Η συζήτηση σχετικά με το τι τουρίστες/τουρισμό επιθυμούμε να προσελκύσουμε ως χώρα, χρονίζει. Αλήθεια, το όλο ζήτημα έγκειται σε αυτή την πτυχή ή μήπως οφείλουμε να εστιάσουμε στο περιεχόμενο, τις υπηρεσίες και την εμπειρία που παρέχουμε; 

Για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε τον τουρισμό που μπορούμε και θέλουμε να έχουμε στη χώρα μας θα πρέπει να γίνουν αρκετά βήματα προς την κατεύθυνση που περιγράφετε.

Πρωταρχικός στόχος είναι η Ελλάδα να προσελκύει όχι κατ’ ανάγκη περισσότερους τουρίστες, αλλά περισσότερο τουρισμό υψηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών. Ο ΣΕΤΕ από την πλευρά του, ως κοινωνικός εταίρος, λειτουργεί με γνώμονα την υπερνίκηση θεσμικών και λειτουργικών αγκυλώσεων ώστε να απελευθερωθούν οι δυνάμεις της υγιούς ελληνικής επιχειρηματικότητας. Μάλιστα, μέσω της Marketing Greece έχουμε δημιουργήσει τις απαραίτητες βάσεις προκειμένου να μπορέσουμε να προωθήσουμε ψηφιακά, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και τις εμπειρίες που οι επισκέπτες μπορούν να ζήσουν στη χώρα μας.

Η εταιρεία συνεργάζεται τόσο με τον ιδιωτικό τομέα όσο και με τις περιφέρειες και τους τουριστικούς προορισμούς και δημιουργεί απολύτως σύγχρονες προωθητικές καμπάνιες που αποσκοπούν στη δυναμική επικοινωνία των μοναδικών χαρακτηριστικών που διαθέτει κάθε προορισμός ξεχωριστά. Παράλληλα, μέσω του ινστιτούτου του ΣΕΤΕ προχωράμε φέτος στον τέταρτο κύκλο εκπαιδευτικών σεμιναρίων για επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού, με μια ευρεία γκάμα θεματολογίας, ώστε να αναπτύξουμε εκείνες τις δεξιότητες οι οποίες θα ενισχύσουν τους ανθρώπους του τουρισμού σε όλα τα επίπεδα.

Υπάρχουν, έστω και σε αρχική μορφή, ενδείξεις σχετικά με τα μεγέθη του τουρισμού για το 2018;

Γιάννης ΡέτσοςΟι πρώτες, μικρές προς το παρόν, ενδείξεις που έχουμε, κινούνται προς θετική κατεύθυνση. Παρ’ όλα αυτά, θα έλεγα πως ακόμη είναι πολύ νωρίς για να προχωρήσουμε σε ασφαλείς εκτιμήσεις. Εκτιμώ πως ο τουρισμός χρειάζεται συνολική στρατηγική, διαρκή επαγρύπνηση και συνεχείς προσαρμογές όπου και όταν αυτές απαιτούνται.

Αυτό που είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο, είναι πως το 2018 οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα. Ιδιαίτερα εξαιτίας του γεγονότος ότι έχουν να αντιμετωπίσουν τον διαρκώς αυξανόμενο διεθνή ανταγωνισμό και τα σημαντικά ζητήματα που προκύπτουν, όπως λ.χ. η υπερφορολόγηση και το κόστος του μη εκσυγχρονισμού των υποδομών, όπως προανέφερα.

Η μέχρι στιγμής εικόνα των κρατήσεων από τη Μεγάλη Βρετανία παρουσιάζεται βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που επιβεβαιώνει τον δυναμισμό και την εξωστρέφεια των εγχώριων τουριστικών επιχειρήσεων προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές στις διεθνείς αγορές. Σημειώνεται ότι η βρετανική αγορά χαρακτηρίζεται από ένα υψηλό ποσοστό on-line κρατήσεων που «απλώνεται» καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Αυτό, ουσιαστικά, αποτελεί και έναν πρόσθετο λόγο για την αναγκαιότητα ανάληψης πολλών και ουσιαστικών δράσεων που θα εξασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού. Δεν σας κρύβω πως αποτελεί εδραιωμένη πεποίθηση μας ότι ο ελληνικός τουρισμός μπορεί και πρέπει να πάει ακόμα πιο ψηλά, προσφέροντας τα μέγιστα στην εθνική οικονομία και την κοινωνία στο σύνολό της. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να υπογραμμίσω πως ο ελληνικός τουρισμός για ακόμη μια φορά είχε μια ισχυρή και ευπρόσωπη παρουσία στην World Travel Market 2017, στο Λονδίνο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας