Η Fraport εγγυάται για την λειτουργία των συστημάτων της

Καθυστερεί η αλλαγή της εικόνας 14 αεροδρομίων την διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει η Fraport Greece γεγονός που προκαλεί αρκετά ερωτηματικά.

Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η γερμανική εταιρεία αναγνωρίζει τις μεγάλες δυνατότητες τη χώρας μας στον τομέα του τουρισμού όπως επιβεβαίωσε μέσω της Deutsche Welle ο επικεφαλής της Fraport Στέφαν Σούλτε και ο διευθύνοντας συμβουλές της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσινέλ.

Πιο αναλυτικά η Fraport έχει αναλάβει την διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα, ήδη από το 2017 ξεκινώντας μεν την άμεση ανακαίνιση τους, εργασίες ωστόσο που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί.

Όσο για το πότε θα δουν με τα ιδία τους τα μάτια οι ταξιδιώτες τις διαφορές στα υπο διαχείριση Fraport αεροδρόμια ο κος Τσινέλ είναι κάθετος στο ότι η εταιρεία χρειάζεται χρόνο.

«Δυστυχώς χρειάζεται χρόνος μέχρι να γίνουν αντιληπτές οι αλλαγές, ειδικώς όταν απαιτούνται εκτεταμένα έργα ή ακόμη και νέες κατασκευές. Ωστόσο όποιος βρέθηκε τις τελευταίες μέρες στα αεροδρόμιά μας, όπως εγώ, βλέπει ότι καταφέραμε αρκετά μέσα σε λίγο χρόνο. Παντού ανακαινίστηκαν οι τουαλέτες, εν μέρει μάλιστα σε καλύτερα επίπεδα από αεροδρόμια που έχουν καλύτερη αξιολόγηση. Στο πλαίσιο αυτό καθαρίσαμε εξονυχιστικά τους τερματικούς σταθμούς και βελτιώσαμε παντού τους σταθμούς Check-in καθώς και τα σημεία ελέγχου και ασφαλείας. Γι αυτό αναμορφώσαμε το εσωτερικό των terminal προκειμένου να δημιουργήσουμε περισσότερο χώρο για χώρους αναμονής καθώς και καταστήματα και εστιατόρια. Ωστόσο πολλά ήταν σε άσχημη κατάσταση και, όσο κι αν θέλαμε, δεν μπορούσαμε να τα καταφέρουμε σε ένα χρόνο».

Οι επιβάτες μεταφέρουν οι ίδιοι τις βαλίτσες

Στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης μάλιστα τα πράγματα είναι χειρότερα από πριν καθώς οι ταξιδιώτες του αεροδρομίου μεταφέρουν οι ίδιοι τις αποσκευές τους στα σημεία ελέγχου αποσκευών αντί να τα παραδίδουν στα σημεία Check-in, όπως συμβαίνει στα περισσότερα αεροδρόμια του κόσμου. Σύμφωνα βέβαια με τον κ. Τσινέλ το άκομψο αυτό θέαμα θα έχει αλλάξει στα περισσότερα αεροδρόμια τηςFraport από την επόμενη χρονιά.

Το μόνο βέβαιο είναι πάντως ότι με άλλη προοπτική περίμενε ο κόσμος την ανάληψη της διαχείρισης των αεροδρομίων από τη Fraport και έχει σαν αποτέλεσμα αυτά να βαθμολογούνται συχνά ως τα χειρότερα του κόσμου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport Greece να απαντά ότι αυτό δεν προβληματίζει την εταιρεία. «Αντιθέτως αυτό λειτουργεί περισσότερο ως κίνητρο για μας. Το δυνατό μας σημείο είναι να βελτιώνουμε ένα μέτριο ή και κακό αεροδρόμιο. Όταν το ζητούμενο είναι να βελτιώσεις ένα τέλειο αεροδρόμιο και να αυξήσεις την κερδοφορία του, τότε η προστιθέμενη αξία μας είναι περιορισμένη».

Δεν κερδίζει πολλά η Fraport από την διαχείριση 14(!) αεροδρομίων

Όσο παράδοξο και αν ακούγεται ο επικεφαλής της Fraport υποστηρίζει ότι η διαχείριση των 14 ελληνικών αεροδρομίων δεν αποφέρει βραχυπρόθεσμο κέρδος στην Fraport υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι εξαιτίας των τελών παραχώρησης και των πρόσθετων τελών, τα επόμενα χρόνια θα ωφεληθεί κυρίως το ελληνικό κράτος. Οι μέτοχοι της Fraport υποστηρίζει ότι θα δουν κέρδος και θα κάνουν απόσβεση μετά από 15 χρόνια. Αυτό συμβαίνει εξάλλου σε όλες τις μεγάλες επενδύσεις.

Εντάξει αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς και είναι σεβαστό. Η ένσταση όμως είναι στο γεγονός ότι γιατί πήρε την διαχείριση σε 14 αεροδρόμια και εφόσον ο σχεδιασμός είναι τόσο μακροπρόθεσμος, γιατί προχώρησε σε κατακόρυφη αύξηση των ενοικίων;

Ο κος Τσίνελ τοποθετήθηκε και σε αυτό λέγοντας ότι η Fraport δεν έκανε τίποτα ακραίο απλώς έφερε τα ενοίκια στα επίπεδα της αγοράς, προσθέτοντας ότι εάν όντως ήταν τόσο ακριβά δεν θα υπήρχαν εκατοντάδες προσφορές από επιχειρήσεις. Εφόσον λοιπόν υπάρχουν τόσες προσφορές από επιχειρήσεις γιατί δεν «σηκώνει τα μανίκια» η Fraport να ολοκληρώσει τις ανακινήσεις ώστε να δρομολογηθεί η κανονική λειτουργία των εμπορικών τμημάτων των αεροδρομίων; Να βγάλει και το ελληνικό δημόσιο έσοδα αλλά να ξεκινήσει να μετρά αντίστροφα και η κλεψύδρα για τα 15 χρόνια μέχρι να κάνουν απόσβεση οι μέτοχοι;

Απόλυτα ικανοποιημένη η διοίκηση της Fraport

Η εταιρεία μπορεί να σημειώνει απώλειες, με τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις να φτάνουν συνολικά τα 415 εκατομμύρια ευρώ (100 εκατ. ευρώ περισσότερα από τον αρχικό σχεδιασμό) η διοίκηση ωστόσο είναι απολύτως ικανοποιημένη… «Η απόφαση να αναλάβουμε τα αεροδρόμια στην Ελλάδα είναι μέχρι και σήμερα 100% σωστή. Τα πρόσθετα έξοδα δεν μας αιφνιδίασαν. Εξαιτίας των πολλών επενδύσεων θα έχουμε την τρέχουσα και την επόμενη χρονιά απώλειες. Τα αποτελέσματα όμως είναι καλύτερα από τα αναμενόμενα και έτσι ήδη το 2020 θα μπορούσε να υπάρξει κέρδος».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας