Τη σύμβαση ανάδειξης αναδόχου για την αδειοδότηση 20 συνολικά υδατοδρομίων, σε 19 νησιά της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου υπέγραψαν ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος και οι εκπρόσωποι  τριών εταιρειών που συνθέτουν το ανάδοχο σχήμα με την επωνυμία “Υδατοδρόμια Νοτίου Αιγαίου”, το οποίο προέκυψε μετά από διεθνή διαγωνισμό.
 

Το σχήμα αποτελείται από τις εταιρείες Ελληνικά Υδατοδρόμια, Hellenic Seaplanes, και την εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Optimum Value.

Αντικείμενο της σύμβασης ύψους 480.200 ευρώ,  είναι η ανάδειξη αναδόχου για την Αδειοδότηση Υδατοδρομίων, ο οποίος αναλαμβάνει την διαδικασία του Τεχνικού Φακέλου που θα υποβληθεί αρμοδίως για την αδειοδότηση είκοσι υδατοδρομίων, 11 στα Δωδεκάνησα και 9 στις Κυκλάδες και συγκεκριμένα στα νησιά: Ρόδος (2 υδατοδρόμια), Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Κάσος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κύθνος, Κέα, Άνδρος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα και Ανάφη.

Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για την ολοκλήρωση  της υποδομής των 20 υδατοδρομίων είναι 18 μήνες και γίνεται με τη στήριξη του δικτύου υδατοδρομίων του ΤΑΙΠΕΔ.

Να σημειωθεί ότι την περίοδο αυτή και το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης, στην οποία θα προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν, όπως έχει δεσμευτεί ο υφυπουργός, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Προχωρούν άλλα οκτώ υδατοδρόμια

Υπενθυμίζεται ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για άλλα οκτώ υδατοδρόμια στα νησιά Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μήλο και Αμοργό, των οποίων οι μελέτες είναι προχωρημένες και αναμένεται να υποβληθούν προς αδειοδότηση μέχρι το τέλος του έτους.  Ακόμη τέσσερα υδατοδρόμια έχουν προηγηθεί αυτοτελώς σε Ίο, Τήνο, Σίφνο και Πάτμο, ενώ στο δίκτυο θα προστεθεί προσεχώς και το υδατοδρόμιο της Κω, μετά από συνεννόηση του νέου δημάρχου, Θεοδόση Νικηταρά με τον Περιφερειάρχη.

Σχολιάζοντας την υπογραφή της σύμβασης, ο κ. Χατζημάρκος υποσχέθηκε ότι τα υδροπλάνα θα πετάξουν ξανά στα νησιά κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας: «Τα υδροπλάνα που πετούσαν κάποτε στα νησιά μας, τις δεκαετίες του 1920 και του 1930, ξένων αεροπορικών εταιρειών τότε, θα πετάξουν ξανά στο Νότιο Αιγαίο. Το δίκτυο των υδατοδρομίων που ονειρευτήκαμε θα υλοποιηθεί και μέσα σε αυτή τη θητεία θα μπορέσουμε και εμείς  και οι νησιώτες και η χώρα ολόκληρη να απολαύσει μια νέα προοπτική, που για μας, στα μεγάλα νησιά, μπορεί να αποτελεί μια πρόσθετη δυνατότητα μετακίνησης, αλλά για ορισμένα νησιά είναι κάτι που θα ανατρέψει τα δεδομένα τους».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας, επεσήμανε πως: «η δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας με 33 υδατοδρόμια στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος».

Ο κ. Γκόβας τόνισε επίσης ότι στο δίκτυο των 33 υδατοδρομίων θα δημιουργηθεί ένας μεγάλος αριθμός νέων θέσεων εργασίας που θα καλυφθούν αποκλειστικά από μονίμους κατοίκους των νησιών, οι οποίοι θα εκπαιδευτούν καταλλήλως.

«Η Ελλάδα έχει ένα περιβάλλον το οποίο μπορεί να αναπτύξει το μεγαλύτερο δίκτυο υδροπλάνων στον κόσμο, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων αλλά και για τη δημιουργία ενός καινούργιου τουριστικού προϊόντος» τόνισε ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της  Hellenic Seaplanes,  Νίκος Χαραλάμπους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας