Σήμερα, η γενιά Ζ ( Gen Z ), δηλαδή οι νέοι 16-24 ετών, είναι έτοιμη να αρχίσει να ταξιδεύει και να ανακαλύπτει τον κόσμο. Πολλοί αναρωτιούνται πώς ενεργεί αυτή η γενιά, ποιες οι συνήθειες και τα ενδιαφέροντά της. Πρωτίστως, τι θέλουν, πραγματικά, οι ίδιοι; Απτές απαντήσεις φιλοδοξεί να προσφέρει πρόσφατη μελέτη της Booking.com.

Πώς και τι επιλέγουν για να ταξιδέψουν

Gen ΖΣταθμίζοντας υψηλά την αξία και τη δυναμική της Generation Z, τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον, οι εκπρόσωποί της θεωρούνται ως το next big thing από αγορές και brands. Οι συνήθειες, τα ζητούμενα, η προσέγγιση, το σκεπτικό τους βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος. Ο τομέας του τουρισμού δεν θα μπορούσε να διαφέρει από αυτή την πραγματικότητα, πόσο μάλλον από τη στιγμή κατά την οποία η Gen Z δείχνει εξαιρετικά έντονο ενδιαφέρον για τα ταξίδια. Next Gen

Υπό αυτό το πρίσμα, η Booking.com πραγματοποίησε μια παγκόσμια έρευνα, προκειμένου να συλλέξει δεδομένα για τον ταξιδιώτη της γενιάς Ζ. Σε αυτήν συμμετείχαν 21.807 άτομα, ηλικίας 16 ετών και άνω (25% των οποίων ήταν ηλικίας 16-24 ετών), οι οποίοι προέρχονταν από 29 αγορές (Αυστραλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Κίνα, Ιαπωνία, Βραζιλία, Ινδία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ρωσία, Ινδονησία, Κολομβία, Νότια Κορέα, Νέα Ζηλανδία, Ταϊλάνδη, Σιγκαπούρη, Ισραήλ κ.ά.). Η έρευνα διεξήχθη από τη Vitreous World κι έλαβε χώρα μεταξύ 1ης και 16ης Μαΐου 2019 διαδικτυακά, ενώ οι αναλύσεις που ακολούθησαν πραγματοποιήθηκαν από την Ketchum Analytics.

Φιλόδοξοι αναζητητές της περιπέτειας!

Μπορεί ένα σημαντικό μέρος εκπροσώπων της Gen Ζ να έχει μόλις ενηλικιωθεί, εντούτοις δείχνει να γνωρίζει με ακρίβεια και σιγουριά τι είναι αυτό που θέλει σε ό,τι αφορά τα ταξιδιωτικά του σχέδια. Συγκεκριμένα:

  • Η Gen Ζ διακρίνεται από μια αισιόδοξη προοπτική για τα ταξίδια, με το 55% να δηλώνει ενθουσιασμένο για όλα τα μέρη όπου φιλοδοξεί να ταξιδέψει κατά το κοντινό μέλλον.
  • Κάτι παραπάνω από το 1/3 (37%) πιστεύει ότι θα έχει επισκεφτεί τουλάχιστον τρεις διαφορετικές ηπείρους μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, ενώ το 18% προτίθεται να σπουδάσει ή να ζήσει σε μια διαφορετική χώρα. Άκρως ενδιαφέρον στοιχείο στο τελευταίο στατιστικό είναι κι οι απαντήσεις με βάση το φύλο (27% κορίτσια Vs 13% αγόρια).
  • Η Γενιά Ζ εμφανίζεται αρκούντως τολμηρή, καθώς το 45% των νέων αποζητά κάποια μορφής περιπέτεια στα ταξίδια του, για παράδειγμα πτώση με αλεξίπτωτο ή bungee jumping, και το 47% έχει στα άμεσα σχέδιά του την επίσκεψη ή την πεζοπορία σε κάποια extreme τοποθεσία.
  • Το 48% των νέων της Gen Z τόνισε ότι τα ταξίδια εντός της χώρας διαμονής τους βοηθούν να μαθαίνουν και να ανακαλύπτουν περισσότερα για τον εαυτό τους!

Gen Ζ

Πιο καλή η μοναξιά…

Πολλοί νέοι ήδη εξερευνούν τον κόσμο μαζί με τις οικογένειές τους, με το 45% να δηλώνει ότι επιλέγει αυτή την εναλλακτική, καθώς σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορούσε να ταξιδέψει, εξαιτίας της έλλειψης των απαιτούμενων οικονομικών πόρων. Παρά ταύτα, ολοένα και περισσότεροι εκπρόσωποι της Gen Ζ δηλώνουν πως θέλουν να απομακρυνθούν από την ασφάλεια της… γονικής φωλιάς! Η ανεξαρτησία φαίνεται ότι αποτελεί προτεραιότητα γι’ αυτή τη γενιά. Τα επόμενα δέκα χρόνια, το 1/3 (38%) της Gen Z σχεδιάζει να έχει ταξιδέψει μόνο του, τουλάχιστον μία φορά (27% γυναίκες – 44% άντρες).

Η Γενιά Ζ δηλώνει ότι προτιμά να ταξιδεύει μόνη της, μιας και πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των ερωτηθέντων δηλώνει ότι τα solo ταξίδια είναι καλύτερα. Παράλληλα, ποσοστό 14% ισχυρίζεται πως επιθυμεί να ξεκινήσει ένα backpacking ταξίδι μόνο του.
Οι «μύχιες» ταξιδιωτικές επιθυμίες τους! Πάνω από τα δύο τρίτα (65%) των νέων (κορίτσια και αγόρια με ίδιο ποσοστό περίπου) της Gen Ζ έχουν ήδη συνθέσει τη λίστα με τα ταξίδια που θέλουν να πραγματοποιήσουν στη ζωή τους. Οι λόγοι για τους οποίους έχουν από τώρα έτοιμη την αποκαλούμενη bucket list ποικίλουν:

  • Ονειροπόλοι: Σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες λένε ότι τους αρέσει να σκέφτονται όλα τα μέρη που θα επισκεφτούν στη ζωή τους.
  • Μια ατελείωτη λίστα: Περίπου ένας στους δέκα (14%) λέει ότι αντλεί ικανοποίηση από το να ταξιδέψει στα μέρη που βρίσκονται στην bucket list του, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, ούτως ώστε να προσθέσει σταδιακά και νέα μέρη. Στην πραγματικότητα, περίπου το ένα τέταρτο (29%) σχεδιάζει να έχει αφαιρέσει από τη λίστα του τουλάχιστον πέντε μεγάλα ταξίδια, μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.
  • Στην κορυφή σπουδαίων προορισμών: Περίπου το ένα τέταρτο (24%) λέει ότι το να έχει μια λίστα με επιθυμητούς ταξιδιωτικούς προορισμούς βοηθά στο να μην ξεχνά όλα τα απίθανα μέρη που δεν είχε ακούσει ποτέ πριν.
  • Έμπνευση από το Instagram: 41% δηλώνουν ότι έχουν εμπνευστεί τις δικές τους περιπέτειες από τα ταξίδια που ανεβάζουν άτομα επιρροής στα κοινωνικά δίκτυα.

Gen ΖΤο γεγονός ότι οι εκπρόσωποι αυτής της γενιάς έχουν διαμορφώσει τη bucket list τους δεν φανερώνει, απλώς, μια πρόθεση για ταξίδια σε νέα μέρη, αλλά μας δίνει και μια πιο ουσιαστική εικόνα της γενικότερης ταξιδιωτικής συμπεριφοράς αυτής της γενιάς. Για παράδειγμα, για το 35% των νέων της γενιάς των Gen Z που δεν διαθέτουν κάποιου είδους bucket list, οι λόγοι είναι οι ακόλουθοι:

  • Το 23% αισθάνεται ότι οι προτιμήσεις του αλλάζουν αρκετά συχνά, γεγονός που επηρεάζει, φυσικά, και τους ταξιδιωτικούς προορισμούς.
  • Περίπου ένας στους πέντε (17%) δηλώνει ότι προτιμά να ταξιδεύει αυθόρμητα και χωρίς να έχει προβεί σε εκ των προτέρων σχεδιασμούς.
  • Η Γενιά Z, σε σύγκριση με όλες τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες, όταν ερωτάται γιατί δεν έχει bucket list, απαντά ότι οι λόγοι δεν έχουν σχέση με το γεγονός ότι δεν αγαπά τα αυθόρμητα ταξίδια. Αντίθετα, από το 53% των Baby Boomers που δεν έχουν bucket list, περίπου ένας στους δέκα λέει ότι οφείλεται στο ότι προτιμά να ταξιδεύει χωρίς πλάνο.

Ταξίδια το παν!

Η Gen Ζ μεγάλωσε σε έναν κόσμο, όπου την τελευταία δεκαετία οι παγκόσμιες οικονομικές αναταράξεις ήταν ο κανόνας. Επομένως, η αντίληψη για τη διαχείριση των οικονομικών, και ειδικότερα για τον τρόπο που σκοπεύει να ξοδέψει τα χρήματά της μέσα στην επόμενη πενταετία, είναι ένα χρήσιμο βαρόμετρο για το πώς ιεραρχούνται οι προτεραιότητές της. Για παράδειγμα, οι μισοί εκπρόσωποι της εν λόγω γενιάς θεωρούν ότι τα ταξίδια πάντα αξίζουν. Και, όταν καλούνται να ιεραρχήσουν τις προτεραιότητες, «τα ταξίδια και το να δουν τον κόσμο» βρίσκονται στην κορυφή (65%) του πώς θέλουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους. Η αποταμίευση για τη «μεγαλύτερη επένδυση της ζωής» (ιδιοκτησία) κατατάσσεται αμέσως μετά, ενώ τα υλικά αγαθά βρίσκονται στην τελευταία θέση.

Οι προτεραιότητες της Γενιάς Ζ

Όταν ερωτώνται σχετικά με το πώς επιλέγουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους, τα ταξίδια είναι σταθερά ψηλά σε πέντε από τις εφτά προτιμήσεις της Γενιάς Ζ, ειδικά όταν η σύγκριση αφορά υλικά αγαθά ή άλλες εφήμερες εμπειρίες.

Δουλειά συνυφασμένη με τα ταξίδια

Είτε σκέφτονται ακόμα για το μελλοντικό τους επάγγελμα, είτε μόλις έχουν μπει στην αγορά εργασίας, η έννοια της καριέρας είναι ακόμα νωπή κι άρα είναι λογικό να κατατάσσεται ψηλά, ως η πιο σημαντική εμπειρία ζωής (83%) για τους Gen Zs. Αλλά, με τα ταξίδια να συνιστούν τέτοιο πάθος γι’ αυτή τη γενιά, οι μελλοντικοί εργοδότες καλό θα ήταν να προσέχουν, μιας και το 54% των Gen Ζ υποστηρίζει ότι η ευκαιρία να ταξιδεύει μέσω της δουλειάς είναι καθοριστικός παράγοντας επιλογής της. Επιπροσθέτως, περισσότεροι από τους μισούς (51%) δηλώνουν ότι μια θέση εργασίας, μέσω της οποίας τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίζουν άλλους πολιτισμούς, είναι ιδιαίτερα ελκυστική!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας