Αποτελεί κοινό τόπο πως ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εν γένει τουριστική και ταξιδιωτική βιομηχανία απασχολεί επαγγελματικά ανθρώπους, και δη νεαρής ηλικίας, που περνούν τις ημέρες τους ποστάροντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρόκειται για επαγγελματίες κυνηγούς εμπειριών ή αλλιώς και influencer in residence!

Η τουριστική βιομηχανία σε… φουλ έρωτα με τα social media!

influencerΕνδεχομένως τα τελευταία να ακούγονται ως… ευφάνταστοι ή αρκούντως δημιουργικοί τίτλοι, εντούτοις είναι πέρα για πέρα υπαρκτοί κι ανοίγουν νέες προοπτικές και δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης. Αρκεί να σημειωθεί πως πρόσφατα η εταιρεία κρουαζιέρας Royal Caribbean θέλησε να καλύψει τη θέση του «Shore Explorer». Ποιες θα είναι οι αρμοδιότητές του; Να δοκιμάζει και να ελέγχει τις εμπειρίες που προσφέρει η εταιρεία στους επιβάτες της στη στεριά, «ανεβάζοντας» σχετικά posts και stories στο Instagram, σε καθημερινή βάση. Αποτέλεσμα; Να λάβει κάτι παραπάνω από 34.000 αιτήσεις και βιογραφικά ενδιαφερομένων να την καλύψουν!

Το ακόμη πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως η εν λόγω θέση λειτουργεί υποστηρικτικά και συμπληρωματικά προς τις αρμοδιότητες και τον εν γένει ρόλο του Instagrammer–in–Chief της Royal Caribbean! Ναι, πρόκειται για πραγματικούς τίτλους και θέσεις εργασίας, εάν ακόμη έχετε αμφιβολίες ή αναρωτιέστε σχετικά… Μάλιστα, η εταιρεία τους έχει καθιερώσει ήδη από το 2016.

Στο μεταξύ, η διαδικασία των συνεντεύξεων και της επιλογής του κατάλληλου ατόμου που θα καλύψει τη θέση του «Shore Explorer» θα προκύψει μέσω ενός διαγωνισμού–υπερπαραγωγή, ως άλλο τηλεοπτικό σόου, καθώς, μεταξύ άλλων, θα υπάρχει κριτική επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν ενεργά και celebrities! Αυτός που θα επιλεγεί αναμένεται να ταξιδέψει κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού επί τρεις συνεχόμενες εβδομάδες σε προορισμούς, όπως η Λισαβόνα, η Αλάσκα, το Ντουμπάι, η Οσάκα, καθώς επίσης και στο άρτι αποκτηθέν ιδιωτικό νησί της Royal Caribbean στην Καραϊβική!

Περισσότερα από 34.000 άτομα ενδιαφέρθηκαν να καλύψουν τη θέση του «Shore Explorer» της εταιρείας κρουαζιέρας Royal Caribbean, για να δοκιμάζει και να ελέγχει τις εμπειρίες που προσφέρει η εταιρεία στους επιβάτες της στη στεριά, «ανεβάζοντας» Instagram posts και stories σε καθημερινή βάση.

Για το εν λόγω task αναμένεται να λάβει το ποσό των 6.000 βρετανικών λιρών, ενώ ο ετήσιος μισθός του θα ανέρχεται στις £104.000. Σε αυτά, δεν υπολογίζεται, φυσικά, και μια σειρά από παροχές, όπως αεροπορικά εισιτήρια, διαμονή σε ξενοδοχεία, μεταφορές, διατροφή, ποτά, απεριόριστη Wi–Fi συνδεσιμότητα, καθώς επίσης και 50 λίρες ημερησίως για την κάλυψη των καθημερινών εξόδων. Καθόλου άσχημα, ενδεχομένως να συμφωνείτε…

Εμπρός στον δρόμο που χάραξε το… Darlington!

Τα παραπάνω αποτελούν άκρως ρεαλιστική απόδειξη ότι οι προορισμοί κι οι ταξιδιωτικές και τουριστικές επιχειρήσεις έχουν πειστεί από καιρό για την αξία και την αποτελεσματικότητα της σύναψης επαγγελματικής σχέσης με ειδικούς στα social media. Η πρώτη τέτοια απόπειρα είχε καταγραφεί προ δεκαετίας, το 2009, στη βρετανική πόλη Darlington, η οποία είχε αποφασίσει να προσλάβει έναν Twitterer in residence. Ο Mike McTimoney, δάσκαλος στο επάγγελμα, επένδυσε 16 μήνες της ζωής του τουϊτάροντας νέα κι εκδηλώσεις που αφορούσαν ή λάμβαναν χώρα στο Darlington, μέσω του Twitter λογαριασμού, TheDarloBard.

influencer

Η ανάληψη των προαναφερθέντων καθηκόντων αποτέλεσε μέρος του project «The Darlington Experiment 2.0», σκοπός του οποίου ήταν να «μετατρέψει την πόλη του Darlington σε online social παγκόσμια πρωτεύουσα!». Ταυτόχρονα, είχε σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να «αυξήσει τον θετικό βαθμό αποδοχής της ίδιας της πόλης, αξιοποιώντας ποικίλα social media websites». Για τη συνολικότερη απασχόληση και τις επιμέρους προσπάθειές του, ο McTimoney λάμβανε το… ιλιγγιώδες ποσό των £140 ετησίως!

Την αμέσως επόμενη χρονιά, το 2010, το λονδρέζικο ξενοδοχείο Savoy προσέθεσε στις τάξεις του τον Stephen Fry, ηθοποιό κι «αστέρα» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ως τον πρώτο blogger–in–residence. Επρόκειτο δε, για μια κίνηση που ακολούθησε τη γιγαντιαία ανακαίνιση του συγκεκριμένου ξενοδοχείου, συνολικού ύψους 220 εκατομμυρίων βρετανικών λιρών. Μάλιστα, ήταν ο πρώτος που πέρασε (με το δεξί…) τις πόρτες του, έπειτα από την επανέναρξη της λειτουργίας του!

Instagrammers και σε Μουσεία!

Έκτοτε, φαίνεται, πως πολύ νερό κύλησε στ’ αυλάκι, σε σημείο τέτοιο, ώστε ο ρόλος του Instagrammer in residence να έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα δημοφιλής όσο και διαδεδομένος.
Ακόμη και χώροι που ο μέσος νους δύσκολα συσχετίζει με τη σύγχρονη πραγματικότητα των social media, όπως το κέντρο τέχνης Barbican Centre στο Λονδίνο ή το Μουσείο Τέχνης της Κομητείας του Los Angeles, έχουν προσλάβει, με μόνιμη ή περιστασιακή σχέση εργασίας, ειδικούς περί το Instagram, προκειμένου να… απλώσουν τη γνώση που κατέχουν σε πολλαπλάσιο κοινό, να γνωστοποιήσουν την παρουσία τους στην πόλη, να γίνουν πιο προσιτοί και προσβάσιμοι κι εν τέλει να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της social κοινότητας, προκειμένου να τη… μεταφράσουν σε σημαντική ενίσχυση της επισκεψιμότητας, με ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων.

Λαμβάνοντας αυτές τις εξελίξεις κατά νου, αποδεικνύεται πως σε ορισμένα χρόνια από σήμερα το πιο πιθανό είναι πως δεν θα θεωρούμε ως «περίεργους», «καινοτόμους» ή ακόμη κι «εξωτικούς» τέτοιους ρόλους. Δεν χρειάζεται παρά να κάνετε μια… βουτιά στο παρελθόν, προκειμένου να καταμετρήσετε πόσα και ποια επαγγέλματα είτε έχουν πάψει να υφίστανται ή έχουν μεταβληθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην προσομοιάζουν το περιεχόμενο της δραστηριότητάς τους κατά το παρελθόν. Εξάλλου, το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που επιχειρήσετε ένα… άλμα στο μέλλον και κάνετε πράξη την ίδια εξίσωση, σχετικά με την απασχόληση τότε!

Το project «The Darlington Experiment 2.0» αποσκοπούσε στο να «μετατρέψει την πόλη του Darlington σε online social παγκόσμια πρωτεύουσα!»

Σήμερα, παρ’ όλα αυτά, in–house θέσεις, όπως αυτή του κυνηγού εμπειριών της Royal Caribbean, είναι εξαιρετικά σπάνιες και, όπως ενδεχομένως ισχυριστούν οι πιο κυνικοί, έχουν δημιουργηθεί για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους που σχετίζονται με την αναζήτηση της δημοσιότητας και των… καρπών που δύναται να προσφέρει, αλλά και να δρέψει μια επιχείρηση. Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν κι εκείνες οι επιχειρήσεις που απλώς και μόνο αξιοποιούν ειδικούς περί των social media κατά το δοκούν κι όποτε τους χρειάζονται. Κατ’ αυτό τον τρόπο, εξηγείται κι η σταδιακή άνοδος του βαθμού επίδρασης του influencer marketing!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας