New age Στις αναζητήσεις των χρηστών για ξενοδοχεία στην Google, εμφανίζεται -πλέον- ένα «κουτί» με τέσσερα ξενοδοχεία ή websites μαζί με τιμές, φωτογραφίες αλλά και σχετικό χάρτη. Καλώς ήρθατε στη νέα Google στρατηγική για ξενοδοχεία κι εν γένει καταλύματα!

Hotel box από την Google

New ageNέα στρατηγική δείχνει να εφαρμόζει η Google στις αναζητήσεις ξενοδοχείων και καταλυμάτων, προσφέροντας προνομιακή μεταχείριση στις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζεται. Η Google παρουσίασε τη νέα εφαρμογή της σε διεθνές συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Κόμο της Ιταλίας. Συγκεκριμένα, σε κάθε αναζήτηση που κάνουν οι χρήστες για την εύρεση ξενοδοχείου ή καταλύματος σε οποιαδήποτε περιοχή, η Google εμφανίζει, πλέον, πέραν των διαφημίσεων που είναι στην κορυφή, κι ένα «κουτί» με μια τετράδα ξενοδοχείων κι ιστοσελίδων.

Μέσα στο «κουτί» εμφανίζονται τιμές, φωτογραφίες, κριτικές, αλλά και χάρτης. Μετά ακολουθούν τα αποτελέσματα για τις υπόλοιπες τουριστικές επιχειρήσεις. Με τα Online Travel Agencies (OTAs) και τις εναλλακτικές πλατφόρμες ενοικίασης να μεγεθύνονται παγκοσμίως συνεχώς, αυτή η κίνηση της Google μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο για τις εν λόγω επιχειρήσεις.

Προς το παρόν, οι υπεύθυνοι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι η ένταξη των επιχειρήσεων μέσα στο «κουτί» προβολής είναι τυχαία κι ότι η Google δεν πληρώνεται για αυτό.

Μεγαλύτερος βαθμός διείσδυσης στον τουρισμό

Οι επιχειρήσεις που εμφανίζονται μέσα στο προνομιακό «κουτί» της Google είναι πολλές κι αφορούν και συγκεκριμένα ξενοδοχεία κι ιστοσελίδες, όπως Hotels.com, Expedia, Booking.com, Vrbo, Agoda και άλλες. Στην αναζήτηση ξενοδοχείου, αποφεύγεται η εμφάνιση της Airbnb, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο, όταν η αναζήτηση αφορά κατάλυμα, όπου, τουλάχιστον στα αποτελέσματα για τη δική μας χώρα, η εναλλακτική πλατφόρμα εμφανίζεται και μάλιστα σε περίοπτη θέση, καθώς είναι στις διαφημιζόμενες ιστοσελίδες. Αυτό που διαφαίνεται, πάντως, είναι ότι αυτή η νέα τακτική της Google ίσως να αποτελεί το πρώτο βήμα για μια μεγαλύτερη παρουσία του ψηφιακού κολοσσού στον τουριστικό τομέα.

Ήδη υπάρχει το Google trips, όπου παρουσιάζονται πτήσεις, ξενοδοχεία, τιμές κ.λπ., αλλά υπολείπεται κατά πολύ, προς το παρόν, των ιστοσελίδων που έχουν ως αντικείμενο τα ταξίδια. Το γεγονός πάντως πως έχει δημιουργηθεί και συντηρείται το google.com/travel δείχνει πως, αν μη τι άλλο, η διάσημη μηχανή αναζήτησης προσπαθεί να κρατήσει μια πόρτα ανοιχτή στον τουριστικό κλάδο. Οπωσδήποτε, αυτό δεν συνιστά μια εύκολη υπόθεση, καθώς τόσο οι OTA όσο κι οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης έχουν αποκτήσει σημαντική ισχύ, ώστε, ακόμα και για τον γίγαντα που ακούει στο όνομα Google, η επιτυχής διείσδυση στον τομέα θα είναι χρονοβόρα και δύσκολη.

New-age

Οι μελλοντικές κινήσεις θα δείξουν κατά πόσο η Google επιθυμεί να μπει σε αυτό τον τομέα πιο δυναμικά. Για την ώρα, οι υπεύθυνοι της εταιρείας υποστηρίζουν ότι η ένταξη των επιχειρήσεων μέσα στο «κουτί» προβολής είναι τυχαία κι ότι η Google δεν πληρώνεται για αυτό. Ωστόσο, είναι προφανές πως σε δεύτερο χρόνο, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις που θα θέλουν να είναι στη «μαγική τετράδα» μάλλον θα κληθούν να καταβάλλουν τον οβολό τους. Άλλωστε, κατά την παρουσίαση αυτού του νέου display από την Google, οι ιθύνοντες δήλωσαν ότι επιθυμούν να καταγράψουν πρώτα τη συμπεριφορά των χρηστών, προτού προχωρήσουν σε περαιτέρω εμπορικές κινήσεις.

Οι ενστάσεις

Το ζήτημα που δημιουργείται με τη νέα εφαρμογή είναι τα πραγματικά αποτελέσματα αναζήτησης. Υπάρχουν στην κορυφή οι διαφημίσεις, μπαίνει από κάτω και το «κουτί» με την τετράδα και τελικά ενδέχεται ακόμα και το πρώτο μη πληρωμένο αποτέλεσμα να είναι εκτός της οθόνης. Επιχειρήσεις που έρχονται ψηλά στις αναζητήσεις καταλήγουν στη δεύτερη σελίδα… Κάτι που γίνεται προβληματικό στην περίπτωση κατά την οποία η διαδικασία αναζήτησης λαμβάνει χώρα μέσω κινητού, όπου το scroll down θα πρέπει να διαρκέσει αρκετά, για να φτάσουμε σε αυτό που θα αποκαλούσαμε πραγματικά αποτελέσματα αναζήτησης. Όπως και να έχει, η ίδια η Google υποστηρίζει ότι η νέα της εφαρμογή θα δεκαπλασιάσει την κίνηση στις αναζητήσεις ξενοδοχείων και καταλυμάτων. Το μέλλον θα δείξει αν έχει δίκιο ή όχι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας