social media

Likes Στα Social Media!

Ας υποθέσουμε πως επάνω στον πάγκο της κουζίνας σας βρίσκονται κόκκινες, αψεγάδιαστες και ολοστρόγγυλες ντομάτες, λαχταριστά και «ζωντανά» φρεσκοκομμένα κομμάτια κρέατος, πράσινα, ολόφρεσκα σπαράγγια, «καλογυαλισμένες» πιπεριές, φρεσκοκομμένα κομμάτια ανανά κ.ά. Τι τα κάνετε;

Εάν απαντήσατε: «μια δημιουργική συνταγή», τότε είτε είστε σεφ είτε δεν δίνετε ιδιαίτερη βαρύτητα σε άλλα πράγματα πέρα από τις συνταγές και τα πιάτα που σερβίρετε.

Τι θα έπρεπε να απαντήσετε; «Μια δημιουργική συνταγή που πρέπει να προβληθεί επαρκώς στα social media προκειμένου να γνωρίσει την ανάλογη αποθέωση εκ μέρους της πελατείας μας».

Αποφασισμένοι λοιπόν καθώς είστε, βγάζετε το κινητό σας τηλέφωνο και τραβάτε φωτογραφίες από διαφορετικές γωνίες σερβιρίσματος στην κουζίνα και στην τραπεζαρία και εν συνεχεία τις ποστάρετε στο Instagram. Πράγματι, όλα πηγαίνουν όπως τα είχατε σκεφτεί, ωστόσο τα likes που έχουν καταφέρει να λάβουν οι φωτογραφίες σας δεν ξεπερνούν τα 20. Κι αυτό, ενώ διαθέτετε μερικές χιλιάδες followers! Κάτι λάθος κάνατε και πήγε σχεδόν στράφι η όλη προσπάθεια.

Ίσως να σκέφτεστε: «Πώς τα καταφέρουν οι food stylists και οι φωτογραφίες τους είναι τόσο “ζωντανές” που θέλεις να φας εκείνη τη στιγμή περιεχόμενό τους;»

Εξυπακούεται πως υπάρχουν διάφορες τακτικές, τεχνοτροπίες, ακόμη και τρικ προκειμένου οι food stylists να δημιουργούν «νόστιμα» φωτογραφικά ενσταντανέ που… μιλάνε στο σύνολο των αισθήσεων των ακολούθων τους. Αποτέλεσμα; Money in the bank… Όπως λένε και οι Αμερικανοί!

Το Food Service απευθύνθηκε σε τρεις Έλληνες food stylists (οι οποίοι θα ήθελαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους) και σας παρουσιάζει τα σημεία-κλειδιά που μας αποκάλυψαν όσον αφορά την εξοικίωση τους με το food stylist και τις τεχνικές τους.

Ο σκοπός δεν αγιάζει (απαραίτητα) τα μέσα!

«Ορισμένοι επιχειρηματίες του κλάδου της εστίασης θεωρούν πως το να ανεβάζουν μια άσχημη ή όχι και τόσο επαγγελματική εικόνα ενός πιάτου στα social media είναι καλύτερο και πιο αποδοτικό από το να μην κάνουν τίποτα. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από αυτό. Υποπίπτουν σε ένα τραγικό σφάλμα που συνήθως οδηγεί σε εντελώς διαφορετικό αποτέλεσμα από το προσδοκώμενο», σημειώνει χαρακτηριστικά η πρώτη food stylist με την οποία συνομιλήσαμε και συνεχίζει:

«Ξέρετε, τα τρόφιμα και το φαγητό αποτελούν ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο ζήτημα. Ένα όμορφο και θελκτικό πιάτο αυτομάτως κάνει τον follower να νιώθει αρχικά πείνα και εν συνεχεία μεγάλη επιθυμία. Αντιθέτως, το “άσχημο φαγητό” που μοιάζει με… ιατρικό πείραμα, (ειδικά σε ό,τι αφορά τα προϊόντα κρέατος) αποθαρρύνει τον πελάτη. Για αυτό, οι όποιες κινήσεις κάνουν οι επαγγελματίες της εστιατορικής σκηνής θα πρέπει να διέπονται από συγκεκριμένο σχεδιασμό, δίνοντας έμφαση στη λεπτομέρεια, και ακολουθώντας ορισμένες βασικές αρχές του food styling».

Η ίδια αναφέρει πως βγάζοντας καλύτερες φωτογραφίες και βελτιωμένα αποτελέσματα δεν σημαίνει απαραίτητα πως οι επαγγελματίες της εστίασης θα δαπανήσουν τεράστια χρηματικά ποσά. Αν αναρωτιέστε πώς θα τα καταφέρετε και εσείς, δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τα εξής βήματα.

  • Αναζητήστε εξειδικευμένες εφαρμογές, που είτε προσφέρονται δωρεάν ή κοστίζουν ελάχιστα ευρώ, ενώ μπορούν να σας βοηθήσουν αποτελεσματικά κατά τη διαδικασία του editing των φωτογραφιών σας.
  • Πάντοτε να «τραβάτε» φωτογραφίες πιάτων και τροφίμων σε συνθήκες με ήπιο, και φυσικό φωτισμό. Κι αυτό, καθώς ο «σκληρός» φωτισμός –συμπεριλαμβανομένου του άμεσου ηλιακού– δεν καταφέρνει να αποτυπώνεται καλά στο φωτογραφικό αποτέλεσμα.
  • Μην είστε αρνητικοί προς τα εξειδικευμένα εκπαιδευτικά σεμινάρια φωτογραφίας και βίντεο. Εξάλλου αν παντρέψετε το πάθος σας για το φαγητό με τη γνώση, είναι δεδομένο πως το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να είναι μοναδικό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας