Η αξία του βιωματικού τουρισμού στα έσοδα του κράτους

Η αξία του βιωματικού τουρισμού γίνεται όλο και πιο γνωστή τα τελευταία χρόνια καθώς αυτό το είδος διακοπών έχει γίνει ένα trend πέρα από κάθε προσδοκία.

Η αξία του βιωματικού τουρισμού δεν περιορίζεται μόνο στο επίπεδο της αναψυχής και στην γνωριμία από πρώτο χέρι τα ήθη και τα έθιμα της εκάστοτε περιοχής το διάστημα των διακοπών. Πολλοί νέοι εγκαταλείπουν τα αστικά κέντρα και διοικούν τις πολύ επιτυχημένες επιχειρήσεις τους μακριά από το άγχος των πόλεων.

Χαρακτηριστικό είναι πως ζώντας και δουλεύοντας στον Παναμά, πριν μερικά χρόνια ένας υποψήφιος πελάτης –CEO μιας εξαιρετικά πετυχημένης αμερικάνικης Start Up– μου έδωσε ραντεβού στο Kalu Yala. Το στίγμα αυτού του μέρους στο Google Maps ήταν στη μέση της ζούγκλας και χρειάστηκε να το επιβεβαιώσω διπλά πριν ξεκινήσω. Πράγματι φτάνοντας κοντά στο σημείο που όντως βρισκόταν στη μέση της ζούγκλας είδα ένα, κατά την άποψή μου, χωριό ιθαγενών. Σύμφωνα με τον πελάτη μου, βέβαια, ήταν ένα sustainable incubation village το οποίο φιλοδοξεί να μετακινήσει τα κεφάλαια της Silicon Valley στη ζούγκλα.

Ο αξιολογότατος –και ζάμπλουτος– αυτός νέος ζούσε και εργαζόταν σε μία καλύβα από χώμα και καλάμια, με μοναδική πολυτέλεια το ρεύμα και το ασύρματο internet, διοικώντας από εκεί μια επιχείρηση πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων. Και πιστέψτε με, δεν ήταν ο μόνος! Πάνω από 50 start-uppers από όλο τον κόσμο πλήρωναν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για να βρίσκονται εκεί.

Όταν τον ρώτησα τι ακριβώς κάνει στη μέση της ζούγκλας και δεν βρίσκεται στα headquarters του στη Silicon Valley, μου απάντησε ότι βιώνει την εμπειρία και γίνεται καλύτερος άνθρωπος!

Εμπειρίες και όχι υπηρεσίες

Πέρα από αυτό όμως, αυτό που δείχνει να έχει μεγάλη πέραση τώρα τελευταία είναι η παροχή εμπειριών και όχι υπηρεσιών. Αν το καλοσκεφτεί κανείς ο τουρισμός πέρασε μια μεγάλη και χρυσή εποχή που δινόταν έμφαση στις παρεχόμενες υπηρεσίες των καταλυμάτων κλπ. Με τον μεγάλο ανταγωνισμό μεταξύ των ξενοδοχειακών καταλυμάτων και των ατελείωτων προσφορών και πακέτων που προσφέρουν οι tour operators η μάχη κρίνεται στις εμπειρίες που θα ζήσουν οι τουρίστες στα μέρη όπου θα περάσουν τις διακοπές τους.

Χαρακτηριστικό λοιπόν είναι ότι σχεδόν κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού διαφημίζει πλέον τον εαυτό της ως πάροχο εμπειριών και όχι ως ένα απλό τουριστικό γραφείο. Επίσης η τεχνολογία έχει «ανοίξει» τις πόρτες στις διακοπές των ανθρώπων όλου του κόσμου και έτσι ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να συγκρίνει μέσα από τα social media μέρη και υπηρεσίες με άλλα ξενοδοχεία κλπ. Πλέον ο τουρίστας έχει και θέλει, να εκπληρώνει ταξιδιωτικούς στόχους και να αποκτά ταξιδιωτικές εμπειρίες που να μπορεί να συγκρίνει με εκείνες φίλων του.

Instagram Effect και βιωματικός τουρισμός

Το γνωστό Instagram Effect έχει τόσο ισχυρό αντίκτυπο στη συμπεριφορά των τουριστών, σε σημείο που οι travel marketers προσπαθούν να κατανοήσουν και να εκμεταλλευτούν με ολοένα και πιο εξελιγμένες στρατηγικές.

Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και τα δίκτυα αναπτύσσονται σε πιο διευρυμένους κύκλους «φίλων» και followers, δημιουργείται μια ποιοτική μετατόπιση, που δεν είναι πλέον μόνο μια πεζοπορία στο φαράγγι της Σαμαριάς ή μια επίσκεψη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης με καραβάκι.

Αφορά το πώς βιώνουμε αυτά τα μέρη με την ψυχή μας και το πώς αλλάζουμε σαν οντότητες τη στιγμή που ένας μοναχός του Αγίου Όρους ή ένας οινοποιός σε κάποιο απομακρυσμένο χωριό μας προσφέρει έναν νέο τρόπο κατανόησης του κόσμου μας. Τα πιο forward-thinking travel brands παρέχουν τέτοια είδη εμπειριών, εστιάζοντας σε τρία πράγματα:

  • την έμπνευση,
  • την εξατομίκευση και
  • την πορεία προς την αυτοανακάλυψη.

Οι ταξιδιώτες που επιλέγουν τον βιωματικό τουρισμό είναι backpackers αλλά και δισεκατομμυριούχου που σε αυτή την άψογα διασυνδεδεμένη εποχή που ζούμε θέλουν να εμπνέονται από τα μέρη που επισκέπτονται και τους ανθρώπους που συναντούν. Παράλληλα αποτινάσσουν τις προηγούμενες προκαταλήψεις της πολιτισμικής διαφορετικότητας, προκειμένου να γίνουν πιο δυναμικοί και ενημερωμένοι πολίτες.

Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι στο τέλος όλοι ψάχνουμε για κάτι, Όλοι αναζητούμε τον «πνευματικό» μας και το βιωματικό ταξίδι γίνεται ο καλύτερος δρόμος προς… το μοναστήρι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας