Generation Next. Οι Millennials μπαίνουν δυναμικά στις επαγγελματικές κουζίνες και «φέρνουν» τη μαγειρική τέχνη στον 21ο αιώνα! 9 εκπρόσωποι της γενιάς Υ μοιράζονται τις ιστορίες της επαγγελματικής τους διαδρομής και θέτουν τις βάσεις μιας νέας, βιώσιμης
και «φιλόδοξης» γαστρονομίας.

H a la minute γενιά!

Δεν είναι λίγες οι έρευνες που προσπαθούν να ρίξουν φως στο προφίλ των Millennials, της γενιάς που το έτος γέννησής της ξεκινά από το 1981 και φθάνει έως και το 1996. Για πολλούς, τα παιδιά της χιλιετίας είναι ξεχωριστά γιατί ήρθαν στη ζωή την περίοδο της τεχνολογικής κυριαρχίας. Τους διακατέχει η αυτοπεποίθηση, η ανεξαρτητοποίηση και η δεκτικότητά τους στις νέες ιδέες και τρόπους ζωής. Είναι επίσης υπέρμαχοι της ισότητας, της προάσπισης των ηθικών αξιών και του ομαδικού πνεύματος συνεργασίας. Τα εν λόγω χαρακτηριστικά θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι αποτελούν και απαραίτητες δεξιότητες για κάθε εργαζόμενο στον κλάδο της εστίασης.

Παρόλο που η συγκεκριμένη γενιά είχε ονομαστεί αρχικά Γενιά Υ ως συνέχεια της προηγούμενης γενιάς Χ, ο όρος Millennials έμελλε τελικά να επικρατήσει. Στη μαγειρική τέχνη, οι Millennials δείχνουν να έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας μια νέα μαγειρική κανονικότητα. Η τάση αυτή καταγράφηκε ήδη από το 2016, σε έρευνα που δημοσίευσε το περιοδικό FSR με τίτλο «Οι Μillennials-Μάγειρες προκαλούν αναταράξεις στον κλάδο». Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μαγειρική γενιά της χιλιετίας δεν άλλαξε μόνο τον τρόπο σκέψης των επιχειρήσεων σε σχέση με το πώς αντιμετωπίζουν τους επισκέπτες τους αλλά και αναφορικά με τον τρόπο που αυτές λειτουργούν.

“ Oι Millennials δεν άλλαξαν μόνο τον τρόπο σκέψης των επιχειρήσεων σε σχέση με το πώς αντιμετωπίζουν τους επισκέπτες τους αλλά και αναφορικά με τον τρόπο που αυτές λειτουργούν.”

«Γιατί φέρονται έτσι»

To κύριο ζήτημα προς διερεύνηση είναι οι λόγοι που oι millennials έχουν διαφορετικό τρόπο συμπεριφοράς συγκριτικά με chefs άλλων γενεών. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναδείχθηκαν ως κύριος παράγοντας επιρροής της δημιουργικότητας των μαγείρων της χιλιετίας, με έναν στους δύο να δηλώνουν πως χρησιμοποιούν το Instagram ως πρώτη πηγή έμπνευσης νέων συνταγών. Όμως δεν αρκεί το Instagram ή οποιοδήποτε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για να ερμηνεύσει τη μαγειρική τους συμπεριφορά. Το γεγονός ότι τα παιδιά αυτής της γενιάς δεν φοβούνται να αναλαμβάνουν ρίσκο και να είναι δεκτικά στις νέες ιδέες είναι το βασικό αίτιο της μαγειρικής τους απογείωσης. Μια άλλη ενδιαφέρουσα διάσταση της ίδιας έρευνας είναι η διαπίστωση πως οι chefs της χιλιετίας δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην προέλευση της τροφής, συγκριτικά με αυτούς που θεωρούνται Γενιά Χ ή Boomers. Στο ίδιο πλαίσιο, οι Millennials chefs πορεύονται στις κουζίνες τους με γνώμονα το περιβάλλον, την προστασία των ζώων και την τοπικότητα των πρώτων υλών.

Το πρώτο βήμα είναι η αποδοχή

Η διεθνής γαστρονομική κοινότητα δείχνει έμπρακτα πως έχει κατανοήσει τη δυναμική των Millennials και της συνεισφοράς της στη διαμόρφωση της επόμενης μέρας της μαγειρικής τέχνης. Δεν είναι λίγες οι διοργανώσεις απονομής βραβείων που έχουν θεσπίσει ειδικές για εκκολαπτόμενους chef διακρίσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το βραβείο Rising Start Chef of the Year από το San Pellegrino που αποσκοπεί στο να αναδεικνύει ανά περιοχές τα νέα ταλέντα της σύγχρονης γαστρονομίας. Φέτος, μάλιστα, τα νέα ήταν εξαιρετικά ευχάριστα για την ελληνική εστίαση, με τον Γρηγόρη Κίκη, chef και συνιδιοκτήτη του εστιατορίου «Hervé» να κερδίζει τον διαγωνισμό και να ανακηρύσσεται ως ο πλέον ταλαντούχος chef από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και Μεσόγειο, στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, με το πιάτο του «The story of Cod».

Ποιες είναι όμως οι προκλήσεις που οι νέοι επαγγελματίες καλούνται να διαχειριστούν εισερχόμενοι στον κόσμο της γαστρονομίας, πόσο ευπρόσδεκτοι νιώθουν και τι έχουν να προσφέρουν στην τέχνη τους; Το Food Service μίλησε με εκπροσώπους της μαγειρικής γενιάς των Millennials και τους παρουσιάζει…

Με την είσοδό τους στη γαστρονομική κοινότητα, οι νέοι chefs καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα σύνολο προκλήσεων.

Για τον Μανόλη Στήθο, το επάγγελμα του μάγειρα-ζαχαροπλάστη είναι εξαιρετικά απαιτητικό και απαιτεί καθημερινά μεγάλη προσπάθεια και επιμονή για να μπορέσει κάποιος να διακριθεί. Όπως λέει o ίδιος: «Απαιτούνται πολλές ώρες δουλειάς, όπως άλλωστε και σε κάθε επάγγελμα που θέλεις να πετύχεις, απλά τις περισσότερες φορές θα πρέπει να αντιμετωπίσεις το γεγονός πως περιόδους και στιγμές που η πλειονότητα του κόσμου περνάει καλά, γιορτάζει ή κάνει διακοπές εσύ θα πρέπει να δουλεύεις, πράγμα το οποίο ψυχολογικά μπορεί να φανεί δύσκολο για κάποιους». Και προσθέτει: «Κάτι ακόμα είναι πως ο ανταγωνισμός στο επάγγελμά μας είναι μεγάλος και πολλοί μπορεί να έχουν τα ίδια όνειρα και τους ίδιους στόχους με εσένα, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να συναντήσεις αρκετά εμπόδια και δυσκολίες στον δρόμο σου».

Η Ερασμία Μπαλάσκα αναδεικνύει το ήθος ως κυρίαρχη πρόκληση λέγοντας: «Να κρατήσει o chef το ήθος του και τις αρχές του. Και μέσα από σκληρή δουλειά να κάνει τα όνειρά του πραγματικότητα. Είναι πολύ δύσκολος χώρος και δεν πρέπει να πέσεις στην παγίδα της δόξας, γιατί όλο αυτό μπορεί να σε πνίξει και τελικά να χάσεις το νόημα».

Μια αισιόδοξη διάσταση δίνει η Κυριακή Φωτοπούλου, εξηγώντας ότι η γαστρονομία έχει αλλάξει προς το καλύτερο με την προσπάθεια, την αγάπη και την υπομονή να συντροφεύουν τη νέα γενιά μαγείρων, καθώς η θέλησή τους για δουλειά αλλά και το να καταφέρουν να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους όπως τα έχουν φανταστεί είναι κάποιες από τις προκλήσεις που θα τους ακολουθούν μέσα στις κουζίνες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας