Η Αθήνα και η Αττική έχουν τεράστιες δυνατότητες βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, τόνισε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο «Evening Report» του Action 24 και στον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά. Και εξήγησε γιατί. Είπε:

“Η διασύνδεση με τον πολιτισμό με τα μουσεία μας, αλλά κυρίως οι επενδύσεις που γίνονται σε ξενοδοχειακές μονάδες, που από 3άστερες ή 4άστερες γίνονται 5άστερες, 6άστερες και 7άστερες, η επένδυση του Ελληνικού, η επένδυση στα Αστέρια Γλυφάδας, όλες οι επενδύσεις που γίνονται και οι αναβαθμίσεις των μονάδων μας, δείχνουν ότι το ενδιαφέρον είναι τεράστιο.

Οι μεγάλοι tour operators παγκοσμίως και στην Ευρώπη στοχεύουν στην Αθήνα και στην Αττική. Ο μέσος όρος παραμονής σε ένα ξενοδοχείο της Αθήνας από 1,2 μέρες έχει φτάσει στις 2,6 μέρες και γι’ αυτό και ο ΕΟΤ, το Υπουργείο Τουρισμού και η Ελληνική Κυβέρνηση στοχεύουν στο city break, κάνοντας καμπάνια αποκλειστικά γι’ αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους ταξιδιώτες να έρθουν εδώ και off season, όχι μόνο τους μήνες αιχμής.

Να έρθουν να ψωνίσουν από τα εξαιρετικά εμπορικά καταστήματα, να γευτούν εξαιρετικές γεύσεις, τα μοναδικά σε όλο τον κόσμο κρασιά μας. Έχουμε και θρησκευτικό τουρισμό, περιπατητικό τουρισμό, έχουμε τη δυνατότητα αθλοπαιδιών, ψυχαγωγίας και έχουμε πολύ καλύτερες τιμές από άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που είναι πανάκριβες”.

Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ.Κικίλιας είπε ακόμη:

Η Ελλάδα το 2022 παίρνει το credit της μεγάλης προσπάθειας που έκανε

Η έξωθεν καλή μαρτυρία από τον τρόπο που χειριστήκαμε την πανδημία ειδικά στο πρώτο διάστημα, έχτισε και το credit του rebranding της χώρας στο εξωτερικό, έφερε σε δύσκολες χρονιές υψηλά ποσοστά και τουριστών, ταξιδιωτών, επισκεπτών και δυνάμωσε την ενίσχυση του ΑΕΠ μας και άρα το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας.

Αποδείξαμε ότι μπορούμε και στα δύσκολα. Θυμίζω ότι ανοίξαμε το 2020 χωρίς να υπάρχουν ακόμα εμβόλια και αποδείξαμε ότι αντέχουμε και μπορούμε έναντι όλων των άλλων μεσογειακών χωρών.

Και πέρυσι, σε πείσμα πολλών οι οποίοι έλεγαν ότι δε θα αντέξει και θα καταρρεύσει το σύστημα, δε θα έρθουν τελικά τουρίστες ή επισκέπτες, βλέπετε ότι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, αρχές Δεκεμβρίου και ακόμα τώρα υπάρχουν τουρίστες στη χώρα και ήρθε να προστεθεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στην ελληνική οικονομία, στη μέση ελληνική οικογένεια, στον μικρό και μεσαίο επιχειρηματία, τον άνθρωπο που έχει ένα κατάλυμα, έχει δύο ενοικιαζόμενα, έχει ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, έχει ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή ένα εμπορικό κατάστημα.

Και είναι ενδεικτικό ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς έρχονται και επενδύουν στη χώρα. Η Ελλάδα το 2022 παίρνει το credit της πολύ μεγάλης προσπάθειας που έκανε.

Στηρίζουμε τον χειμερινό τουρισμό και το city break

Στην εορταστική περίοδο ήταν εξαιρετικές οι επιδόσεις του χειμερινού τουρισμού, μιλάμε για πληρότητες 80% και 90% και 100% ειδικά στους τουριστικούς προορισμούς.

Νομίζω ότι υπάρχει η ανάγκη αυτή στην κοινωνία και στο κομμάτι των χειμερινών προορισμών που τους κρατήσαμε κλειστούς τα προηγούμενα δύο χρόνια, να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε αυτή την προσπάθεια και το κάναμε συνειδητά, το κάναμε με ισχυρό μήνυμα και χαίρομαι που οι επαγγελματίες το αναγνωρίζουν αυτό και το βλέπω μιλώντας με όλους τους Περιφερειάρχες και όλους τους Συλλόγους σε όλη τη χώρα. Τώρα είναι προφανές ότι όπως κάθε χρονιά, μετά τις γιορτές ενδεχομένως να υπάρχει μία κάμψη, κάτι που ίσχυε και προ πανδημίας.

Στηρίζουμε τον χειμερινό τουρισμό και τα ταξίδια στην Ελλάδα και τον εσωτερικό τουρισμό. Τρέχει μέχρι το Μάρτιο στο εξωτερικό καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό. Θα τρέξει καμπάνια και για τον εσωτερικό τουρισμό, αλλά και για το city break. Καταλαβαίνω ότι οι πόλεις μας έχουν χτυπηθεί ως προς τα ξενοδοχεία τους, τα μεγάλα αστικά κέντρα σε σχέση με τον προγραμματισμό και τις κρατήσεις.

Από κει και πέρα, για παράδειγμα η Norwegian Cruise Line αντί για μέσα Απριλίου ξεκινά φέτος την κρουαζιέρα στις 2 Μαρτίου και θέλει να φτάσει μέχρι το τέλος του έτους. Ενισχύονται προορισμοί όπως η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη, η επανενεργοποίηση του λιμανιού του Πειραιά και άρα η δυνατότητα που έχει όλη η Αττική και η Αθηναϊκή Ριβιέρα να δεχθεί πιο πολύ κόσμο, η δυνατότητα που έχουμε να διευρύνουμε τη χρονική περίοδο της κρουαζιέρας και σε μήνες πέρα του Ιουλίου και του Αυγούστου.

Δεν είναι μόνο αυτό. Ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως, η γερμανική Der Touristik προγραμματίζει από τώρα για τον Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2022, επεκτείνοντας de facto τις πτήσεις και τα ταξίδια στους ελληνικούς προορισμούς. Το ίδιο έκαναν και οι Άγγλοι και οι Γάλλοι και οι Τούρκοι.

Είναι λοιπόν προφανές ότι οι προσδοκίες μας για το 2022 είναι μεγάλες. Βεβαίως θα θέλαμε να βοηθήσει και η πανδημία σε αυτό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας