Μύκονος, Μύκονο, περιφερειακά, Νοτίου Αιγαίου

Του Παναγιώτη Μαρκέτου

λογική, ΜαρκέτοςΑποτελεί κοινό τόπο πως «ο διάβολος… κρύβεται στις λεπτομέρειες», με τις τελευταίες να αποτελούν τα διαφοροποιητικά στοιχεία που μετατρέπουν μια καλή ιδέα σε εξαιρετική, μια υποφερτή απόδοση σε σπουδαία, εκτινάσσοντας την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Είναι γνωστό πως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κατέχει την πρωτοκαθεδρία σε ότι αφορά την υποδοχή τουριστικής κίνησης στην χώρα μας εδώ και αρκετά χρόνια. Κάτι που δύσκολα θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά, καθώς σε αυτήν εντάσσονται οι Κυκλάδες, με προεξάρχουσες την Σαντορίνη και την Μύκονο, καθώς επίσης και τα Δωδεκάνησα, με την Ρόδο και την Κω να ξεχωρίζουν.

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως οι εκεί επαγγελματίες -περίπου- κάθονται και ο τουρισμός συρρέει, όπως και να έχει, ανεξαρτήτως συνθηκών. Κάθε άλλο! Αντιθέτως, σε κάθε ευκαιρία αποδεικνύουν στην πράξη πως λαμβάνουν εξαιρετικά στα σοβαρά την υπόθεση «τουρισμός», μέσω του οποίου προκύπτει το 95-97% του εισοδήματός τους σε ετήσια βάση. Οπότε, ένα απλό projection να γίνει στην τρέχουσα χρονική συγκυρία, γίνεται αντιληπτό και ο βαθμός, το βάθος και οι συνέπειες του προβλήματος στις τοπικές επιχειρήσεις και δη σε συνάρτηση με τον επερχόμενο χειμώνα. Παρόλα αυτά, ήδη εδώ και δύο ημέρες, στο γύρισμα του Σεπτεμβρίου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ολοκλήρωσε την διαδικασία της σύνταξης του πλάνου τουριστικής προβολής για το 2021. Υπενθυμίζεται πως στην κεφαλή της εν λόγω Περιφέρειας, βρίσκονται άνθρωποι με εξαιρετική εμπειρία και γνώση από τον χώρο της ξενοδοχειακής αγοράς.

Στόχος και ζητούμενο του νέου πλέγματος δράσεων είναι, το Νότιο Αιγαίο να καταφέρει να ανταποκριθεί στις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς, στη μετά Covid-19 εποχή, αποβλέποντας -αποκλειστικά- στην κορυφή.

Πρόθεση όσων ενεπλάκησαν στην διαδικασία του σχεδιασμού και της κατάρτισης του νέου προγράμματος είναι να αναδείξει την πληθώρα των χαρακτηριστικών που δύναται να αναδείξουν τα νησιά της Περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου ως έναν ελκυστικό, όσο και ασφαλή προορισμό.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν στις επιδιώξεις τους βρίσκεται η υποστήριξη και αναβάθμιση του τουρισμού εμπειρίας (λ.χ. γαστρονομικός, πολιτιστικός, αθλητικός, θαλάσσιος / ναυτικός κ.ά.), η άνοδος της δαπάνης και η επέκταση του πλήθους των διανυκτερεύσεων, η βελτίωση της επισκεψιμότητας με την ταυτόχρονη επέκταση της συνολικότερης σεζόν, εντάσσοντας τους μήνες Απρίλιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο, καθώς και η βελτίωση της ποιότητας της πληροφόρησης των εν δυνάμει επισκεπτών, όσον αφορά τον προορισμό.

Μια ακόμη σημαντική πτυχή που καταδεικνύει τον βαθμό ωριμότητας και εμπειρίας των στελεχών της εν λόγω Περιφέρειας περί του τουρισμού, είναι και το γεγονός ότι κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, έλαβε χώρα η μέχρι στιγμής αποτύπωση των αποτελεσμάτων της on line καμπάνιας της Περιφέρειας για το φετινό καλοκαίρι. Ήδη, η πρώτη φάση της συγκεκριμένης καμπάνιας έχει ολοκληρωθεί, ενώ η δεύτερη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Συμπέρασμα; Όταν δεν αφήνεις κάτι στην τύχη του, τότε σίγουρα πολλαπλασιάζεις τις πιθανότητες επιτυχίας ενός εγχειρήματος. Μακάρι το παράδειγμα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να έβρισκε μιμητές σε κάθε άλλη από τις υπόλοιπες 12 Περιφέρειες της πατρίδας μας, πολλές εκ των οποίων βρίσκονται εν πλήρη υπνώσει…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας