Μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών παντός τύπου εξοπλισμού για τις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης συγκαταλέγονται οι ελληνικές επιχειρήσεις, γεγονός που αποδεικνύεται από τον ολοένα και αυξανόμενο όγκο εξαγωγών και παραγγελιών που πραγματοποιούν σε μια σειρά από χώρες του εξωτερικού, όπως ισχυρίζεται ο Παναγιώτης Μωραΐτης, πρόεδρος του ΣΕΕΜΕ.

Food Service: Κύριε Μωραΐτη, θέλετε να μας δώσετε ένα σύντομό προφίλ για τον ΣΕΕΜΕ;

Παναγιώτης Μωραΐτης: Εμπιστοσύνη στη γνώση, φροντίδα στο serviceΠαναγιώτης Μωραΐτης: Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εξοπλισμού Μαζικής Εστίασης (ΣΕΕΜΕ) ιδρύθηκε τον Μάιο του 2007 και εδρεύει στην Αθήνα. Εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία των κατασκευαστών, εισαγωγέων-αντιπροσώπων και εμπόρων επαγγελματικού εξοπλισμού εστίασης. Στο βασικό πελατολόγιο των επιχειρήσεων του κλάδου συγκαταλέγονται οι ξενοδοχειακές μονάδες, τα εστιατόρια, οι πάσης φύσεως και μεγέθους επιχειρήσεις catering, τα ζαχαροπλαστεία και εργαστήρια ζαχαροπλαστικής, πλοία, νοσοκομεία, καφετέριες, σνακ μπαρ, κρεοπωλεία, αρτοποιεία κ.ο.κ.

Όπως μπορεί να αντιληφθεί κάποιος με σχετική ευκολία, το πεδίο δράσης μας είναι αρκούντως ευρύ, ενώ η βαρύτητα των λύσεων και προϊόντων εξοπλισμού που παρέχουμε στην αγορά είναι τουλάχιστον σημαντική και άμεσα σχετιζόμενη με την ομαλή λειτουργία τους σε καθημερινή βάση. Δίχως υπερβολή, χωρίς την άμεση συμβολή των επιχειρήσεων του κλάδου του ΣΕΕΜΕ και της προσφοράς του εξοπλισμού τους, η πιθανότητα να μην είναι σε θέση ακόμη και να λειτουργήσουν κρίνεται ως κάτι παραπάνω από πιθανή!

Βέβαια, αυτή τη λογική θα πρέπει να την ενστερνίζονται και τα μέλη μας, επιδεικνύοντας ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο και πνεύμα επαγγελματισμού, καθώς από τη δική τους απόδοση και πρακτική εξαρτάται η εύρυθμη λειτουργία άλλων, καίριας σημασίας επιχειρήσεων της ελληνικής οικονομίας.

F.S.: Με την έλευση της οικονομικής κρίσης έχετε διαπιστώσει σημαντικές ανακατατάξεις ή μεγάλες αλλαγές στη σύνθεση και στη μορφή του κλάδου σας;

Π.Μ.: Η αλήθεια είναι πως ως κλάδος σταθήκαμε σχετικά τυχεροί, καθώς διακρινόμαστε από άκρως ρεαλιστικά χαρακτηριστικά και λογικά μεγέθη. Συνήθως πρόκειται για οικογενειακές επιχειρήσεις 2ης και 3ης γενιάς πλέον, οι οποίες αναπτύσσονταν με ορθολογισμό και με βάση τις απαιτήσεις και τη ζήτηση εκ μέρους της αγοράς. Μεταξύ των μελών του ΣΕΕΜΕ είναι εξαιρετικά δύσκολο, για να μην πω απίθανο, να εμφανιστούν… νεοπλουτίστικα στοιχεία και αντίστοιχη συμπεριφορά. Γι’ αυτό και δεν βιώσαμε απώλειες σε επίπεδο επιχειρήσεων του κλάδου, παρ’ όλα αυτά υπήρξε κάμψη του τζίρου, ως φυσικό επακόλουθο της αντίστοιχης μείωσης που καταγράφηκε στο επιχειρείν.

Παναγιώτης Μωραΐτης: Εμπιστοσύνη στη γνώση, φροντίδα στο serviceΒέβαια, και σε αυτή την περίπτωση σταθήκαμε και πάλι τυχεροί, καθώς ο τομέας του επισιτισμού και της φιλοξενίας εν γένει αποτέλεσε «φωτεινή» εξαίρεση στο επίπεδο της δημιουργίας νέων σημείων πώλησης, αλλά και στη συνέχιση της λειτουργίας των υφιστάμενων επιχειρήσεων. Εάν προσθέσετε στη συνολικότερη εικόνα και τη διαρκή ανοδική πορεία που ακολουθεί ο τουρισμός και δη τα τελευταία χρόνια, αυτομάτως γίνεται αντιληπτό πως τα δεδομένα κάθε άλλο παρά αρνητικά υπήρξαν για τον κλάδο μας. Πάντοτε, φυσικά, με τις ανάλογες τροποποιήσεις και τον επαναπροσδιορισμό των οικονομικών δεδομένων και μεγεθών…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας