Αλλαγές εντός του καταστήματος

Τέλος, οι σημαντικές αλλαγές που έχουν γίνει λόγω κορωνοϊού είναι εντός των καταστημάτων εστίασης. Όπως προαναφέρθηκε, τα περιοριστικά μέτρα επέβαλλαν ούτως ή άλλως την τοποθέτηση λιγότερων τραπεζιών εντός των καταστημάτων. Το μέτρο αυτό, αν κι εύλογο κι ευνόητο, δυστυχώς, στα μικρότερα καταστήματα ήταν και ιδιαίτερα επαχθές. Δεν ήταν λίγοι οι επιχειρηματίες που, βλέποντας πόσα τραπέζια δικαιούνταν να έχουν εντός του καταστήματος, οδηγήθηκαν σε δραστικές λύσεις, όπως τη μετατροπή του καταστήματος σε delivery – take away, ενώ δεν είναι καθόλου λίγα τα καταστήματα που έβαλαν λουκέτο. Δηλάδή, υπήρξαν περιπτώσεις που η παύση λειτουργίας ήρθε λόγω των λιγότερων τραπεζιών. Μία πρόταση για το εσωτερικό των καταστημάτων είναι η τοποθέτηση διαχωριστικών ανάμεσα στα τραπέζια. Στις ΗΠΑ υπάρχουν εστιατόρια που έβαλαν διαχωριστικά με πίνακες ζωγραφικής. Δημιουργούν ευχάριστη ατμόσφαιρα και δίνουν και τη δυνατότητα στους πελάτες να δειπνήσουν πιο διακριτικά, αλλά και με ασφάλεια. Σε πολλές άλλες περιπτώσεις έχουν τοποθετηθεί Plexiglas, όχι μόνο ανάμεσα στα τραπέζια, αλλά και πάνω σε αυτά, προκειμένου να προστατεύονται κι οι πελάτες που κάθονται στο ίδιο τραπέζι. Τα plexiglas είναι διάφανα κι επιτρέπουν την ένταξη στον χώρο, ταυτόχρονα, όμως, αισθητικά μπορεί να επιβαρύνουν τον χώρο, κάνοντας ένα εστιατόριο να θυμίζει τράπεζα ή δημόσια υπηρεσία.

Καθαριότητα με έμφαση κι ευλάβεια

Επιπλέον, ένα βασικό στοιχείο είναι η διαδικασία των μέτρων υγιεινής. Τα μέτρα προφύλαξης πρέπει να «φαίνονται» και να λαμβάνουν και τον απαραίτητο χρόνο. Οι πελάτες θα είναι πρόθυμοι να περιμένουν λίγο παραπάνω, για να καθαριστεί ενδελεχώς το τραπέζι που θα καθίσουν. Το τραπέζι θα πρέπει να αδειάζει εντελώς, η επιφάνειά του να απολυμαίνεται, όπως κι όλα τα αντικείμενα που θα ξανατοποθετηθούν σε αυτό. Πέρα από την ουσία του πράγματος, οι πελάτες θα πρέπει να βλέπουν ότι ακολουθούνται αυτές οι διαδικασίες, ακόμη και τις ώρες αιχμής. Δεν πρέπει να γίνεται καμία έκπτωση σε αυτό το κομμάτι.

Σε συχνότερους χρόνους θα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται και οι χώροι WC, κάτι που επίσης δεν είναι κακό να γίνεται αντιληπτό από τους πελάτες. Παραλλάσσοντας το αρχαίο ρωμαϊκό ρητό για τη γυναίκα του Καίσαρα, οι επιχειρήσεις εστίασης σήμερα δεν αρκεί να ακολουθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, θα πρέπει να φαίνεται ότι το κάνουν κιόλας, γιατί η πελατεία τους θα αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια. Η εστίαση έχει σηκώσει δυσανάλογο βάρος στα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας. Στον αγώνα της διατήρησης της λειτουργίας μιας επιχείρησης, θα πρέπει να εξετάζονται και τα θέματα διαρρύθμισης των χώρων, δίνοντας ίσως μια έμφαση παραπάνω στους εξωτερικούς χώρους, και ιδίως στο take away, για να μπορέσει η επιχείρηση να συνεχίσει να λειτουργεί σε ένα ενδεχόμενο νέο lockdown στην εστίαση, που δυστυχώς δεν είναι καθόλου απίθανο να συμβεί και εδώ και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας