Οινοτουρισμός, ΕΔΟΑΟ

Σημαντικά στοιχεία συζητήθηκαν για την ενίσχυση της ελληνικής οινοπαραγωγής, αλλά και για την διασύνδεση των εγχώριων κρασιών και οινοποιείων με το ελληνικό τουριστικό προϊόν, στην ημερίδα που διοργάνωσε η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ).  Ο Οινοτουρισμός αποτελεί για την ΕΔΟΑΟ έναν από τους τρεις βασικούς πυλώνες για την ανάπτυξη των ελληνικών οίνων στην εγχώρια και διεθνή αγορά.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ κος Γιάννης Βογιατζής ο οινοποιητικός κλάδος είναι ο πρώτος κλάδος στην Ελλάδα που κατέστρωσε σε κεντρικό επίπεδο στρατηγικό σχεδιασμό με στόχο την ανάπτυξη των αγορών. Ο σχεδιασμός ξεκίνησε να καταστρώνεται το 2008 και ολοκληρώθηκε το 2010. Η έναρξη του στρατηγικού σχεδιασμού για το ελληνικό κρασί συνέπεσε με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, παρόλα αυτά όμως τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του σχεδιασμού είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τελευταία δέκα χρόνια μετά, καθώς έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των εξαγωγών, αλλά και των εσόδων.

Πέρα όμως από τον στρατηγικό σχεδιασμό και τα προγράμματα προβολής του ελληνικού οίνου, ο Οινοτουρισμός κρίνεται ως ο επόμενος βασικός πυλώνας για την ενίσχυση της αμπελουργίας και της οινοποιίας της χώρας. Για τον λόγο αυτό η ΕΔΟΑΟ συνέστησε πριν από 3 χρόνια την Εθνική Επιτροπή Οινοτουρισμού, στην οποία συμμετέχουν όλοι οι φορείς που εμπλέκονται με το ελληνικό κρασί.

Τα θέματα του Οινοτουρισμού ανέλυσε ενδελεχώς στην ημερίδα του ΕΔΟΑΟ η κυρία Μαρία Τριανταφυλλοπούλου, οινοποιός και ξενοδόχος στην Κω, η οποία συμμετέχει παράλληλα ενεργά σε πολλούς φορείς που αφορούν τόσο την οινοποιία, όσο και τον τουρισμό.

Το κυρίως θέμα που έθιξε η κα Τριανταφυλλοπούλου ήταν το θέμα του σήματος επισκεψιμότητας των οινοποιείων.  Συγκεκριμένα υπογράμμισε ότι αυτή την στιγμή λειτουργούν στην Ελλάδα 1290 οινοποιεία, ωστόσο σήμα επισκεψιμότητας έχουν μόλις 76. Ενδεικτικά ανέφερε ότι στην Πελοπόννησο υπάρχουν 13 οινοποιεία με σήμα επισκεψιμότητας,  ενώ στα νησιά του Ιονίου Πελάγους, που αποτελούν έναν εξαιρετικά δημοφιλή τουριστικό προορισμό, δεν υπάρχει κανένα.

Αποτελεί καταρχάς ζητούμενο να ενταχθούν στην προσπάθεια του Οινοτουρισμού περισσότερα οινοποιεία. Τα οφέλη από τον οινοτουρισμό θα είναι πολλαπλά. Οι οινοποιοί μπορούν να αντλήσουν περισσότερα έσοδα, η τοπική αγροτική παραγωγή να ενισχυθεί και να ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν κάθε περιοχής μέσα από το κρασί και την γαστρονομία της. Η κίνηση αυτή μπορεί να βοηθήσει και στο θέμα της εποχικότητας, καθώς το κρασί και η κουζίνα μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο τουρισμού πέρα από την συνηθισμένη θερινή περίοδο

Η ΕΔΟΑΟ έχει αποφασίσει την συμμετοχή στα περίπτερα του ΕΟΤ σε διεθνείς εκθέσεις για την ενίσχυση του οινοτουρισμού, ενώ υπάρχει και η πρόθεση για σύσταση προγράμματος εκπαίδευσης του προσωπικού που εργάζεται σε τουριστικές επιχειρήσεις, όσον αφορά το ελληνικό κρασί. Παράλληλα υπάρχουν συνεχείς συζητήσεις με το Υπουργείο Τουρισμού για τις δράσεις που πρέπει να αναληφθούν με στόχο την προώθηση του οινοτουρισμού. Μάλιστα η κα Τριανταφυλλοπούλου αναχώρησε αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασής της στην ημερίδα, καθώς είχε προγραμματισμένη συνάντηση με τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη με κυρίως θέμα το σήμα επισκεψιμότητας των οινοποιείων.

Επίσης ένα βασικό ζήτημα που εξετάζεται είναι η δημιουργία χρηματοδοτικών εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν για την αναδιαμόρφωση των οινοποιείων προκειμένου να γίνουν επισκέψιμα, ενώ ζητούμενο αποτελεί και η δημιουργία ενιαίας πινακίδας για όλη την Ελλάδα που θα αφορά τα επισκέψιμα οινοποιεία.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας