Απαξίωση της εκπαίδευσης των διπλωματούχων ξεναγών από τον ίδιο τον φορέα των σχολών ξεναγών, το υπουργείο Τουρισμού. Υπενθυμίζουμε εδώ, ότι οι επαγγελματικές σχολές ξεναγών έχουν βραβευτεί με το CEDEFOP 2008 (το Ευρωπαϊκό κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης, ως οι καλύτερες ευρωπαϊκές επαγγελματικές σχολές), σύμφωνα με το οποίο, ή αναλογία μεταξύ θεωρητικής διδασκαλίας και πρακτικής άσκησης είναι 60% πρακτική και 40% διδασκαλία..

Το υπουργείο Τουρισμού, πριν από λίγο καιρό, ζήτησε από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών και την εκπαιδευτική επιτροπή των σχολών, τη συνεργασία τους για την καλυτέρευση του κανονισμού των σχολών, και την βελτίωση της εκπαίδευσης.

Ένα μεγάλο θέμα το οποίο συζητήθηκε, ήταν οι μέρες των εκπαιδευτικών εκδρομών, που είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης. Πολύ απλά, οι εκπαιδευτικές εκδρομές, καλύπτουν όλη την Ελλάδα, περιλαμβάνουν επισκέψεις σχεδόν σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία ανά την Ελλάδα με επί τόπου παρουσίαση από τους καθηγητές και εκπαιδευτές της σχολής.

Επισκέψεις σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε συνεταιρισμούς, σε οινοποιεία, σε σπήλαια, σε εκκλησίες, μοναστήρια, και άλλους τόπους λατρείας, τζαμιά, μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, μνημεία οθωμανικά, εβραϊκά, μνημεία και περιοχές άρρηκτα συνδεδεμένες με τη νεότερη ιστορία της χώρας όπως τα Καλάβρυτα, το Δίστομο, τα περισσότερα νησιά από την Κρήτη μέχρι την Κέρκυρα, από το Καστελόριζο μέχρι την Θάσο. Από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τη Μονεμβασιά, από την Δωδώνη, το νησί των Ιωαννίνων μέχρι τα Μάταλα. Περιοχές natura, βιομηχανικές περιοχές, μουσεία μοναδικά, όπως το μουσείο μαρμάρου και το μουσείο μεταξιού στο Σουφλί. Περιοχές με πανευρωπαϊκό και διεθνές ενδιαφέρον, από τον κήπο των Ηρώων στο Μεσολόγγι , το Ναυαρίνο, τη Ναύπακτο, μέχρι το μνημείο πεσόντων Ιταλών στη Κεφαλλονιά (μεραρχία Acqui). Περιοχές προϊόντων ΠΟΠ που διαφημίζουν την Ελλάδα στα πέρατα του κόσμου. Και όλες αυτές τις διαδρομές συνοδεύονται από διαδρομικές ξεναγήσεις, δηλαδή όλες οι απαραίτητες πληροφορίες (από γεωργία και γεωγραφία μέχρι όλες τις ιστορικές πληροφορίες των περιοχών που συναντούν), για να έχουν οι επισκέπτες μια όσο το δυνατόν σφαιρική και πλήρη παρουσίαση της χώρας.

Για πολλά χρόνια, οι εκπαιδευτικές αυτές επισκέψεις, καλύπτονταν από 110 ημέρες εκδρομών, και με την αύξηση μουσείων και την προσθήκη πολλών ακόμα τομέων που οι εκδρομές αυτές κάλυπταν, έγινε φανερό ότι ακόμα και οι 110 ημέρες δεν ήταν αρκετές. Δυστυχώς, όχι μόνο δεν προστέθηκαν ημέρες, αλλά σιγά-σιγά μειώνονταν, οδηγώντας το εκπαιδευτικό κομμάτι σε απαξίωση, με αποκορύφωμα, το κλείσιμο των σχολών ξεναγών. Χρειάστηκαν χρόνια προσπαθειών για να επαναλειτουργήσουν, η υποβάθμιση της εκπαίδευσης συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα οι ημέρες εκπαιδευτικών εκδρομών όχι μόνο να μην αυξηθούν, αλλά να μειωθούν σχεδόν στο μισό (65 ημέρες). Τα τελευταία χρόνια, λόγω και του covid-19, οι εκπαιδευτικές εκδρομές, μειώθηκαν ακόμα περισσότερο, φτάνοντας στον απαράδεκτο αριθμό των 35 ημερών!

Ενώ λοιπόν υπάρχει προσπάθεια να πείσουμε το υπουργείο για την ανάγκη αύξησης των ημερών εκπαιδευτικών εκδρομών, ξαφνικά, το υπουργείο πριν από 2 μέρες με ΚΥΑ με το υπουργείο Παιδείας, δημοσιεύει ΦΕΚ (1534/Β/31-3-2022), σύμφωνα με το οποίο οι εκπαιδευτικές εκδρομές ορίζονται σε 35 ημέρες!

Είναι απαράδεκτο το Υπουργείο Τουρισμού, που είναι υπεύθυνο για τη σωστή κατάρτιση των διπλωματούχων ξεναγών να υποβαθμίζει τόσο τις σχολές ξεναγών. Είναι απαράδεκτο, το Υπουργείο τουρισμού, να προσπαθεί, βραβευμένες επαγγελματικές σχολές, να τίς υποβιβάσει σε σχολές σχεδόν χωρίς πρακτική άσκηση, πού είναι το Α και τό Ω τού επαγγέλματος, που αρέσκεται να ονομάζει ‘’πρεσβευτές της χώρας’’. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι η υποβάθμιση αυτή γίνεται συνειδητά, και καλούμε το υπουργείο να διορθώσει άμεσα το λάθος αυτό, για να υπάρχει μια τουλάχιστον αξιοπρεπής εκπαίδευση.

Κρίτων Πιπέρας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξεναγών

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας