IATA

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε στοιχεία για την εικόνα του κλάδου τον Μάιο και ενώ το lockdown ελέω πανδημίας ήταν ακόμη σε ισχύ στις περισσότερες περιοχές του κόσμου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IATA η πτώση της επιβατικής κίνησης τον τελευταίο μήνα της Άνοιξης ανήλθε στο 91,3% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Αυτό το ποσοστό ήταν ελάχιστα βελτιωμένο σε σχέση με το 94% του περασμένου Απριλίου.

«Ο Μάιος δεν ήταν και τόσο φρικτός όσο ο Απρίλιος και αυτό είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να πούμε», δήλωσε με νόημα ο επικεφαλής της IATA Alexandre de Juniac. Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι, όπως είχε προβλεφθεί η σταδιακή ανάκαμψη ξεκίνησε πρώτα από τις πτήσεις εσωτερικού, καθώς ούτως ή άλλως οι διεθνείς πτήσεις δεν επιτρέπονταν τον Μάιο. Η Κίνα ήταν αυτή που σημείωσε τον μεγαλύτερο ρυθμό αποκατάστασης των εσωτερικών πτήσεων και σε αυτή οφείλονται τα ελαφρώς βελτιωμένα δεδομένα. «Είμαστε μόλις στην αρχή μιας μακράς και δύσκολης ανάκαμψης και υπάρχει επιπλέον αβεβαιότητα για τις συνέπειες που μπορεί να έχει ένα δεύτερο ξέσπασμα κρουσμάτων της Covid-19», σημείωσε ο CEO της IATA.

Σε αντίθεση με την Κίνα που τον Μάιο τα πράγματα είχαν αρχίσει κάπως να επαναλειτουργούν, στην Ευρώπη, όπου η πανδημία βρισκόταν ακόμα σε εξέλιξη, οι αερομεταφορές βυθίστηκαν σε εφιαλτικό βαθμό κατά 98,4%, ενώ τα προσφερόμενα δρομολόγια συρρικνώθηκαν κατά 95,3%. Οι πληρότητες έπεσαν στο 28,6%, πράγμα που σημαίνει πως κατά μέσο όρο, όσα αεροπλάνα πετούσαν κάλυπταν λίγο πάνω από το ένα τέταρτο των θέσεών τους. Με αυτά τα στοιχεία δεν είναι να απορούμε που ακόμη και αεροπορικοί κολοσσοί της ηπείρου όπως οι όμιλοι Lufthansa και Air FranceKLM στράφηκαν στις κυβερνήσεις των χωρών τους αναζητώντας πακέτα στήριξης δισεκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να επιβιώσουν.

Με τις διεθνείς πτήσεις να έχουν ξεκινήσει από χθες στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εκτός εξαιρέσεων όπως η Βρετανία, υπάρχει προοπτική για βελτίωση στην εικόνα των αερομεταφορών. Ωστόσο η IATA επισημαίνει πως η κατάσταση παραμένει εξαιρετικά εύθραυστη και κάλεσε ακόμη μία φορά τις κυβερνήσεις να λάβουν μέτρα. Στην Ευρώπη έχουν δοθεί γενναία πακέτα στήριξης στις αεροπορικές εταιρείες που συνοδεύονται όμως και από πολύ αυστηρούς όρους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας