Πόσο εύκολη ευκαιρία;

Έτσι, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι κάθε εστιατόριο θα πρέπει να εξετάσει την ένταξη νέων επιλογών στο μενού, οι οποίες θα καλύπτουν αυτές τις ανάγκες. Και όταν λέμε κάθε εστιατόριο, εννοούμε πραγματικά κάθε μορφής εστιατόριο, ακόμα και τα σουβλατζίδικα και τις πιτσαρίες. Το θέμα εδώ δεν είναι να εξοβελιστούν οι παραδοσιακές συνταγές. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ. Το ζήτημα είναι να υπάρξουν παραπάνω επιλογές στο μενού, που θα καλύπτουν κι αυτές τις ανάγκες. χορτοφαγία 

Άλλωστε, το δείχνουν οι ίδιες οι καταναλωτικές τάσεις. Ας πάρουμε για παράδειγμα τα σουβλατζίδικα. Πριν από μερικά χρόνια, υπήρχε η επιλογή για πίτα ολικής άλεσης ή καλαμποκιού; Δεν υπήρχε. Σήμερα, όμως, υπάρχει κι οι επιχειρήσεις που προσφέρουν την επιλογή είναι αμέσως ένα βήμα μπροστά στον ανταγωνισμό.


Το πόσο έντονο μπορεί να είναι το «φρεσκάρισμα» του μενού εξαρτάται προφανώς από την επιχείρηση, τον τύπο της, τον τόπο όπου βρίσκεται, την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής κ.λπ. Οι χασαποταβέρνες για παράδειγμα που βρίσκονται σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και φημίζονται για τα ψητά τους δεν είναι δυνατόν να γεμίσουν ξαφνικά τον κατάλογο με πιάτα χωρίς κρέας. Κάτι τέτοιο θα ακύρωνε την ίδια την «ταυτότητα» του χώρου και θα το απέρριπταν οι πελάτες.

“Στις ΗΠΑ, τα εστιατόρια που προσέθεσαν vegan πιάτα στο μενού τους, πέτυχαν διψήφιο νούμερο ανάπτυξης”

Ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις, πάντως, δεν είναι κακό να υπάρχει ένα τουλάχιστον κυρίως πιάτο που να βασίζεται σε φυτικά προϊόντα κι εναλλακτική πρωτεΐνη. Ας μην ξεχνάμε και τα προϊόντα εναλλακτικού κρέατος που κυκλοφορούν στην αγορά. Αν τα παραπάνω φαίνονται ανούσια κι υπερβολικά, ας κοιτάξουμε λίγο κάποια πραγματικά στατιστικά στοιχεία που μας έρχονται από τις ΗΠΑ. Οι επιχειρήσεις που ενέταξαν επιλογές χορτοφαγικές κι εναλλακτικού κρέατος στο μενού κατέκτησαν διψήφιο νούμερο ανάπτυξης αυτή τη χρονιά. Υπόψη ότι δεν συζητάμε για εστιατόρια που πλασάρονται για την υγιεινή διατροφή τους, αλλά για αλυσίδες burger, όπως τα White Castle. Ένα και μόνο burger με εναλλακτικό κρέας που ενέταξε στο μενού, το BBQ Impossible Slider, εκτίναξε τα φετινά κέρδη στα ύψη.

Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη το γεγονός ότι η τάση για φυτικά πιάτα κι εναλλακτικές πρωτεΐνες είναι ήδη ζώσα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, είναι η κατάλληλη στιγμή για όλες τις επιχειρήσεις εστίασης να πάρουν αποφάσεις και να φτιάξουν τα μενού που θα τις οδηγήσουν με ασφάλεια κι έσοδα στο μέλλον.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας