Παιδικό Μενού Tο να έχετε ευχαριστημένα τα παιδιά, παρέχοντάς τους πολλαπλές όσο και υγιεινές προτάσεις, μπορεί να αποδειχτεί ζωτικής σημασίας για το… ταμείο σας!

της Νικόλ Κηλίδη

Τα… μυστικά για να πείσετε και να κερδίσετε!

Παιδικό ΜενούΦτάνει η στιγμή κατά την οποία μια οικογένεια αποφασίζει να βγει για φαγητό. Υπάρχουν, άραγε, συγκεκριμένοι κανόνες, με βάση τους οποίους γίνεται η τελική επιλογή του εστιατορίου που θα τη φιλοξενήσει; Ποιοι παράγοντες λαμβάνονται υπόψη από τα μέλη της, κατά τη διαδικασία της τελικής επιλογής; Τι ρόλο παίζει η κουζίνα ή τα πιάτα; Αλήθεια, κατά πόσο δύναται το παιδικό μενού να αναδειχθεί σε αποφασιστικής σημασίας παράγοντα, με εντυπωσιακή δυνατότητα επιρροής στη λήψη της απόφασης από τους γονείς; Δίχως άλλο, στις ημέρες μας, τα παιδιά αποτελούν ιδιαίτερα απαιτητικούς κριτές. Στην περίπτωση, μάλιστα, που δεν τους αρέσει το φαγητό που τους σερβίρεται, το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θα διστάσουν να το δείξουν, να το εκφράσουν κι εν γένει να το… φωνάξουν!

Υπό αυτό το πρίσμα, κρίνεται αποφασιστικής σημασίας να συντάξετε ένα ικανοποιητικό, ασφαλές όσο κι ευχάριστο στα μάτια και τη γεύση παιδικό μενού. Θα πρέπει, ωστόσο, να υπογραμμιστεί με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο πως το να καταφέρετε να διατηρήσετε ικανοποιημένους τόσο τα παιδιά όσο και τους γονείς τους, είναι ένα αρκούντως δύσκολο εγχείρημα, που απαιτεί λεπτούς χειρισμούς και τήρηση ισορροπιών!

Τα πάντα είναι εικόνα!

Οι Κινέζοι συνηθίζουν να ισχυρίζονται πως «Μια εικόνα ισοδυναμεί με 1.000 λέξεις». Πόσο μάλλον, όταν ο λόγος αφορά νεαρής ηλικίας καταναλωτές-πελάτες, οι οποίοι, συνήθως, γοητεύονται από το χρώμα, το σχήμα και τη μορφή. Άρα, χρήσιμο θα ήταν το περιεχόμενο του παιδικού μενού να είναι εμφανίσιμο, να διακρίνεται από φαντασία και πρωτοτυπία, να έχει ένα παιχνιδιάρικο… twist και να είναι «τακτοποιημένο». Σίγουρα, θα έχετε πραγματοποιήσει το πρώτο βήμα, ώστε να κεντρίσετε το ενδιαφέρον τους και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους.

Παιδικό Μενού

Σε αρκετές περιπτώσεις στο εξωτερικό, σε αλυσίδες ή ακόμη και σε μεμονωμένες εστιατορικές επιχειρήσεις που είτε εξειδικεύονται σε σημαντικό βαθμό σε καταναλωτές νεαρής ηλικίας είτε η συντριπτική πλειοψηφία της πελατείας τους αφορά οικογένειες με παιδιά, μέρος των γαστριμαργικών προσπαθειών για τους μικρούς φίλους βασίζεται στην… πατάτα, ως αντικαταστάτρια των εύκολων όσο και νόστιμων τσιπς. Γιατί μπορεί τα τελευταία να θεωρούνται σημείο αναφοράς (και… ευτυχίας) για τους νεαρής ηλικίας πελάτες, ωστόσο η πραγματική ευκαιρία διαφοροποίησης και μεγιστοποίησης του κέρδους για τις επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης «κρύβεται» στις τηγανητές πατάτες. Για παράδειγμα, μια μείξη τηγανητής γλυκοπατάτας και skin-on τηγανητής πατάτας, όχι μόνο δείχνει θελκτική, μα αποδεικνύεται κι αρκούντως νόστιμη, δίνοντας και με μια premium αίσθηση στους γονείς. Αυτομάτως, έχει επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα: από τη μια η επιχείρηση να ξεχωρίσει έναντι του ανταγωνισμού από την άλλη το ίδιο το παιδικό μενού να είναι engaging!

Ορισμένες επιχειρήσεις, όπως μια αλυσίδα με μεξικάνικο φαγητό στις ΗΠΑ, έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, δίνοντας τη δυνατότητα στους νεαρής ηλικίας πελάτες να σχεδιάσουν ή ακόμη και να δομήσουν το γεύμα από μόνοι τους, στηριζόμενοι σε πρακτικές όπως αυτή του build-your-own τάκος, απολαμβάνοντας την ελευθερία των κινήσεων στο να επιλέγουν τα υλικά που επιθυμούν να περιέχει το τάκος τους! Μάλιστα, αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου θεωρούν πως, δίνοντας στους ίδιους τους μικρούς φίλους την ευθύνη και την τελική απόφαση του τι θα φάνε, κάνουν μια έξυπνη κίνηση, μέσω της οποίας οι νεαρής ηλικίας πελάτες εξελίσσουν έτι περαιτέρω τις γευστικές τους γνώσεις, εικόνες κι εμπειρίες. Υπό αυτό το πρίσμα, οι κουζίνες και οι επικεφαλής τους θα πρέπει να καταφεύγουν στη φαντασία, τη χαρά, την πρωτοτυπία, προκειμένου να αντλούν έμπνευση για τις δημιουργίες τους.

Νόστιμο κι υγιεινό!

Ο περιορισμός της χρήσης του αλατιού, και δη στα πιάτα που απευθύνονται στα παιδιά, έχει λάβει σημαντικές διαστάσεις σε διεθνές επίπεδο τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, κυβερνήσεις, φορείς κι οργανώσεις έχουν αναλάβει σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών ενημέρωσης για το θέμα. Παρ’ όλα αυτά, αρκεί να αναφερθεί πως, ενώ το 2015 στο 29% των πιάτων των παιδικών μενού ανιχνεύθηκε ποσότητα αλατιού που ξεπερνούσε κατά μέσο όρο τα 2 γραμμάρια ανά μερίδα, το 2018 η ίδια μελέτη κατέδειξε πως το ποσοστό αυτό είχε αυξηθεί στο 37%!

Σε αντίθεση με το προαναφερθέν στοιχείο, οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης νιώθουν και βρίσκονται υπό έντονη πίεση τελευταία από το καταναλωτικό κοινό, καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν σχετικά με τα πιάτα, τις γεύσεις, καθώς επίσης και τις πρώτες ύλες που καταναλώνουν τα παιδιά τους και κατ’ επέκταση οι ίδιοι. Ένα από τα ζητήματα που δείχνει να τους απασχολεί είναι το πόσο υγιεινά είναι αυτά τα πιάτα. Την ίδια στιγμή, οι γονείς αναμένουν περισσότερο υγιεινές επιλογές, πόσο μάλλον από τη στιγμή κατά την οποία δειπνούν ολοένα και συχνότερα με τα παιδιά τους εκτός σπιτιού. Για αυτό κι επιθυμούν να μπορούν να δειπνήσουν και να απολαύσουν την όλη διαδικασία, νιώθοντας ασφαλείς, καθώς, όχι απλώς θα γνωρίζουν, αλλά θα είναι και σίγουρο πως τα παιδιά τους καταναλώνουν υγιεινό φαγητό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας