Έχετε αντιληφθεί πως το λογότυπο, συνήθως, αποτελεί ένα από τα πρωταρχικά σημεία επαφής με τους πελάτες σας; Πώς θα καταφέρετε να το «συνδέσετε» στη μνήμη τους με τα πιάτα, τις γεύσεις, την εξυπηρέτηση και τις παροχές που προσφέρετε; Logo

του Xάρη Ντέλα

Τα «πώς και γιατί» θα καινοτομήσετε δημιουργικά

Το λογότυπο της επιχείρησης ή του εστιατορίου σας αποτελεί, ουσιαστικά, την αντανάκλαση της παρουσίας σας στον επαγγελματικό στίβο.

Σε αυτό, εμπεριέχονται η δραστηριοποίησή σας και τα αποτελέσματά της, οι γεύσεις, τα πιάτα, η ποικιλία, η φρεσκάδα, οι πρώτες ύλες, η νοστιμιά, το μεράκι, η γνώση, η εξειδίκευση, η εξυπηρέτηση, το συνολικότερο «πακέτο» και, φυσικά, η προσφορά, η αξία κι οι αρχές με τις οποίες λειτουργείτε και, ουσιαστικά, απευθύνεστε στην αγορά και τους πελάτες σας. Πρόκειται για την πρώτη εντύπωση που σχηματίζεται για την επιχείρησή σας και, αυτομάτως, λειτουργεί ως ένα νοητό… shortcut στα πιάτα, τις γεύσεις και τις εν γένει υπηρεσίες σας.

Δίχως αμφιβολία, το κοινό έλκεται από εικόνες, και δη όταν έχουν ενδιαφέροντα σχήματα και φωτογραφίες, ακόμη κι έντονα χρώματα. Θα πρέπει να μην σας διαφεύγει από το νου πως ένα λογότυπο αντικατοπτρίζει κάτι συγκεκριμένο όσο και μοναδικό στο υποσυνείδητο κάθε ατόμου. Σχετικά με το πόσο fun, σοβαρή ή αξιόπιστη κρίνεται μια επιχείρηση, το λογότυπό σας θα πρέπει να γεννά θετικά συναισθήματα στους πελάτες σας, ξεχωρίζοντάς σας από τον ανταγωνισμό.

Οι δύο… σχολές των logos

Σήμερα, πλήθος από logos επιχειρεί να εκφράσει κάποιο στοιχείο με καταλυτική σημασία που να αντανακλά την ίδια την επιχείρηση, γεγονός το οποίο επιτρέπει στους καταναλωτές να το συσχετίζουν με ένα brand. Σε ορισμένες άλλες περιπτώσεις, επιλέγεται η οδός του «υπαινιγμού», που ενέχει, ωστόσο, το σχετικό, όσο και υψηλό, ρίσκο!

Γιατί, η αλήθεια είναι πως στην περίπτωση που ένα λογότυπο δεν… εκθέτει ξεκάθαρα την ιστορία και το περιεχόμενό του, και κατ’ επέκταση τι ακριβώς κάνει μια επιχείρηση, τότε η διασύνδεση με το κοινό κρίνεται κομματάκι περίπλοκη, όσο και προβληματική, λειτουργώντας σε άκρως συμβολικό πλαίσιο. Βέβαια, επειδή δεν λείπουν κι όσοι βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο, ένα υπαινικτικής λογικής λογότυπο μπορεί να σας κάνει να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να μην αποτελείτε ένα ακόμη από τα εκατοντάδες εστιατόρια που σερβίρουν λ.χ. σουβλάκια, ψάρια ή πίτσα! Ωστόσο, θα πρέπει να επενδύσετε χρόνο και χρήμα, προκειμένου να συνδέσετε πέραν πάσης αμφιβολίας το logo με την επιχείρησή σας. Μάλιστα, οφείλετε να το αντιμετωπίσετε με το σκεπτικό της μακροχρόνιας όσο και πιστής δέσμευσης, γεγονός που συνήθως αναδεικνύεται σε μια αρκετά δύσκολη όσο και περιπετειώδη διαδικασία για μια περιορισμένου μεγέθους επιχείρηση. Για αυτό και σήμερα τα λογότυπα, στην πλειοψηφία τους, προσπαθούν να δώσουν την αίσθηση των όσων προσφέρει μια εστιατορική επιχείρηση στο κοινό.

“Χρήσιμο θα ήταν ένα logo να αντανακλά την προσωπικότητα, τον χαρακτήρα και την αίσθηση του στυλ που εκπέμπει η ίδια η εστιατορική επιχείρηση.”

Χρήσιμο θα ήταν ένα logo να αντανακλά την προσωπικότητα, τον χαρακτήρα και την αίσθηση του στυλ που εκπέμπει η ίδια η επιχείρηση, δίχως να εξαντλείται και να ικανοποιείται με κάποιο τυχαίο σχήμα ή να ακολουθεί ένα πρόσκαιρο σχεδιαστικό trend! Το στοιχείο της διαχρονικότητας παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα ενός λογότυπου, οπότε αποφεύγετε να επιλέγετε παροδικές όσο και περιστασιακές τάσεις, όπως σχέδια με έντονη την παρουσία pixels, τα οποία… φωνάζουν πως προέρχονται από τη δεκαετία του ’90!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας