Εκτός, λοιπόν, από το να προχωράτε σε marketing του προορισμού-brand, πώς αντιλαμβάνεστε τον μελλοντικό ρόλο των εν γένει οργανισμών προώθησης του destination marketing;

Lionel Yeo: Καταρχάς, οφείλω να ξεκαθαρίσω πως ο ρόλος του Οργανισμού Τουρισμού της Σιγκαπούρης είναι πολύ πιο σύνθετος από τον αντίστοιχο ενός παραδοσιακού οργανισμού destination marketing. Διαθέτουμε μια ξεκάθαρη στρατηγική προκειμένου να προωθήσουμε την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας, με την ταυτόχρονη ανάπτυξη προϊόντων και εκδηλώσεων. Για παράδειγμα, όταν επίκειται η διεξαγωγή του αγώνα της Formula 1, ως Τουριστικός Οργανισμός της Σιγκαπούρης εμπλεκόμαστε άμεσα στη διοργάνωσή του. Το ίδιο συμβαίνει και με αντίστοιχης λογικής mega-εκδηλώσεις, όπως λ.χ. ο τελικός του τένις γυναικών της παγκόσμιας ένωσης αντισφαίρισης, όπου εμπλεκόμαστε με ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο σε ό,τι αφορά την εκτέλεση του event.

Όπως αντιλαμβάνεστε, ασχολούμαστε με κάτι πολύ περισσότερο από το να κάνουμε marketing για έναν προορισμό. Αυτήν τη στιγμή, εμπλεκόμαστε σε σημαντικό βαθμό στη διαδικασία του σχεδιασμού της ανάπτυξης και της παραγωγής προϊόντων, στη διεύρυνση καθετοποιημένων ή συγκεκριμένων αγορών, τομέων και βιομηχανιών, καθώς επίσης και στην ενίσχυση του βαθμού της διάδρασης του τοπικού στοιχείου προκειμένου να σιγουρευτούμε πως οι ντόπιοι είναι υπερήφανοι με αυτό που κάνουν για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη.

Το γεγονός πως οι τουρίστες σήμερα φαίνεται να βασίζονται ολοένα και περισσότερο στο κινητό τους τηλέφωνο, έχει επιδράσει στη συνολικότερη προσέγγισή τους εκ μέρους του Οργανισμού Τουρισμού της Σιγκαπούρης;

Lionel Yeo: Εξυπακούεται πως έχουμε κινητοποιηθεί προκειμένου να είμαστε σε θέση να προφέρουμε τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία στους επισκέπτες μας, μέσω κάθε φορητής συσκευής. Αρκεί να σημειώσω πως τόσο το desktop όσο και το mobile website αξιοποιούν πλήρως το GPS, βοηθώντας κατ’ αυτό τον τρόπο τους χρήστες να πλοηγηθούν στα σημεία ενδιαφέροντός τους, τα οποία και ενδεχομένως θέλουν να επισκεφτούν. Παράλληλα, επενδύσαμε και στην mobile αναζήτηση, προκειμένου να φανούμε χρήσιμοι σε όσους ταξιδιώτες βασίζονται ολοένα και περισσότερο στις φορητές συσκευές τους. Στο VisitSingapore.com, οι χρήστες θα βρουν μια ιδιαίτερα ισχυρή φωνή ταξιδιώτη να μιλά για κάποιον προορισμό.

Αυτός, παράγει περιεχόμενο που εν συνεχεία «ανεβάζουμε» στο site μας. Την ίδια στιγμή, στα κανάλια social media που διαθέτουμε, όπως λ.χ. στο Facebook όπου έχουμε κάτι παραπάνω από 2,8 εκατομμύρια «φίλους», δημιουργούμε συζητήσεις αναφορικά με τη Σιγκαπούρη, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να κάνουν post τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες στην πόλη μας. Διαδικασία, που εμπνέει αρκετούς ώστε να «ανεβάσουν» τις φωτογραφίες και το περιεχόμενό τους με σκοπό να το μοιραστούν με άλλους χρήστες που βρίσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τελευταία, καταγράφεται έντονος προβληματισμός εκ μέρους κυβερνήσεων αναφορικά με το φαινόμενο Airbnb και τη σημαντική φοροδιαφυγή που το συνοδεύει. Πόσο ανήσυχος είστε με τη συγκεκριμένη πραγματικότητα;

Lionel Yeo: Η αλήθεια είναι πως η περίπτωσή μας διαφέρει σημαντικά, καθώς στη Σιγκαπούρη δεν βασιζόμαστε σε φόρους τους οποίους οι ταξιδιώτες-τουρίστες πληρώνουν για λογαριασμό μας. Για παράδειγμα, δεν χρηματοδοτούμαστε από φόρους που επιβάλλονται στα ξενοδοχεία. Εκτιμώ πως στη Σιγκαπούρη ολόκληρη η οικονομία διαμοιρασμού σε σχέση με τον τουρισμό και τους ταξιδιώτες «ακουμπά» περισσότερο στην έκφανση των ρυθμιστικών ζητημάτων σε ό,τι αφορά τη χρήση των κατοικιών. Κάτι, εξάλλου, που συμβαίνει σε ουκ λίγες πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

Οπότε, συνάγουμε το συμπέρασμα πως ο Τουριστικός Οργανισμός της Σιγκαπούρης χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση;

Lionel Yeo: Σχεδόν εξ ολοκλήρου. Η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερα στρατηγική ματιά αναφορικά με τον τουρισμό. Κι αυτό, λαμβάνοντας υπόψη όχι αποκλειστικά τα άμεσα οικονομικά πλεονεκτήματα που απορρέουν από την ανάπτυξη του τουρισμού, αλλά και τα έμμεσα οφέλη που προκύπτουν για την ίδια την πόλη σε επίπεδο ζωντάνιας και ελκυστικότητας. Για παράδειγμα, βρισκόμαστε σε διαρκείς επαφές έτσι ώστε να καταφέρουμε να προσελκύσουμε σημαντικές εκδηλώσεις, όπως λ.χ. μεγάλα αθλητικά event, στην πόλη μας. Κάτι τέτοιο θα προσδώσει έμμεσα οφέλη στους κατοίκους της.

Την ίδια στιγμή, διασφαλίζοντας πως η Σιγκαπούρη παραμένει μια ελκυστική πόλη, βοηθούμε μια σειρά από οικονομικές υπηρεσίες να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, αφού μπορούν έτσι να προσελκύσουν ακόμη πιο ισχυρούς επενδυτές, μεγαλύτερα χρηματοδοτικά κεφάλαια και πιο ταλαντούχους ανθρώπους ενισχύοντας τις επιχειρήσεις στο σύνολό τους. Αν μη τι άλλο, θεωρώ πως διευκολύνουμε τη δουλειά όσων συναδέλφων μας αναζητούν να προσελκύσουν κεφάλαια, ταλέντο και επιχειρήσεις απ’ ολόκληρο τον κόσμο. Με ποιο τρόπο; Μα, δημιουργώντας μια κατοικήσιμη και «ζωντανή» πόλη, την οποία οι άνθρωποι θέλουν να επισκεφτούν και στην οποία ενδεχομένως ενδιαφέρονται να παραμείνουν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας