Μια ανάγκη, μια συνταγή, μια ιδέα, τέσσερα χρόνια κι ένα food truck. «Συστατικά» στα οποία βασίζεται το success story του «Biff’s Jack Shack», που σήμερα εκτείνεται σε food outlets, pop up stores και στην πρώτη fully vegan pub στο Λονδίνο! Η Christa Bloom, συνιδιοκτήτρια του brand, μιλά αποκλειστικά στο «FOOD SERVICE».

Του Παναγιώτη Μαρκέτου

Το success story των «Biff’s Jack Shack»

vegan pubΗ Christa Bloom κι ο σύζυγός της, Biff Burrows, εργάζονταν στον τομέα του marketing, έχοντας μια «φυσιολογική», όσο και συνηθισμένη ζωή στο Λονδίνο. Στα μέσα του 2016, ο Biff ξεκίνησε την προσπάθεια πλήρους μετάβασης σε vegan δίαιτα, δίχως να γνωρίζει ουσιαστικά πως αυτή η απόφαση θα σηματοδοτούσε μια εκ βάθρων όσο και εντυπωσιακή «στροφή» στην καθημερινότητά του.

Κάτι που εν πολλοίς οφείλεται και στην ατελείωτη σειρά γευστικών αναζητήσεων που ακολούθησε (γεμάτων άνοστων, κακοφτιαγμένων, άνευ γεύσης και θρεπτικών ουσιών burger από φασόλια κι άλλα λαχανικά).

Μάλιστα, όσο κι εάν έψαξε, δεν κατάφερε να βρει μια εναλλακτική vegan λύση που να πληροί όλα ή έστω κι ορισμένα από τα γευστικά του κριτήρια. Γεγονός που τον οδήγησε να αναζητήσει τη δημιουργία της δικής του συνταγής, έχοντας ως κεντρική ιδέα την ανάπτυξη εναλλακτικού κρέατος. Έπειτα από αρκετούς μήνες προσπαθειών, πειραματισμών και διαρκών βελτιώσεων ποικίλων συνταγών, το ζευγάρι εκτίμησε πως βρήκε την ιδανική συνταγή. Αυτομάτως, εγκατέλειψαν τις μέχρι τότε marketing θέσεις που κατείχαν, αγόρασαν ένα food truck και τον Μάιο του 2017 ξεκίνησαν το γευστικό τους ταξίδι στη βρετανική πρωτεύουσα. Όσο για την ονομασία του εγχειρήματός τους; «Biff’s Jack Shack».

“Σε πρώτο βαθμό, εστιάστε σε ορισμένες υψηλής ποιότητας δημιουργικές επιλογές, προωθώντας τις ως ισότιμες διατροφικές προτάσεις στο μενού σας”

Το «χαρτί» του end-to-end vegan μενού

vegan pub«Η υποδοχή από μέρους των καταναλωτών ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Από τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας μας, το νέο διαδόθηκε με αστραπιαία ταχύτητα κι ο βαθμός ανταπόκρισης ήταν πολύ πιο πάνω απ’ ό,τι θα μπορούσαμε ποτέ να φανταστούμε. Δείγμα πως το πελατειακό κοινό… διψούσε ή ορθότερα πεινούσε για ένα πλήρες, end-to-end vegan μενού, το οποίο περιείχε και στοιχεία vegan junk food, πάντοτε φυσικά στο πλαίσιο που ορίζει η φυτοφαγία!

Oι πελάτες αναγνώρισαν άμεσα τη διαφορά, την ποιότητα, τη γεύση, την ποικιλία και την τιμιότητα των προτάσεών μας, ανταμείβοντάς μας πολλαπλώς. Τόσο σε επίπεδο άμεσης πελατείας, όσο και στη δόμηση φήμης, για την οποία σε κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να καταβάλλουμε υπέρογκα ποσά σε διαφημιστικό budget, ενώ θα απαιτούταν κι αρκετός χρόνος έως ότου “ωριμάσει” η επιχείρηση δημοσιότητας», σημειώνει η Christa. vegan pub

Από το food truck στα εστιατόρια

Το ζευγάρι στη ζωή και το επιχειρείν δεν σταμάτησε στο food truck. Αντιθέτως, η συγκεκριμένη κίνηση λειτούργησε ως η απαιτούμενη… καύσιμη ύλη, προκειμένου να εκτοξευτούν στο γαστρονομικό στερέωμα, καθώς τα αιτήματα για συνεργασία -άμεση ή έμμεση- με κάθε μορφής εστιατόριο ήταν κάτι παραπάνω από πολλά. Υπό αυτό το πρίσμα, επιμελήθηκαν το μενού μιας σειράς από εστιατόρια, τα οποία επιθυμούσαν να αποκτήσουν μια vegan… πινελιά στο συνολικό offering τους, ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησαν να λειτουργούν οι ίδιοι ορισμένα pop-up σημεία παροχής comfort vegan πιάτων, αλλά κι εστιατορικών outlets. Επιπλέον, διείσδυσαν με εξαιρετική επιτυχία και στον τομέα του vegan catering, εξυπηρετώντας από εταιρικές εκδηλώσεις και συνεστιάσεις, μέχρι επαγγελματικά ραντεβού, γάμους κι εν γένει κοινωνικές εκδηλώσεις! «Ξέρετε, στην πράξη διαπιστώσαμε πως υπήρχε εντυπωσιακά μεγάλη ανάγκη και ταυτόχρονα έλλειψη καλών ποιοτικά όσο και ικανοποιητικών σε έκταση vegan comfort food λύσεων στην αγορά.

vegan pubΒλέπετε, η πλειοψηφία των επαγγελματιών της εστίασης είχαν συνδέσει την έννοια του vegan με 2-3 σαλάτες, ενδεχομένως ένα burger κι αυτό ήταν όλο! Εξυπακούεται πως κάτι τέτοιο δεν δύναται να θεωρηθεί, πόσο μάλλον να αποτελέσει στην πράξη, επαρκές vegan μενού. Κάθε άλλο! Ιδίως, από τη στιγμή κατά την οποία στη διεθνή αγορά υπάρχουν τεράστιες διαφορές και διακυμάνσεις, σχετικά με το πολύ καλό και το εξαιρετικά κακό σε ό,τι αφορά τις vegan γευστικές προτάσεις!

Κάτι, φυσικά, που μπορεί να εκληφθεί και ως σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης, χάρη στην ύπαρξη ενός εντυπωσιακού σε εύρος ενδιάμεσου εδάφους. Σε αυτό, η Biff’s τοποθετήθηκε δυναμικά, ποντάροντας σε καλές όσο και ποιοτικές πρώτες ύλες, σύγχρονες συνταγές που… έπιαναν τον σφυγμό κι ανταποκρινόταν στα “θέλω” των καταναλωτών, σταθερή εκτέλεση των συνταγών και άρα των στάνταρντ γεύσεων, ενώ παράλληλα δεν σταμάτησε στιγμή να αναζητά το καλύτερο. Στα “Biff’s Jack Shack” έχουμε κινηθεί με βάση την παραδοχή πως καθιερώσαμε στη βρετανική αγορά μια end-to-end εμπειρία κατανάλωσης».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας