Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι ήδη από τον Απρίλιο έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για τη μεταφορά των πλημμυρικών νερών Οροπεδίου Λασιθίου στο Φράγμα Αποσελέμη, γεγονός που σημαίνει ότι το έργο φτάνει σιγά σιγά στην ολοκλήρωσή του. Η τοποθέτηση των σωλήνων θα έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή Οκτώβριο και έτσι τον χειμώνα αναμένεται να μπαίνουν μεγάλες ποσότητες νερού στο φράγμα, ενώ από τον Μάρτιο το φράγμα δεν μπορεί να δώσει νερό στους δήμους Ηρακλείου, Αγίου Νικολάου και Χερσονήσου, επειδή η στάθμη του έχει πέσει πολύ χαμηλά.

Στην ατομική ευθύνη τού κάθε πολίτη για το υφιστάμενο πρόβλημα με το νερό, αλλά και στις παραλείψεις της Πολιτείας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Ρεθύμνου και πρόεδρος της ΕΔΕΥΑ, Γιώργος Μαρινάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο πολίτης έχει μεγάλη συμμετοχή στη διαχείριση του νερού. «Έχω ξαναπεί ότι οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: Εάν σκεφτείτε ότι το 80% του νερού πάει στην άρδευση, και από αυτό, το 67% σπαταλιέται επειδή δεν υπάρχουν κατάλληλες υποδομές, αυτομάτως καταλαβαίνετε ότι έχουμε πολύ μεγάλο θέμα» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Μαρινάκης, ο οποίος μίλησε ακόμη για το φαινόμενο της υπεράρδευσης αλλά και της κακής ενημέρωσης του κόσμου από τους αρμόδιους φορείς.

Ελληνικός Τουρισμός: Τα προβλήματα που εκθέτουν την Ελλάδα«Εάν είχαμε ενημερώσει καλύτερα τον κόσμο και είχε και η Πολιτεία μια καλύτερη πολιτική για τη διαχείριση του νερού, θα είχαμε λιγότερα προβλήματα σήμερα» επισήμανε ο δήμαρχος Ρεθύμνου, ενώ ο Μαρίνος Κριτσωτάκης ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πρόβλημα τονίζοντας ότι δεν πρέπει ο κόσμος να πανικοβάλλεται. «Έχουμε μπροστά μας όλο το καλοκαίρι με αυξημένες απαιτήσεις από τη γεωργία, αλλά και τον τουρισμό. Μαζί με τους υπόλοιπους φορείς θέλουμε να δούμε αν έχουμε πρόβλημα μεταξύ ζήτησης και προσφοράς νερού, και εάν τυχόν υπάρχει, να δούμε πώς θα το αμβλύνουμε».

Η Τουρκία ισχυρός ανταγωνιστής

Και ενώ η Κέρκυρα πνίγεται στα σκουπίδια και η Κρήτη κινδυνεύει να μείνει χωρίς νερό, η «έκρηξη» του μεταναστευτικού και οι τεταμένες σχέσεις με την Τουρκία δημιουργούν πρόσθετα προβλήματα στον τουριστικό ορίζοντα. Το κύριο αγκάθι στις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας τον τελευταίο καιρό παραμένει η έκδοση των 8 Τούρκων αξιωματικών, που επιθυμεί διακαώς η γείτονα χώρα, και έχει φέρει την Ελλάδα σε δύσκολη θέση. Οι ξενοδόχοι που από την πλευρά τους βλέπουν το ένα πρόβλημα μετά το άλλο να εμφανίζεται εν μέσω τουριστικής περιόδου, ζητούν σύνεση και ηρεμία στα ελληνοτουρκικά με σκοπό να παραμείνει η Ελλάδα ένας ασφαλής προορισμός για όλους τους επίδοξους επισκέπτες.

Τα πολυαναμενόμενα υδροπλάνα που θα δημιουργούσαν συνδέσεις μεταξύ των
νησιών (για αρχή στο Ιόνιο) και ακόμα περισσότερα τουριστικά προϊόντα, δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνισή τους στα νησιά. Ο λόγος; Μα φυσικά η ελληνική γραφειοκρατία που συνεχίζει να τα κρατά καθηλωμένα.

Ταυτόχρονα, η Τουρκία γίνεται ένας άκρως υπολογίσιμος «παίκτης» στην αγορά τουρισμού, καθώς η ενεργή της παρουσία φέρνει σε δύσκολη θέση την Ελλάδα ως προς τη διαχείριση του τουριστικού της προϊόντος. Για παράδειγμα, οι κρατήσεις της αεροπορικής εταιρείας Thomas Cook για διακοπές στην Τουρκία σημείωσαν αύξηση 84% σε ετήσια βάση, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι και η αύξηση των δρομολογίων της Ryanair προς την Τουρκία συμβάλλει στην ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης στη γείτονα χώρα, που το 2017 υποδέχτηκε 32,4 εκατομμύρια και φέτος αναμένεται η τουριστική κίνηση να ξεπεράσει τα 38 εκατομμύρια.

Η Τουρκία που ούτως ή άλλως, και εξαιτίας της συναλλαγματικής ισοτιμίας, είναι σε θέση να προσφέρει οικονομικές διακοπές σε επίδοξους τουρίστες πλέον με την Thomas Cook και τη Ryanair γίνεται ισχυρός ανταγωνιστής στη σκακιέρα του μεσογειακού τουρισμού.
Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι φέτος η τουρκική λίρα είναι στο 1 προς 5, ενώ πέρυσι ήταν στο 1 προς 4 και το 2016 στο 1 προς 3,8.

Ελληνικός Τουρισμός: Τα προβλήματα που εκθέτουν την Ελλάδα

Ούτε αυτό το καλοκαίρι θα πετάξουν τα υδροπλάνα

Την ίδια στιγμή η απουσία μεταφορικών μέσων προς τα νησιωτικά συμπλέγματα αλλά και η έλλειψη σύνδεσης των νησιών παραμένει ένα άλυτο ζήτημα. Τα πολυαναμενόμενα υδροπλάνα που θα δημιουργούσαν συνδέσεις μεταξύ των νησιών (για αρχή στο Ιόνιο) και ακόμα περισσότερα τουριστικά προϊόντα, δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνισή τους στα νησιά. Ο λόγος; Μα φυσικά η ελληνική γραφειοκρατία που συνεχίζει να τα κρατά καθηλωμένα.

Δέκα χρόνια έχουν περάσει μετά την εμφάνιση της ελληνοκαναδικής AirSeaLines και πέντε χρόνια μετά την ψήφιση του ισχύοντος νομικού πλαισίου, και ενώ υπάρχουν τρία δανειοδοτημένα υδατοδρόμια, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα και το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει αδειοδοτηθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν έχει προκηρυχθεί ο μειοδοτικός διαγωνισμός για την ανάληψη της διαχείρισής τους. Όπως μπορεί να γίνει κατανοητό, όλα αυτά αποθαρρύνουν τους επενδυτές που προτιμούν άλλες χώρες για τα φιλόδοξα σχέδιά τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας