Πολιτικές και μέτρα προκειμένου να αναβαθμιστεί το παρεχόμενο τουριστικό προϊόν της χώρας σε υψηλότερης προστιθέμενης αξίας υπηρεσίες και αντιμετωπίζοντας παράλληλα τα φαινόμενα του υπερτουρισμού, αξιολογεί η κυβέρνηση.

Τις σχετικές αποφάσεις ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και έρχονται σε συνέχεια σχετικών εισηγήσεων που έχει κάνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων από πέρυσι, αλλά και το 2019, όπως και των φαινομένων που παρατηρήθηκαν φέτος τον Ιούλιο και τον Αύγουστο σε πολλούς νησιωτικούς κυρίως προορισμούς.

Προορισμούς που υποδέχθηκαν μεγαλύτερες τουριστικές ροές ακόμα και από εκείνες του 2019 –χρονιάς ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό– και των οποίων οι βασικές υποδομές έδειξαν πως δεν μπορούν να συντηρήσουν μια τέτοια επισκεψιμότητα. Ακόμα περισσότερο κατέστησαν σαφείς τις περιβαλλοντικές προκλήσεις και εν τέλει την απειλή αλλοίωσης του ίδιου του χαρακτήρα των προορισμών αυτών.

Τα μέτρα που αξιολογεί η κυβέρνηση περιλαμβάνουν και αναμόρφωση των κανόνων λειτουργίας της ελληνικής κρουαζιέρας, με την υιοθέτηση νέου πλαισίου για τους αριθμούς επιβατών και τα τέλη με τα οποία θα πρέπει να επωμίζονται, ώστε να σταματήσει η επιβλαβής επιβάρυνση νησιών όπως η Σαντορίνη από την αποβίβαση δεκάδων χιλιάδων επισκεπτών ημερησίως, συχνά ταυτόχρονα – με αμφιλεγόμενο οικονομικό όφελος για την τοπική οικονομία.

«Αν θέλουμε να μετακινήσουμε το τουριστικό μας προϊόν πιο ψηλά στην αλυσίδα αξίας, σε αυτό πρέπει να στοχεύουμε. Και πρέπει να το κάνουμε με πλήρη σεβασμό στο περιβάλλον, στην πολιτιστική μας κληρονομιά και τις δυνατότητες σημαντικών προορισμών να υποδεχθούν επισκέπτες, ειδικά τους δύσκολους μήνες του Ιουλίου και του Αυγούστου», ανέφερε χαρακτηριστικά στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός.

«Θέλω να σας μιλήσω πολύ ειλικρινά: Υπάρχουν προορισμοί που φτάνουν στα απόλυτα όριά τους, αν δεν τα έχουν ξεπεράσει. Δεν θα διστάσουμε για κάποιους από αυτούς τους προορισμούς, που βρίσκονται κατεξοχήν στις Κυκλάδες, να πάρουμε πιο δραστικά μέτρα. Αν πρέπει, δηλαδή, να φτάσουμε στο σημείο να αυξήσουμε το κόστος πρόσβασης –να δώσω ένα παράδειγμα– στην κρουαζιέρα για προορισμούς οι οποίοι αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να υποστηρίξουν πέντε κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα, δεν θα διστάσουμε να το κάνουμε. Το κάνουν και άλλες χώρες πια. Πρέπει να προστατεύσουμε τον πυρήνα του προϊόντος μας. Θα φτάσουμε στο σημείο να έχουμε το ανάποδο πρόβλημα. Δηλαδή, να έχουμε τόσο μεγάλη προσέλευση επισκεπτών που να πρέπει να τους διαχειριστούμε με έναν διαφορετικό τρόπο», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Πιστεύω ότι αυτή θα είναι μια από τις προκλήσεις που θα χρειαστεί να σχεδιάσουμε για το επόμενο καλοκαίρι και πρέπει να τη σχεδιάσουμε από τώρα», συμπλήρωσε.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται ο επιχειρηματικός κόσμος του τουρισμού: η χώρα διαθέτει τα εχέγγυα για να πραγματοποιήσει ένα από τα ταχύτερα ριμπάουντ του τουρισμού, υπό την προϋπόθεση όμως πως θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται επενδύσεις τόσο σε ξενοδοχειακά συγκροτήματα και δημόσιες υποδομές όσο και σε νέα μοντέλα πωλήσεων και λειτουργίας.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η DHR Services με την υποστήριξη της Metron Analysis σε 59 κορυφαία στελέχη του οικοσυστήματος της φιλοξενίας σε Ελλάδα και εξωτερικό και την οποία παρουσίασε η «Κ» νωρίτερα φέτος.

«Η ανάγκη για ένα νέο μοντέλο τουρισμού που θα στηρίζεται στη βιωσιμότητα, στις επενδύσεις και την ψηφιοποίηση είναι επιτακτική», έχει προειδοποιήσει επανειλημμένα ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος. Χρειάζεται, λέει, συνολικό σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και την ανάπτυξη νέων όπου δεν υπάρχουν, μέσα και από στρατηγικές συνεργασίες ιδιωτικού και δημόσιου φορέα και, βεβαίως, να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η πρόκληση που αφορά το περιβάλλον, την πράσινη ανάπτυξη, την κλιματική αλλαγή, την αειφορία.

Σε σχετικές δηλώσεις του στην «Κ», ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας σημειώνει ότι «η διασφάλιση της ανόδου του τουριστικού προϊόντος και η διάρκεια στην ποιότητα και τα έσοδα προϋποθέτουν μια στρατηγική βιώσιμου τουρισμού μέσα από τον σεβασμό στο περιβάλλον και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νησιών μας και της ενδοχώρας».

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας