Aύξηση του μεριδίου των απευθείας κρατήσεων στα ξενοδοχεία, κυρίως μέσω email ή των σελίδων των ξενοδοχείων, καταγράφει για πρώτη φορά από το 2014, η HOTREC στην 5η μελέτη Hotel distribution.

Για τις ανάγκες της μελέτης πραγματοποιήθηκε έρευνα σε 3.900 ξενοδόχους στην Ευρώπη, από ξενοδοχεία διαφορετικών περιοχών, μεγεθών και αστεριών, η οποία βασίζεται στις κρατήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2021.

Τα στοιχεία, τα οποία αναλύθηκαν από τον καθηγητή του Ινστιτούτου Τουρισμού HES-SO Valais-Wallis, Roland Schegg, δείχνουν τις ακόλουθες τάσεις…

-Παρά την αύξηση του μεριδίου των απευθείας κρατήσεων στα ξενοδοχεία, τα αποτελέσματα του 2021 δείχνουν ότι η εξάρτηση των ξενοδόχων από τα online τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) παραμένει σχεδόν στα επίπεδα του 2019.

-Η Booking Holding είναι με διαφορά ο ΟΤΑ με τη μεγαλύτερη επίδραση, με μερίδιο 71,2% στην αγορά ΟΤΑ. Η κυριαρχία της Booking αυξήθηκε την τελευταία 8ετία κατά περισσότερο από 11 ποσοστιαίες μονάδες, από 60% το 2013 σε 71,2% το 2021.

-Οι περισσότεροι ξενοδόχοι (55%) νιώθουν πίεση από τους ΟΤΑ να δέχονται όρους και τις προϋποθέσεις που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα προσέφεραν.

-Το 2021, η Hotel Ads by Google ήταν ο ηγέτης της αγοράς meta-search (73%) και ακολούθησαν η Tripadvisor (57%) και η Trivago (44%). Το 2013, η Tripadvisor βρισκόταν στην κορυφή της αγοράς με μερίδιο 71%.

Ο Πρόεδρος του Working Group της HOTREC για τη Διανομή και Διευθύνων Σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ξενοδόχων (IHA) Markus Luthe δήλωσε: «Η αύξηση των απευθείας κρατήσεων θα ήταν πολύ ευπρόσδεκτη αν δεν υπήρχαν οι καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό τομέα. Η άμεση επαφή με τους ξενοδόχους ήταν αναμφισβήτητα καθησυχαστική για τους ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επειδή συγκεκριμένες ανησυχίες και απορίες μπορούσαν εύκολα να αντιμετωπιστούν μέσω μιας απλής τηλεφωνικής κλήσης ή email. Σημαντική υπενθύμιση: τα πλεονεκτήματα της απευθείας κράτησης ισχύουν εξίσου σε κανονικές συνθήκες! Ελπίζουμε αυτή η τάση να συνεχιστεί κατά την ανάκαμψη του τουρισμού και της φιλοξενίας».

Η Γενική Διευθύντρια της HOTREC, Marie Audren, δήλωσε: «Όσον αφορά την διαδικτυακή διαμεσολάβηση, η αγορά διανομής ξενοδοχείων συγκεντρώνεται περισσότερο από ποτέ στα χέρια μίας και μόνο εταιρείας. Ανυπομονούμε να επαναλάβουμε αυτήν τη μελέτη το 2024 και το 2026 για να αξιολογήσουμε τις επιπτώσεις των νέων κανόνων της ΕΕ που επηρεάζουν τις διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές και υπηρεσίες».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας