Handelsblatt

Αμφιβολίες για το αν θα έχει διάρκεια η ανάπτυξη του Ελληνικού τουρισμού εκφράζει μέσα από σχετικό της δημοσίευμα η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.

Η άνοδος που παρουσιάζει ο Ελληνικός τουρισμός έχει προκαλέσει ξανά το ενδιαφέρον του γερμανικού τύπου με την ευρείας κυκλοφορίας οικονομική εφημερίδα Handelsblatt να αναφέρει σε δημοσίευμα της του προβληματισμούς εκπροσώπων του τουρισμού στην Γερμανία για το αν αυτή η θετική πορεία θα έχει μέλλον.

Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός ότι οι γράφοντες παρομοιάζουν το παράδειγμα της Ελλάδας με την ιστορία του Ικάρου ο οποίος, σύμφωνα με τον μύθο, ήταν παράτολμος και πλησίασε πολύ κοντά στον ήλιο με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του. Η Handelsblatt αναφέρει ότι προς το παρόν η άνοδος του ελληνικού τουριστικού κλάδου φαίνεται να είναι το ίδιο σταθερή όσο τα κερωμένα φτερά του Ικάρου.

Το ρεπορτάζ με τίτλο «Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες βασίζονται κατά πολύ στην Ελλάδα – ωστόσο υπάρχει απειλή πτώσης», αναφέρεται εκτενώς στην πορεία του ελληνικού τουρισμού, σημειώνοντας ότι μετά την τουριστική έκρηξη της περασμένης σεζόν, οι μεγάλοι τουριστικοί όμιλοι προχώρησαν σε μαζικές εξαγορές ξενοδοχείων, πτήσεων κ.λπ. στην Ελλάδα κίνηση που θεωρείται υψηλού ρίσκου.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην εφημερίδα ο διευθυντής της Alltours, Willi Verhuven «Οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί της Γερμανίας είναι ευχαριστημένοι για την καλοκαιρινή σεζόν του 2018 που μόλις ολοκληρώθηκε, καθώς η Ελλάδα ανέκαμψε σημαντικά και εξελίχθηκε στον δεύτερο μεγαλύτερο καλοκαιρινό προορισμό μετά την Ισπανία». Σημειώνεται ότι η Alltours έχει διψήφια αύξηση των πελατών της στην Ελλάδα καθώς η χώρα μας αποτελεί την 5η κατά σειρά χώρα στην λίστα προτίμησης της εταιρείας.

Ο Dietmar Gunz, ιδιοκτήτης του FTI του Μονάχου, αναφέρεται στην Ελλάδα με θετικά σχόλια λέγοντας ότι το 2018 ήταν ένα επιτυχημένο τουριστικά έτος για την χώρα, ενώ ο διευθυντής πωλήσεων του FTI, Ralph Schiller τονίζει ότι η αύξηση των επισκεπτών σε διψήφιο ποσοστό επιβεβαιώνει την επιτυχημένη πορεία του ελληνικού τουρισμού Ο René Herzog, επικεφαλής της ταξιδιωτικής θυγατρικής της Rewe, DER Touristik καταθέτει την δική του πρόταση για την πορεία της Ελλάδας λέγοντας ότι η χώρα μας είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς του ερχόμενου καλοκαιριού, με καλή προσβασιμότητα, ξενοδοχεία με υψηλά πρότυπα, άριστη τουριστική υποδομή και πολιτιστικούς θησαυρούς. «Η Ελλάδα είναι νικητής τιμής-απόδοσης για το 2019» λέει χαρακτηριστικά ο Herzog.

Συγκρατημένη αισιοδοξία
Οι πιο συγκρατημένοι και επιφυλακτικοί όπως είναι ο Philipp Weiser από την εταιρεία αξιολόγησης δεδομένων Trevo Trend αναφέρει ότι είναι πολύ νωρίς για να επιβεβαιωθεί η θετική πορεία του ελληνικού τουρισμού για το 2019. Παρά την ανακοίνωση από πλευράς της κυρίας Κουντουρά ότι οι προκρατήσεις για την ερχόμενη τουριστική περίοδο βρίσκονται ήδη σε θετική τροχιά ο Weiser «προσγειώνει» τους εκτιμητές που δίνουν τα εύσημα στην χώρα μας λέγοντας : «Ακόμη βρισκόμαστε στην αρχή της περιόδου κρατήσεων για την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν. Πέραν αυτού της, οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο και στα πρακτορεία σχετικά με ταξίδια στην Ελλάδα υπολείπονται κατά 15% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά».

Συνεχίζοντας το δημοσίευμα αναφέρει ότι η μείωση των τουριστών το Σεπτέμβριο, περιόρισε τη συνολική αύξηση της χρονιάς από το 25 στο 20% και αυτό δεν μπορεί παρά να προκαλεί μεγάλη ανησυχία για το τι μέλλει γενέσθαι. «Η ανατολικότερη χώρα της ΕΕ επωφελήθηκε από της πολιτικές αναταράξεις των γειτονικών της χωρών στη Μεσόγειο (τρομοκρατικές επιθέσεις σε Αίγυπτο, Τυνησία και Τουρκία). Κρίσεις, οι οποίες της φθίνουν στα μάτια των Γερμανών τουριστών”, αναφέρει η εφημερίδα.

Η Ελλάδα αντιγράφει τα λάθη της Ισπανίας
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το δημοσίευμα κάνει αναφορά στις επενδύσεις που έχει κάνει ο γερμανικός τουριστικός κλάδος στην Ελλάδα σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι αντί για 651 ξενοδοχεία όπως την περασμένη χρονιά, η Alltours προσφέρει 731 καταλύματα, αγόρασε στην Κρήτη το τρίτο resort της, ενώ στην Κω επενδύει στη κατασκευή δυο design ξενοδοχείων. Την ίδια ώρα η ανταγωνίστρια FTI αύξησε τον αριθμό των πτήσεών της προς την Ελλάδα την ερχόμενη σεζόν ενώ από τον Απρίλιο η Κέρκυρα θα εξυπηρετείται από επτά γερμανικά αεροδρόμια. Στο πρόγραμμα της εταιρείας προστέθηκε ως νέος προορισμός και η Κεφαλονιά. Το ίδιο ισχύει και για την DER Touristik. «Πάντως, σύμφωνα με έλληνες τουριστικούς πράκτορες, δεν είναι βέβαιο ότι θα αποδώσουν οι μεγάλες επενδύσεις», αναφέρει η εφημερίδα κάνοντας λόγο και για αποκεντροποίηση των πιο δημοφιλών τουριστικών προορισμών.

 «Είναι αμφίβολο εάν αυτό αρκεί για τη συνέχιση των υψηλών τουριστικών επιδόσεων. Περισσότερο δίνεται η εντύπωση ότι για τη νέα χρονιά η Ελλάδα αντιγράφει τα λάθη της Ισπανίας. Στον κατάλογο της Alltours η χώρα εμφανίζεται κατά 2,5% πιο ακριβή, την ώρα που οι άλλοι προορισμοί είναι μόνο κατά 1,5% πιο ακριβοί», καταλήγει το δημοσίευμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας