Η τάση σε ό,τι αφορά τους city προορισμούς ανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας, μεταβάλλοντάς τη σε προτεραιότητα πρώτης γραμμής. Ποιοι είναι, όμως, οι παράγοντες που σχηματοποιούν τη ζήτηση εκ μέρους των ίδιων των επισκεπτών-τουριστών για το τρέχον έτος και πώς μπορούν να τους αξιοποιήσουν οι αντίστοιχοι τοπικοί φορείς και αρχές; Ο Peter Jordan, Head of Insights της Toposophy εξηγεί αναλυτικά τα βήματα που οφείλουν να ακολουθήσουν και τις στρατηγικές που πρέπει να χαράξουν.

Πρόσφατα, ο κ. Jordan βρέθηκε στην Αθήνα, καθώς αποτέλεσε έναν από τους βασικούς ομιλητές στο 18ο Συνέδριο Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών που διοργανώθηκε όπως κάθε χρόνο από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Όταν σχεδιάζουμε τη στρατηγική προώθησης μιας πόλης, οφείλουμε να λάβουμε υπόψη πως εκτείνεται πέρα και πολύ περισσότερο πάνω από τον τουρισμό. Τι απαιτείται; Η ανάδειξη σε επίπεδο περιεχομένου των ιδιαίτερων τοπικών στοιχείων, σε μια προσπάθεια ανάδειξης του place branding!”

Εκεί, οι 250 παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ιδιαίτερα πλούσια θεματική ατζέντα, από την οποία ξεχώρισε η παρουσίαση του κ. Jordan, αναφορικά με τις 10 κορυφαίες τάσεις που διαμορφώνουν το destination marketing το 2018. Με αφορμή την παρουσία του κ. Jordan στη χώρα μας, η «ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ» συναντήθηκε μαζί του και σας παρουσιάζει τα Top 10 trends που σχηματοποιούν τη ζήτηση εκ μέρους των επισκεπτών-τουριστών για το τρέχον έτος.

Κορυφαίο ζητούμενο η συνεργατικότητα

Αποτελεί κοινό τόπο πως οι τάσεις στην τουριστική βιομηχανία μεταβάλλονται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, και δη σε χρονικό επίπεδο πολύ μικρότερο του έτους. Μια από τις πλέον σημαντικές τάσεις μπορεί να… ξενίζει εκ πρώτης όψεως, καθώς δεν φαίνεται να συναρτάται άμεσα με τον τουρισμό και το εν γένει παρεχόμενο προϊόν, ωστόσο δύναται να επηρεάσει σε μέγιστο βαθμό την ομαλή εξέλιξή του.

Αυτή δεν είναι άλλη από τον βαθμό επίδρασης του τουρισμού στην τοπική κοινωνία. «Η έννοια της κοινωνικής βιωσιμότητας στον τουρισμό ανάγεται σε ένα αρκούντως κρίσιμο ζήτημα και πεδίο ενδιαφέροντος για το σύνολο των stakeholders. Γιατί, η αλήθεια είναι πως όροι όπως τοπικισμός, βιωσιμότητα και ρεαλιστική ευχρηστία βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος σε ό,τι αφορά τα τοπικά αξιοθέατα, όμως θα πρέπει να αναλογιζόμαστε πώς μεταφράζονται για τους ντόπιους κατοίκους», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Jordan και συνεχίζει:

«Σήμερα, πλέον, βιώνουμε την εποχή κατά την οποία οι προορισμοί, ανεξαρτήτως μεγέθους, ωριμότητας ή υψηλού βαθμού επισκεψιμότητας προχωρούν με εξαιρετικά ταχείς ρυθμούς στη διαδικασία επαναξιολόγησης της επίδρασης που ασκεί ο τουρισμός στις τοπικές κοινωνίες. Οι τελευταίες, δεν μπορούν να αποκλείονται από αποφάσεις ή εξελίξεις που δύνανται να μεταβάλουν μέρος της καθημερινότητάς τους. Θα πρέπει όχι απλά να ερωτώνται τυπικά, αλλά να προτείνουν συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις που σχετίζονται με “φλέγοντα” ζητήματα, όπως η αστικοποίηση, ο υπερπληθωρισμός σε επίπεδο κατοίκων και επισκεπτών, ο προσδιορισμός της σύγχρονης “ταυτότητάς” τους κ.ο.κ.

Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα εξαιρετικά σύνθετο ζήτημα, το οποίο ωστόσο μπορεί να αποτελέσει και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ισόρροπης ανάπτυξης για έναν τόπο. Μάλιστα, όταν οι ντόπιοι κάτοικοι νιώθουν πως έχουν ενεργό ρόλο για τα τεκταινόμενα σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας και πως συμβάλλουν σε καταλυτικό βαθμό στον σχεδιασμό και στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας, τότε αυτομάτως ενισχύεται δραστικά και το ενδιαφέρον, η φροντίδα και η συμμετοχή τους για την εξέλιξη, την πρόοδο, την αποδοχή και την ευρύτερη προώθηση του τόπου ως τουριστικό προϊόν. Οπότε, η συμβουλή μου θα ήταν να μην αποκλείονται οι τοπικές κοινωνίες από την τουριστική εξέλιξη, αλλά αντιθέτως να γίνονται συμμέτοχοι, συνδιαμορφωτές και συνοδοιπόροι σε αυτήν».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας