήσουν να ξαναβιώσουν αυτή τη γαστρονομική εμπειρία, αγοράζοντας και πάλι μια φιάλη ελληνικού οίνου.

Το κρασί συμπληρώνει το puzzle

Το ελληνικό κρασί, ως μέρος του γαστρονομικού παζλ που λέγεται Ελληνική Κουζίνα, συνδέει τις γεύσεις με τον προορισμό, μεταφέρει μνήμες, αποτελεί πρεσβευτή και καθρέφτη μας στο εξωτερικό και, κυρίως, ενισχύει οικονομικά τις ελληνικές επιχειρήσεις, προσφέροντας θέσεις εργασίας και ρευστότητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας