Οι άνθρωποι πίσω από τον χειμερινό τουρισμό στην Κρήτη

Ο χειμερινός τουρισμός, για πολλά χρόνια, υπήρξε σχέδιο επί χάρτου στα προγράμματα των αρμόδιων φορέων της Κρήτης. Χρειάστηκε η στρατηγική σύμπραξη της Κ. ΜΠΑΝΤΟΥΒΑΣ ΑΕ με Τούρκους επιχειρηματίες γερμανικών συμφερόντων προκειμένου αυτό να γίνει πραγματικότητα και η Κρήτη, κατά τη χειμερινή περίοδο 2017-2018, να κάνει τζίρο 30 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ρεκόρ αφίξεων!

Από τη Στέλλα Αυγουστάκη

η Κρήτη και τον χειμώναΠάντοτε υπήρχε η επιθυμία να δημιουργηθεί ένα στρατηγικό πλάνο, προκειμένου η Κρήτη να έχει τουρισμό όλο τον χρόνο, με τους αρμόδιους φορείς, ωστόσο, να μην είναι όπως αποδείχτηκε διατεθειμένοι να επενδύσουν σε αυτό και να ρισκάρουν. Την περίοδο 2017-2018, η Κρήτη σημείωσε ρεκόρ αφίξεων στην ιστορία της, διατηρώντας το ισχυρό τουριστικό lead που πήρε από το καλοκαίρι, εφαρμόζοντας ένα πολύ έξυπνο concept.

Η Κ. ΜΠΑΝΤΟΥΒΑΣ ΑΕ και το τουριστικό γραφείο Cretan Holidays, με παρουσία 46 ετών στον χώρο του τουρισμού, συνεργάστηκαν με Τούρκους επιχειρηματίες γερμανικών συμφερόντων, οι οποίοι επένδυσαν στην Κρήτη, και σε συνεργασία με τη Cyan Group of Hotels υλοποίησαν το τουριστικό concept που έφερε στο νησί 45.000 τουρίστες, διατήρησε θέσεις εργασίας και τόνωσε την τοπική οικονομία.

Όπως αναφέρει στο περιοδικό «Τουριστική Αγορά» ο γενικός διευθυντής της Κ. ΜΠΑΝΤΟΥΒΑΣ ΑΕ κ. Κώστας Μαρκάκης, συντάχθηκε ένα πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα και ολοκληρωμένο πρόγραμμα διακοπών σε συνεργασία με Τούρκους επιχειρηματίες και Γερμανούς tour operators αποκλειστικά για τη χειμερινή σεζόν με αρκετά χαμηλές τιμές. Το ιδιαίτερο σε αυτή την περίπτωση είναι ότι μέσα σε αυτό το πρόγραμμα διακοπών, μεταξύ άλλων, υπήρχε και η δυνατότητα οι τουρίστες να επισκεφτούν τουριστικά μαγαζιά, τα οποία δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό από Τούρκους επιχειρηματίες. Αν και το όλο εγχείρημα περιείχε μεγάλο οικονομικό ρίσκο, εντούτοις απέδωσε καρπούς και έθεσε τις βάσεις για μία νέα εποχή στον τουρισμό της Κρήτης.

Κύριε Μαρκάκη, θα ήθελα να μας περιγράψετε αναλυτικά το συγκεκριμένο concept στο οποίο βασίστηκε για πρώτη φορά ο χειμερινός τουρισμός στην Κρήτη.
η Κρήτη και τον χειμώνα
Ο κ. Κώστας Μαρκάκης, γενικός διευθυντής της Κ. ΜΠΑΝΤΟΥΒΑΣ ΑΕ.

Για πρώτη φορά φέτος, μπορούμε να πούμε ότι η Κρήτη είχε χειμερινό τουρισμό, καθώς όλες οι προηγούμενες προσπάθειες που έγιναν απέτυχαν. Δεν υπήρχε συγκεκριμένος στόχος και τρόπος του πώς θα έρθει ο πελάτης στην Κρήτη και τι να κάνει ερχόμενος εδώ τον χειμώνα, που τα πράγματα είναι διαφορετικά σε σχέση με το καλοκαίρι. Τον χειμώνα θα πρέπει να του δημιουργήσεις ένα προϊόν και τον λόγο για να επισκεφτεί το νησί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, άνθρωποι που δραστηριοποιούνταν στον χώρο του τουρισμού, όχι στην Ελλάδα αλλά στο εξωτερικό, και των οποίων η μόνη τους δραστηριότητα αφορούσε ακριβώς στον τουρισμό του χειμώνα, αποφάσισαν να επενδύσουν στην Κρήτη και να μεταφέρουν την τεχνογνωσία που είχαν από τη χώρα τους στις χώρες που δραστηριοποιούνταν. Οι άνθρωποι αυτοί ήταν Τούρκοι επιχειρηματίες, οι οποίοι είχαν για πάνω από 25 χρόνια τις επιχειρήσεις τους στην Τουρκία και κατάφερναν σε περιόδους που υπήρχε χαμηλή ζήτηση να δημιουργούν ζήτηση και να επιχειρούν οικονομικά. Έκαναν, δηλαδή, αυτό που εμείς δεν κάναμε ποτέ εδώ.

Γιατί άργησε η Κρήτη να εφαρμόσει ένα τέτοιο πλάνο;

Στην Ελλάδα δεν προσπαθήσαμε να φέρουμε τουρισμό, στην Ελλάδα ο τουρισμός ήρθε ξαφνικά χωρίς να προσπαθήσουμε, να σχεδιάσουμε, να προβλέψουμε. Το κλίμα, η τοποθεσία, ο πολιτισμός, η νοοτροπία, η ασφάλεια που παρείχε και παρέχει σαν προορισμός έκαναν όλη σχεδόν την τουριστική καμπάνια. Οι Τούρκοι, όμως, έδρασαν με επιχειρηματικό σχέδιο σε άψογο συνδυασμό μεταξύ κράτους και ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Πρέπει να πούμε ότι το κράτος υποστήριξε την ιδιωτική πρωτοβουλία και επιδότησε τους επιχειρηματίες να δραστηριοποιηθούν ως tour operators στο εξωτερικό, καθώς αντιλήφθηκαν ότι, για να φέρουν τον κόσμο στην Τουρκία, θα πρέπει να ελέγχουν όλο το προϊόν, όλη την αλυσίδα. Τον tour operator, τη μεταφορική εταιρεία, το ξενοδοχείο κ.λπ., ό,τι χρειάζεται μέχρι το τέλος. Και το έκαναν.

η Κρήτη και τον χειμώναΤο κράτος στην Ελλάδα δεν βοήθησε καθόλου την ιδιωτική πρωτοβουλία. Ό,τι έχει γίνει στον χώρο του τουρισμού έγινε με το κράτος αντίθετο και κόντρα σε αυτό. Βεβαίως, οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιήθηκαν επένδυσαν πολλά χρήματα, κόπο και χρόνο, για να φτιάξουν αυτό το προϊόν που έχει φτιαχτεί σήμερα, αλλά μέχρι εκεί. Κανείς άλλος από τους επιχειρηματίες δεν ήθελε πραγματικά να κάνει το παραπάνω βήμα, για να αλλάξουν λίγο τα πράγματα. Και έτσι ξεπετάχτηκε μία Αίγυπτος από τα νότια, μία Τουρκία από τα ανατολικά μας, μία Τυνήσια πιο κάτω. Επειδή, λοιπόν, η Τουρκία τα περασμένα χρόνια είχε προβλήματα τουριστικά, αυτοί οι επιχειρηματίες είδαν ότι έπρεπε να φύγουν από τη χώρα τους και να επεκταθούν, ώστε να επιβιώσει το τουριστικό τους προϊόν. «Άνοιξαν» και σε άλλες χώρες τη δραστηριότητά τους, όπως στο Μαρόκο και στο Ντουμπάι, και αποφάσισαν να πάνε και σε μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επέλεξαν, λοιπόν, την Ελλάδα, και συγκεκριμένα την Κρήτη, και τελικά ήρθαν σε επαφή αποκλειστικά με το Cretan Holiday.

Τι περιλαμβάνει αυτό το τουριστικό πακέτο και ποια η ιδιαιτερότητά του;

η Κρήτη και τον χειμώναΤο χειμερινό τουριστικό προϊόν που δημιούργησαν είναι ένα υψηλής ποιότητας round trip της Κρήτης, βασισμένο σε πολύ καλά ξενοδοχεία, σε μία καλή και ποιοτική αεροπορική εταιρεία –την Aegean Airlines–, με υψηλής ποιότητας παροχές, λεωφορεία, ξεναγούς κ.λπ. Αυτό προσφερόταν στον πελάτη σε μία πολύ χαμηλή τιμή, γιατί η ιδέα πίσω από αυτό είναι να δημιουργηθούν χώροι και μαγαζιά από τα οποία αυτός ο πελάτης τελικώς θα ψωνίσει. Άρα αυτό τον πελάτη που τον έφεραν στον προορισμό με πολύ χαμηλή τιμή θα τον περάσουν, μεταξύ άλλων, από τα μαγαζιά που έχουν οι επιχειρηματίες δημιουργήσει και ό,τι ψωνίσει καλώς το ψώνισε. Να πούμε ότι οι Τούρκοι επιχειρηματίες επένδυσαν ένα πολύ μεγάλο ποσό, δημιουργώντας τα τρία αυτά μαγαζιά.

Τα μαγαζιά αυτά είναι ανοικτά και τη θερινή σεζόν;

Αυτό το πρόγραμμα είναι μόνο για τον χειμώνα και τα μαγαζιά δεν είναι ανοικτά το καλοκαίρι. Είναι κλειστά, γιατί η δημιουργία τους αποσκοπεί στο να εξυπηρετεί τους πελάτες αυτού του προγράμματος. Είναι πολύ έξυπνα φτιαγμένο το όλο εγχείρημα και αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν επηρεάζουν την τοπική αγορά, γιατί είχαν δημιουργηθεί κάποιες αμφιβολίες ότι θα δημιουργηθούν μαγαζιά που θα ψωνίσουν και οι ντόπιοι εις βάρος των άλλων καταστημάτων του νησιού. Είδαν, όμως, όλοι όσοι ανησυχούσαν ότι δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, γιατί τα μαγαζιά λειτούργησαν μόνο τη χειμερινή περίοδο και θα ανοίξουν πάλι τον Οκτώβριο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας