Ικανοί managers, μορφωμένα στελέχη

Ένα βασικό ζήτημα που τέθηκε προς συζήτηση ήταν η αναγκαιότητα ύπαρξης ικανών στελεχών στον χώρο του MICE και του Event Management γενικότερα. Η κα Μάγδα Πειστικού (ακαδημαϊκή υπεύθυνη Σχολής Τουρισμού στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο), στην ομιλία της πάνω στο θέμα «Εκπαίδευση και κατάρτιση στον κόσμο των Συνεδρίων», τόνισε πως πρέπει να δοθεί έμφαση στην εκπαίδευση για τη διοργάνωση συνεδρίων.

«Τα περισσότερα συνέδρια που έρχονται είναι asset για όλους. Αναβαθμίζεται το brand name της χώρας ή της πόλης. Πρέπει να στηρίζουμε το destination και πρέπει να προστατέψουμε το προϊόν που έχουμε, φέρνοντας κόσμο κοντά σε αυτό», είπε η κ. Κερασίδου.

Όπως είπε, είναι χαρακτηριστικό ότι 1 στους 3 εργοδότες δεν μπορούν να βρουν εργαζόμενο που να έχει τις απαραίτητες δεξιότητες για Event Management και αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει στο μέλλον. Αυτό το θέμα πήγε λίγο παρακάτω η κα Όλγα Ματσούκη (διαπιστευμένη Corporate & Professional Medical Coach), η οποία μίλησε για την αξία του leadership στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, ενώ τόνισε ότι είναι σημαντικό να στελεχώνεται κατάλληλα η επόμενη γενιά managers.

PCO και ιατρικά συνέδρια

Μια εξίσου ενδιαφέρουσα συζήτηση στρογγυλής τραπέζης εστίασε στο θέμα της διοργάνωσης ιατρικών συνεδρίων. Συγκεκριμένα αναπτύχθηκε το ερώτημα «Ποιος διοργανώνει ιατρικά συνέδρια;». Είναι η επιστημονική εταιρεία; Το PCO; Ο φορέας οργάνωσης; Όπως ανέλυσαν οι κ.κ. Γεώργιος Πισσάκας (πρόεδρος ΕΕΑΟ), Γιώργος Βεριβάκης (Business Unit Director, GSK Ελλάδος), και Γεωργία Μεντή (διευθύντρια συνεδρίων, PCO CONVIN S.A.), σε ένα επιστημονικό συνέδριο τον πρωτεύοντα ρόλο έχει η εταιρεία διοργάνωσης, αλλά χωρίς τους στρατηγικούς συνεργάτες –το PCO και τους χορηγούς– δεν γίνεται να υπάρχει ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Διοργανωτής του συνεδρίου, λοιπόν, είναι αυτή η τριάδα και το κάθε ένα από τα μέρη έχει έναν ξεχωριστό ρόλο. Οι τρεις αυτοί παράγοντες θα πρέπει να λειτουργήσουν ως ένα.

Επαγγελματικός και Συνεδριακός ΤουρισμόςΛίγο πριν το τέλος της πρώτης μέρας ο κ. Γρηγόρης Λαζαράκος (δικηγόρος, τέως αν. μέλος της Αρχής Προστασίας Δεδομένων) μίλησε για το πολύ ευαίσθητο θέμα των προσωπικών δεδομένων και πώς αυτό το ζήτημα θα επηρεάσει στο μέλλον τη συνεδριακή αγορά.

Ο κ. Λαζαράκος ανέφερε ότι το θέμα της καταγραφής προσωπικών στοιχείων των συνέδρων θα εξετάζεται σε νέα βάση καθώς από τις 25/05/2018 εφαρμόζεται ο νέος κανονισμός για την προστασία προσωπικών δεδομένων. Επίσης, δεν παρέλειψε να τονίσει τη σημασία αυτής της ευρωπαϊκής οδηγίας και το πόσο είναι απαραίτητο όλα τα γραφεία διοργάνωσης να τη γνωστοποιήσουν στους συνεργάτες τους.

Κριτήρια επιλογής συνεδριακού χώρου

Ένα ακόμα μεγάλο ζήτημα στη διεξαγωγή συνεδριών είναι και η επιλογή του κατάλληλου χώρου όπου αυτά θα μπορούν να πραγματοποιηθούν. Μέχρι στιγμής η Ελλάδα συγκεντρώνει το ενδιαφέρον κυρίως για ιατρικά συνέδρια, ενώ άλλες ευρωπαϊκές χώρες διεκδικούν και τελικά καταφέρνουν να διοργανώσουν συνέδρια τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας, έχοντας ως άσσο στο μανίκι τους την ύπαρξη μεγάλων συνεδριακών κέντρων. Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί πως, σύμφωνα με την κα Τόλη (πρόεδρος HAPCO, γενική διευθύντρια ERA Ltd), το νέο προσχέδιο νόμου του ΚΕΣΥ για τα ιατρικά συνέδρια έχει σκοπό να τα μειώσει σε 43 από 1.000.

Επαγγελματικός και Συνεδριακός ΤουρισμόςΕίναι γεγονός, λοιπόν, ότι η Ελλάδα υστερεί ως προς αυτό, ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να αξιοποιηθούν καλύτερα οι ήδη υπάρχοντες χώροι, αλλά και να δοθεί βάση στη δημιουργία νέων. Το ερώτημα ωστόσο παραμένει. Είναι καλύτερο το συνέδριο να διεξάγεται σε χώρους εκτός ξενοδοχείων ή όχι; Τι είναι πιο ωφέλιμο για τον σύνεδρο και τη χώρα διεξαγωγής; Όλο αυτό το σκεπτικό συγκεντρώνεται στον όρο «νέα εποχή συνεδρίων». Υπάρχει όμως η δυνατότητα να γίνει η Ελλάδα ανταγωνιστική για την επόμενη μέρα του συνεδριακού τουρισμού;

Η κα Ζένια Κερασίδου (αντιπρόεδρος HAPCO, διευθύντρια Πωλήσεων & Συνεδρίων στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών) ανέφερε τα απαραίτητα κριτήρια για να κερδίσει η Ελλάδα πόντους στη συνεδριακή αγορά και αυτά συνοψίζονται στα εξής:

  • καταλληλότητα του χώρου
  • κόστος συνεδρίου
  • πρόσθετες παροχές προς τον σύνεδρο (π.χ. προσβασιμότητα, parking, αξιοθέατα, εστιατόρια, ιατρική φροντίδα)
  • brand name του χώρου του συνεδρίου (να έχει μια ισχυρή τοποθέτηση μέσα στον συνεδριακό χώρο)
  • feedback από άλλους συνέδρους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας