Τυποποίηση, packaging, clustering, εξειδίκευση, specialty foods και στόχευση σε niche τμήματα της αγοράς, με ταυτόχρονη αναζήτηση αγορών–χωρών οι οποίες να είναι ευμεγέθεις, ώριμες και να διακρίνονται από αξία που μπορεί να συγκεντρωθεί από μέρους των παραγωγών και προμηθευτών προς όφελός τους.

Τι προτείνουν οι διεθνείς hosted buyers;

packagingΠρόκειται για ορισμένους από τους πλέον σημαντικούς όσο και αποδοτικούς «χρυσούς» κανόνες που θέτουν οι ίδιοι οι διεθνείς hosted buyers, αναφορικά με την ελληνική αγορά τροφίμων και ποτών. Ένα από τα πλεονεκτήματα της διεξαγωγής της διεθνούς έκθεσης Food Expo από μέρους της Forum Α.Ε. στη χώρα μας είναι η δυνατότητα έλευσης δεκάδων, εκατοντάδων για την ακρίβεια, διεθνών hosted buyers, που εκπροσωπούν κορυφαία brands προώθησης και διάθεσης τροφίμων, λιανεμπορικών αλυσίδων, specialty foods κ.ο.κ. Η ανταλλαγή απόψεων μαζί τους, αλλά, πρωτίστως, η συλλογή της πολύτιμης γνώσης που «κουβαλούν» από την απόλυτα εξειδικευμένη δραστηριοποίηση κι εμπειρία τους στον κλάδο των τροφίμων, ιδιαίτερα όταν αυτή η γνώση περιστρέφεται κι αφορά την ελληνική πραγματικότητα, αναμφίβολα, έχει ξεχωριστή αξία και σημασία.

Στο πλαίσιο της διεξαγωγής της πρόσφατης διεθνούς έκθεσης Food Expo 2019, το «Food Service» είχε τη δυνατότητα να συνομιλήσει με δεκάδες διεθνείς hosted buyers, πολλοί εκ των οποίων ήταν απευθείας προσκεκλημένοι της Forum Α.Ε. Βέβαια, δεν ήταν η πρώτη φορά που επισκέπτονταν τη χώρα μας, με ξεκάθαρο στόχο την «ανίχνευση» των προσφερόμενων διατροφικών προϊόντων, την αξιολόγησή τους, τον συγκερασμό τους με τις ανάγκες και τα εν γένει «θέλω» των δικών τους πελατών, αλλά και την πιθανότητα να εκτείνουν το reach των προϊόντων και προς νέες κατηγορίες πελατών.

Απαιτείται άμεσος εμπλουτισμός της προϊοντικής γκάμας

Τα στελέχη με τα οποία συνομιλήσαμε ανέφεραν πως ένα από τα κύρια ζητούμενα, την έκταση και το περιεχόμενο του οποίου θα πρέπει να αντιληφθεί ο Έλληνας παραγωγός και μεταπράτης, είναι η διαθέσιμη προϊοντική γκάμα. «Ξέρετε, η πλειοψηφία των επαγγελματιών των τροφίμων στην Ελλάδα δείχνουν να έχουν… εγκλωβιστεί στα all–time classic “λάδι, κρασί, ελιές”. Πλέον, αυτά θεωρούνται –περίπου– ξεπερασμένα, καθώς βρίσκονται σε πολλαπλάσιες ποσότητες σε άλλες χώρες, με αντίστοιχη ή ακόμη και καλύτερη ποιότητα και σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Οπότε, γεννάται το ερώτημα “Γιατί να επιλέξω ένα τέτοιο ελληνικό προϊόν, τη στιγμή που μπορώ να το βρω οπουδήποτε, ανά πάσα στιγμή, σε επαρκή ποσότητα και με εγγυημένο και πιστοποιημένο αποτέλεσμα;”», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Χρήσιμο θα ήταν να εξετάσετε την ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας, που “παντρεύουν” αρμονικά τη Μεσογειακή διατροφή και τα specialty foods. Προϊόντα που συμβαδίζουν με τη διαρκώς εντεινόμενη διεθνή τάση για ευζωία κι υγιεινή διατροφή, τα οποία βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος από μέρους των καταναλωτών, οι οποίοι πληρώνουν αδρά, για να τα απολαμβάνουν!

Στην περίπτωση κατά την οποία αναρωτιέστε εάν υφίσταται κάποια βιώσιμη ή επαρκής εναλλακτική λύση, οι ίδιοι ξένοι hosted buyers δείχνουν τον… δρόμο: «Χρήσιμο θα ήταν να εξετάσετε την ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας, που θα “παντρεύουν” αρμονικά τη Μεσογειακή διατροφή και τα specialty foods. Προϊόντα τα οποία θα συμβαδίζουν με τη διαρκώς εντεινόμενη διεθνή τάση για ευζωία κι υγιεινή διατροφή, που είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία, δίχως να έχει προηγηθεί κάποιου είδους επεξεργασία. Αυτού του είδους τα προϊόντα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος από μέρους των καταναλωτών, οι οποίοι κι είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν αδρά, προκειμένου να τα απολαμβάνουν!» packaging

Εστίαση όχι στο μέγεθος, μα στην ποιότητα, την εξειδίκευση και την αξία!

Πόσες φορές δεν έχετε ακούσει περί της αναγκαιότητας η χώρα μας να στραφεί εξαγωγικά στην Κίνα, την Ινδία, τις ΗΠΑ κι άλλες αντίστοιχου μεγέθους αγορές; «Επιτρέψτε μας να σας υπογραμμίσουμε πως πρόκειται για μια στρεβλή λογική, λαμβάνοντας υπόψη την παραγωγική δυνατότητα της χώρας σας, την επαναληψιμότητα του κύκλου της παραγωγής κ.ά. Υπό αυτό το πρίσμα, θα συμβουλεύαμε δύο τινά. Κατ’ αρχάς, οι ελληνικές επιχειρήσεις να περιορίσουν το φαινόμενο της πανσπερμίας τους, δημιουργώντας συνεργατικά clusters, μέσω των οποίων αφενός να ενισχύονται συνολικά οι παραγωγικές τους δυνατότητες αφετέρου να μειώνεται δραστικά το κόστος τους, αξιοποιώντας, συγχρόνως, τα δυνατά σημεία καθενός εκ των συμμετεχόντων σε αυτά.

packaging

Δεύτερον, θα ήταν περισσότερο αποδοτικό εάν οι επιχειρήσεις προέτασσαν την ποιότητα έναντι της ποσότητας, προκειμένου να μπορέσουν να φτάσουν, σταδιακά, στο σημείο να θέσουν σε σαφώς υψηλότερο επίπεδο την τιμολογιακή τους πολιτική. Για την ακρίβεια, θα ήταν δόκιμο να φροντίσουν να αποκτήσουν και να προωθήσουν μια εξειδικευμένη διάσταση των προϊόντων τους και να επιμείνουν σε αυτήν, εξελίσσοντας και, φυσικά, αναδεικνύοντάς την! Εξάλλου, όσο πιο σπάνιο θεωρείται ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας, τόσο πιο ψηλά κινείται η τιμή πώλησής του», σύμφωνα με τους ίδιους hosted buyers. Οι τελευταίοι έχουν επισημάνει από χρόνια κι εμμένουν σταθερά στις επαφές που έχουν με τους εγχώριους παραγωγούς και διανομείς τροφίμων για την αναγκαιότητα αυτοί να βαδίζουν άμεσα κι αποκλειστικά στην οδό της τυποποίησης, καθώς αποτελεί το… διαβατήριο –ουσιαστικά– για την είσοδο στη διεθνή αγορά. packaging

«Δίχως την τυποποίηση, δεν υφίσταται προϊόν», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι διεθνείς επισκέπτες της Food Expo. Την ίδια στιγμή, θεωρούν πως έμφαση πρέπει να δίνεται και στο packaging, το οποίο οφείλει να εμφανίζει μια σύγχρονη εικόνα, να είναι ξεκάθαρο και περιεκτικό σε πληροφόρηση, και δη δίγλωσση, δίνοντας βαρύτητα στην ανάδειξη των ξεχωριστών και μοναδικών στοιχείων που το διακρίνουν. «Ξέρετε, μπορεί ένα προϊόν που κυκλοφορεί στην αγορά σήμερα να θεωρείται το πλέον πλήρες και μοναδικής αξίας, ωστόσο, εάν ο παραγωγός ή διανομέας του δεν το προβάλλει κατάλληλα, τότε αυτό κινδυνεύει να χάσει τη δεδομένη δυναμική που συγκεντρώνει!», σημειώνουν με έμφαση οι ξένοι hosted buyers. packaging

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας