Υγεία και ευεξία
Αναμφίβολα, μία από τις κύριες τάσεις που ήρθαν για να μείνουν με το πέρας της περιόδου της πανδημίας και που σχετίζεται και με την προηγούμενη τάση είναι η στοχοπροσήλωση σε διατροφικές συνήθειες που συμπορεύονται με την καλή υγεία και την ευεξία των ανθρώπων.
Το «είμαστε ό,τι τρώμε» βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές, που αναζητούν και υιοθετούν υγιεινές επιλογές. Οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην υγεία τους στην καθημερινότητα αλλά και στις επιχειρήσεις εστίασης που επισκέπτονται, όχι μόνο στις επιλογές των πιάτων… αλλά και των ποτηριών τους. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση για κρασιά με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ και θερμίδες, αλλά και για βιολογικά και βιοδυναμικά κρασιά που παράγονται χωρίς επιβλαβή χημικά. Και κάπως έτσι φτάνουμε και στην επόμενη τάση, τα φυσικά κρασιά και τις βιολογικές ετικέτες, αφού οι καταναλωτές δείχνουν να έχουν αυξημένη επίγνωση των επιπτώσεων των φυτοφαρμάκων και εν γένει των βαριά επεξεργασμένων προϊόντων.

“ H ζήτηση για φυσικά κρασιά θα μεγαλώσει καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη βιωσιμότητα, την υγεία και την αυθεντικότητα στις επιλογές τροφίμων και ποτών.”

Εναλλακτικές Ποικιλίες Οίνου
Οι καταναλωτές γίνονται πιο τολμηροί και ανοιχτοί στο να δοκιμάσουν νέες και ασυνήθιστες ποικιλίες κρασιού. Εναλλακτικά είδη κρασιών, όπως το φυσικό ή το πορτοκαλί κρασί και το αφρώδες κρασί, αναμένεται να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Μάλιστα, επιλογές από την Ελβετία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα και την Αργεντινή φαίνεται να κερδίζουν το ενδιαφέρον σε αυτές τις εναλλακτικές κατηγορίες, όπως και το κρασί από παλιά αμπέλια που αναγεννιούνται από χώρες όπως η Γεωργία, η Τουρκία, η Αρμενία, το Ισραήλ και ο Λίβανος.

Το φυσικό κρασί
Γύρω από το φυσικό κρασί υπάρχουν πολλές αντικρουόμενες απόψεις, κυρίως από τους οινολόγους. Υπάρχουν ένθερμοι υποστηρικτές και αμετανόητοι επικριτές. Το «πεδίο της μάχης» χωρίζεται στους υπέρμαχους των φυσικών κρασιών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, που τα θεωρούν ό,τι πιο αυθεντικό μπορεί να προκύψει στον τομέα, και στους επικριτές, που το θεωρούν κρασί δεύτερης κατηγορίας. Οι καταναλωτές όμως φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι το δοκιμάζουν, το προτιμούν και το αναζητούν. Ο ορισμός βέβαια των φυσικών κρασιών είναι κάτι το οποίο στην ουσία… δεν υπάρχει. Ωστόσο, αν μια ετικέτα αναγράφει «Natural Wine» αναφέρεται στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο κρασί έχει δεχθεί ελάχιστες παρεμβάσεις κατά τη διαδικασία της οινοποίησής του. Λέξεις κλειδί η «ελάχιστη παρέμβαση», οι «παραδοσιακές μέθοδοι» και οι «φυσικές τεχνικές οινοποίησης», ενώ συνήθως εκτός παραγωγής και φιάλης παραμένουν τα πρόσθετα, η ζάχαρη, τα φυτοφάρμακα.

Τα μικρά οινοποιεία που παράγουν κρασιά με αυτό τον τρόπο ανοίγουν ένα μονοπάτι στην αγορά. Και όλα δείχνουν ότι η ζήτηση για φυσικά κρασιά θα αυξηθεί καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη βιωσιμότητα, την υγεία και την αυθεντικότητα στις επιλογές τροφίμων και ποτών. Παράλληλα, μια φαινομενικά και χρονικά «συγγενής» τάση, το πορτοκαλί κρασί, ένα είδος λευκού κρασιού που παρασκευάζεται με εκτεταμένη επαφή με τη φλούδα του σταφυλιού κατά τη διαδικασία της οινοποίησης, θα διατηρηθεί και αυτή τη χρονιά.
n Premiumization και περισσότερες φυσαλίδες σε χαλαρή ατμόσφαιρα Μια διαφορετική τάση είναι η ζήτηση για premium και ultra-premium κρασιά. Οι καταναλωτές φαίνεται να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για υψηλότερης ποιότητας και πιο σπάνια κρασιά. Και η τάση αυτή σχετίζεται άμεσα με μία ακόμα: την αναζήτηση των premium φυσαλίδων, της σαμπάνιας, της Cava, της Franciacorta και του prosecco.

Βέβαια, το κλίμα αλλάζει και τα αφρώδη αυτά κρασιά πίνονται όχι για να εορταστεί κάποια ιδιαίτερη περίσταση αλλά η ίδια η καθημερινότητα. Μια τυχαία Τρίτη, ένα όμορφο δείπνο συνοδευόμενο από ένα «καλό» κρασί υπενθυμίζει στους θαμώνες μιας επιχείρησης εστίασης ότι η ζωή είναι για να τη ζούμε κάθε μέρα, συχνά, σε εστιατόρια με χαλαρή ατμόσφαιρα που μας κάνουν να νιώθουμε άνετα και οικεία. Και για να αντιληφθούμε το εύρος της τάσης αυτής, αρκεί να πούμε ότι το αφρώδες κρασί αναμένεται να ξεπεράσει την μπίρα σε πωλήσεις στις ΗΠΑ, ενώ δεν είναι τυχαία και εδώ η επικράτηση των κοκτέιλ με βάση το κρασί, τα spritzers και το ανθρακούχο κρασί σε τενεκεδένιο κουτάκι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας