Τα κυριότερα πολιτικά κόμματα της Γερμανίας συγκεντρώνουν προτάσεις για αύξηση του κόστους των πτήσεων, ενδεχομένως με διπλασιασμό του φόρου στις πτήσεις μικρών αποστάσεων για τη μείωση της ρύπανσης από αέρια.

Αφενός, ανησυχώντας για το γεγονός ότι η χώρα δεν ανταποκρίνεται στις δεσμεύσεις της για μείωση των εκπομπών αερίων, με βάση τη Συμφωνία του Παρισιού για την αλλαγή του κλίματος, οι χριστιανοδημοκράτες της καγκελαρίου Angela Merkel συζητούν πολιτικές με τους εταίρους των σοσιαλδημοκρατικών συνασπισμών και επικεντρώνονται στις αεροπορικές μεταφορές.

Μια πρόταση του CDU για διπλή εισφορά στις εσωτερικές πτήσεις ανακοινώθηκε από τον ειδικό οικονομολόγο του κόμματος, Αντρέας Γιουνγκ, σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο. Πρόκειται για μέρος μιας ευρύτερης δέσμης μέτρων που οι υπουργοί οφείλουν να εξετάσουν κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στις 20 Σεπτεμβρίου σχετικά με τις πολιτικές για το κλίμα.

«Θέλουμε διπλασιασμό του φόρου εισιτηρίων για εσωτερικές πτήσεις που θα βασιστούν στον ισχύοντα κανονισμό«, δήλωσε ο Jung. «Στον ισχύοντα κανονισμό, οι πτήσεις τροφοδοσίας απαλλάσσονται. Η εξαίρεση αυτή θα συνεχιστεί. «

Η έγκριση της πολιτικής για τις αεροπορικές μεταφορές θα ενίσχυε την τάση που παρατηρείται εντός της Ευρώπης για να επιτύχει αυστηρότερους κανόνες εκπομπών στις αερομεταφορές. Σε αυτή την κατεύθυνση, η Γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον Ιούλιο φόρους ύψους έως και 18 ευρώ για τις πτήσεις που αναχωρούν από τη Γαλλία, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι μετοχές αεροπορικών εταιρειών.

Η εισφορά στις πτήσεις αυτές αρχίζει από 7 ευρώ ανά θέση και ανέρχεται σε 40 ευρώ ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού.

«Θέλουμε να διπλασιάσουμε τον ισχύοντα φόρο εισιτηρίου των 7,40 ευρώ για τις εσωτερικές πτήσεις,» δήλωσε ο Jung.

Ο στόχος αυτού του μέτρου είναι οι τιμές των εισιτηρίων να αντανακλούν με μεγαλύτερη ακρίβεια το περιβαλλοντικό κόστος της πτήσης σε σύγκριση με το ταξίδι με το τρένο και να καταστήσουν τις επιλογές αυτές πιο διαφανείς για τους καταναλωτές.

Ο Olaf Scholz, υπουργός οικονομικών της κυβέρνησης και νομοθέτης του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος, δήλωσε σε συνέντευξή του στη γερμανικη  Bild Zeitung ότι είναι υπέρ της αύξησης των φόρων στα αεροπορικά εισιτήρια.

Η κίνηση θα μπορούσε να μεταβάλει το ανταγωνιστικό τοπίο μεταξύ του Γερμανικού εθνικού μεταφορέα Deutsche Lufthansa AG και των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους της Ryanair Holdings Plc και της Easyjet Plc. Νωρίτερα το καλοκαίρι, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, κατηγόρησε τους ανταγωνιστές του για την προσφορά εισιτηρίων αξίας μόλις 10 ευρώ το καθένα, λέγοντας ότι οι χαμηλές τιμές είναι οικονομικά και οικολογικά ανεύθυνες.

Ειδικοί αναλυτές ανέφεραν ότι η Lufthansa πιθανώς θα επωφεληθεί από την αύξηση του κόστους πτήσεων. Η εισαγωγή του πρώτου πακέτου φόρων εισιτηρίων της Γερμανίας το 2011 υποχρέωσε τη Ryanair να υποχωρήσει από τη Γερμανική αγορά, με την Lufthansa να αυξάνει το μερίδιό της εις βάρος του Ιρλανδικού αερομεταφορέα.

Ενώ τα νέα εμπορικά αεροσκάφη είναι πιο αποδοτικά από άποψη καυσίμων, η ρύπανση από τη βιομηχανία αυξάνεται καθώς περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τα αεροπλάνα για τη μεταφορά τους. Σύμφωνα με τις εκθέσεις βιωσιμότητας και από τις δύο εταιρείες πάντως, οι εκπομπές άνθρακα από τη Lufthansa και την Ryanair σημείωσαν πέρυσι άνοδο, καθώς οι όγκοι των επιβατών αυξήθηκαν, παρόλο που σημείωσαν κέρδη από την αποδοτικότητα των καυσίμων χρησιμοποιώντας πιο καινούρια αεροσκάφη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας