KLM

Η Ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM παροτρύνει τους ταξιδιώτες σύντομων πτήσεων να πάρουν το τρένο και όχι το αεροπλάνο, βασιζόμενη κατά κύριο λόγο στην δημοτικότητα του κινήματος flygskam” (το Flygskam είναι μια σουηδική λέξη και μεταφράζεται κυριολεκτικά ως «πτήση ντροπής». Είναι ένα κίνημα για την αλλαγή του κλίματος, το οποίο ενθαρρύνει τους ανθρώπους να σταματήσουν να ταξιδεύουν αεροπορικώς).

Η συλλογιστική πίσω από την διαφημιστική εκστρατεία Fly Responsibly είναι διττή. Ένας λόγος, τον οποίο και προωθεί η KLM, είναι ότι ο αερομεταφορέας θέλει να περάσει στη συνείδιση του κόσμου ως περιβαλλοντικά υπεύθυνος. Ένας άλλος λόγος, που δεν αναφέρεται δημόσια, είναι ότι τόσο η KLM όσο και η βάση της το Schiphol ελπίζουν ότι θα απελευθερωθούν θέσεις για πιο επικερδείς υπηρεσίες.

Το αεροδρόμιο Schiphol έχει περιορισμένο αριθμό θέσεων, κάτι το οποίο δεν αναμένεται να αλλάξει στο εγγύς μέλλον. Τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης, ωστόσο, αγνοούν το γεγονός ότι δεν είναι όλες οι σύντομες διαδρομές ίδιες. Για παράδειγμα, η KLM και η διοίκηση του Schiphol ελπίζουν ότι περισσότεροι επιβάτες θα επιλέξου να μετακινηθούν με το τρένο στο CDG του Παρισιού χάρη στη βελτιωμένη υπηρεσίαυψηλής ταχύτητας Thalys.

Από την άλλη πλευρά όμως, η KLM δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την μόλις 108 μιλίων πτήση Άμστερνταμ-Βρυξέλλες (ένα ταξίδι πολύ μικρότερο από ότι το CDG του Παρισιού), παρά την κριτική που δέχθηκε από πολιτικούς για περιβαλλοντικούς λόγους.

Η KLM εκτελεί το Άμστερνταμ-Βρυξέλλες μέχρι πέντε φορές την ημέρα ενώ πέρυσι, η αεροπορική εταιρεία διέθεσε 3.446 πτήσεις συνολικά σε αυτή τη διαδρομή και μετέφερε 277.000 επιβάτες, σύμφωνα με έκθεση της Volkskrant. Ωστόσο μόνο το 20% των επιβατών της KLMχρησιμοποίησε το τρένο, παρόλο που τα δρομολόγια της Thalys είναι ανταγωνιστικά των πτήσεων (ο χρόνος ταξιδιού αποτο Midi των Βρυξελλών έως το Schiphol είναι 93 λεπτά), όταν συμπεριλαμβάνονται οι χρόνοι check-in, οι μεταφορές εδάφους κλπ.

Γιατί λοιπόν η KLM επιμένει;

Η KLM χρειάζεται μεταφορά επιβατών για να τροφοδοτήσει το μεγάλο της δίκτυο. Η πτήση Άμστερνταμ-Βρυξέλλες υποστηρίζεται από πολλούς επαγγελματίες ταξιδιώτες υψηλών ναύλων και ως εκ τούτου είναι πολύ πολύτιμη για να τη θυσιάσει.

Η απόφασή της να συνεχίσει τη μονοπωλιακή της τακτική επικρίθηκε από τους Ολλανδούς βουλευτές τον περασμένο Μάρτιο, οι οποίοι ψήφισαν για την κατάργηση των πτήσεων. Η υπουργός Μεταφορών Coravan Nieuwenhuizen δήλωσε πως μια τέτοια κίνηση θα ελευθερώσει χώρο στο Schiphol για πιο χρήσιμες πτήσεις. Αλλά στο τέλος της ημέρας, η υπουργός παραδέχθηκε ότι δεν μπορεί να αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να εγκαταλείψουν προορισμούς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας