εστιατοριακή σκηνή

Επί σειρά ετών η εστιατορική σκηνή στη χώρα μας κινούνταν γύρω από οικογενειακές επιχειρήσεις, που απασχολούσαν ορισμένους μόνο εργαζομένους, οι οποίοι προέρχονταν εκτός των δομών της. Αποτέλεσμα; Η οργανωτική δομή τους να αποτελεί σχεδόν αποκλειστικά προέκταση της ίδιας της οικογένειας, αντί να βασίζεται στις ιδιαιτερότητες της αγοράς ή την εξυπηρέτηση των αναγκών της επιχείρησης! Κάτι που πλέον δεν μπορεί να υφίσταται στη μορφή και στο περιεχόμενο που ίσχυε μέχρι πρότινος.

εστιατοριακή σκηνήΔίχως αμφιβολία, η αγορά εδώ και μερικά χρόνια αντιμετωπίζει σημαντικές αναταράξεις και δυσκολίες, απαιτώντας τη λήψη μιας σειράς από δύσκολες αποφάσεις, την ανα­θεώρηση θεμελιωδών αξιωμάτων και παρωχημένου σκεπτικού, καθώς επίσης και την οργάνωση με βάση καθαρόαιμα επαγγελματικά κριτήρια. Οι συνεπείς επαγγελματίες του κλάδου έχουν αντιληφθεί πως η επιχείρησή τους συμμετέχει ακουσίως σε ένα (άτυπο) πόλεμο, αυτόν του διαρκώς εντεινόμενου ανταγωνισμού, οπότε και θα πρέπει να λειτουργεί ως ένα συμπαγές, πιστό, με διακριτούς ρόλους και ξεκάθαρη στρατηγική, στράτευμα! Πάντοτε, δε, θα πρέπει να διαπνέεται από την αίσθηση και τη λογική της θέσπισης συγκεκριμένων στόχων, η επίτευξη των οποίων θα οδηγήσει στην περαιτέρω ανάπτυξή της.

Προκειμένου να φτάσετε σε αυτό το σημείο, απαιτείται να έχετε κάνει μια σειρά από συγκεκριμένες κινήσεις νωρίτερα και κυρίως την εξής μία: Να επεξεργαστείτε, να διαμορφώσετε και να υλοποιήσετε ένα ξεκάθαρο επιχειρηματικό μοντέλο. Μέσω αυτού, θα προκύψει η απαιτούμενη οργανωτική δομή που πρέπει να σχεδιάσετε, τα προσόντα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά από τα οποία οφείλουν να διακρίνονται τα στελέχη και οι υπάλληλοί σας, καθώς επίσης τα σημεία στα οποία θα πρέπει να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση και σημασία στην προσπάθειά σας να πετύχετε την πολυπόθητη ανάπτυξη της επιχείρησής σας, των εσόδων, του μεγέθους, ακόμη και του πλήθους των σημείων της παρουσίας της!

Θα πρέπει να εξετάσετε με διερευνητικό πρίσμα και προσεκτική ματιά κάθε τμήμα και πτυχή που απαρτίζει την επιχείρηση ή το κατάστημά σας, προκειμένου να επισημάνετε αδυναμίες και να σημειώσετε πιθανά περιθώρια βελτίωσης.

Θα πρέπει να εξετάσετε με διερευνητικό πρίσμα και προσεκτική ματιά κάθε τμήμα και πτυχή που απαρτίζει την επιχείρηση ή το κατάστημά σας, προκειμένου να επισημάνετε αδυναμίες και να σημειώσετε πιθανά περιθώρια βελτίωσης. Μη διστάσετε να επιχειρήσετε μια… βουτιά στα βαθιά, συμπεριλαμβανομένης της υφιστάμενης (ή μη) εταιρικής κουλτούρας, των διαδικασιών που εφαρμόζετε, της πολιτικής περί των προσλήψεων και των απολύσεών σας, των στόχων που έχετε θέσει, των δεδομένων που λαμβάνετε αναφορικά με την απόδοση της επιχείρησής σας και του αντίκτυπου (θετικού ή μη) που έχετε στους καταναλωτές, των στοιχείων στα οποία βασίζετε την καινοτομία ή τη διαφορετικότητά σας έναντι του ανταγωνισμού κ.ο.κ.

Πριν αγχωθείτε και νιώσετε την αίσθηση μιας παράξενης πίεσης, θυμηθείτε πως η ηγεσία κάθε άλλο παρά εύκολη διαδικασία είναι! Βέβαια, την ίδια στιγμή, η επιτυχία και η επίτευξη ενός στόχου είναι η καλύτερη ανταμοιβή! Απαιτείται οργάνωση και σχέδιο που θα δώσει απάντηση σε συγκεκριμένα ερωτήματα, τα οποία και οφείλετε να έχετε προκαθορίσει, ως άλλα σημεία αναφοράς στη συνολική διαδικασία μετεξέλιξης της επιχείρησής σας.

3+1 βήματα που θα σας οδηγήσουν στην ανάπτυξη!

1. Συνδυάστε το ταλέντο με τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Ορισμένες φορές, ακόμη και εάν έχετε εντοπίσει τα πλέον ξεχωριστά όσο και πολλά υποσχόμενα άτομα και είστε σε θέση να τα ικανοποιήσετε οικονομικά, αποδεικνύεται πως δεν είναι κατάλληλα για την επιχείρησή σας! Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να μη συμβιβαστείτε και βασιστείτε απλώς και μόνο στο ταλέντο. Αντιθέτως, αναζητήστε και βρείτε το άτομο που θα συνδυάζει το ταλέντο με την απαιτούμενη… «πείνα», το οποίο και θα πιστεύει στην ευρύτερη αποστολή της επιχείρησης ή του brand σας.

2. Σχεδιάστε να αναπτυχθείτε όπου έχει σημασία! Προσπαθήστε να εστιάσετε τις προσπάθειες ανάπτυξης και καθιέρωσης της επιχείρησής σας, «χτίζοντας» μια κρίσιμη μάζα πελατών σε αγορές-κλειδιά. Το κύριο ενδιαφέρον σας θα πρέπει να βρίσκεται στην επίτευξη της στρατηγικής ανάπτυξης. Ξεκινήστε τις προσπάθειές σας εκεί που σας γνωρίζουν ή όπου έχετε ρίζες, γνωστούς και εν γένει δεσμούς, οικογενειακούς ή φιλικούς. Αυτό το στοιχείο δύναται να σας βοηθήσει να πετύχετε μια ταχύτερη όσο και πιο σίγουρη αρχή σε σχέση με το εάν επιχειρούσατε να δραστηριοποιηθείτε κάπου, άγνωστος μεταξύ αγνώστων.

3. Μη διστάσετε να βάλετε το χέρι στην τσέπη. Όπου απαιτείται… Φροντίστε, ώστε κάθε ευρώ που επενδύετε να συντείνει αποφασιστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Το σύνολο των μελών της ομάδας σας οφείλει να διαθέτει μια κοινή… γλώσσα, μια αντιληπτή διάλεκτο. Για αυτόν τον λόγο, μη διστάσετε να επενδύσετε χρήμα, χρόνο, ενέργεια και προσπάθεια προκειμένου να δομήσετε την εν λόγω «γλώσσα», καθώς θα σας βοηθήσει σημαντικά να υπερβείτε τις δυσκολίες που εισάγει η συνύπαρξη πολλών όσο και διαφορετικών υπαλλήλων που προέρχονται από ποικίλα background, διαφορετικές εμπειρίες, με ξεχωριστές δυνατότητες, πολλαπλές κουλτούρες κ.ο.κ. Όσο πιο σύντομα αντιληφθείτε την αξία και την ανταποδοτικότητα που μπορεί να σας διασφαλίσει ένα «ανοικτό» σκεπτικό και μια λελογισμένη επενδυτική στρατηγική, τόσο πιο εύκολα και πετυχημένα θα απολαύσετε τους καρπούς των προσπαθειών των μελών της ομάδας σας.

Επενδύστε στην εταιρική κουλτούρα ανεξαρτήτως του μεγέθους σας. Ορισμένες φορές, έννοιες όπως στρατηγική, πολιτική και στοχοπροσήλωση μπορεί να ακούγονται… εξωτικές και εκτός της δικής σας κατηγορίας και μεγέθους επιχείρησης, εντούτοις αποτελούν ορισμένες από τις πλέον θεμελιώδεις αξίες και αρχές που πρέπει να διέπουν κάθε κατάστημα, εταιρεία, οργανισμό, ανεξαρτήτως μεγέθους ή τομέα δραστηριοποίησης. Σε αυτήν τη λογική εντάσσεται και η έννοια της «εταιρικής κουλτούρας», η οποία και θεωρείται η συγκολλητική ουσία που ενώνει το σύνολο των τμημάτων μιας επιχείρησης. Αποτελεί, δε, το… DNA του οργανισμού σας, με βάση τον οποίο λειτουργείτε, κινείστε, αποφασίζετε και επιχειρείτε. Χρήσιμο θα ήταν να αφιερώνατε τον απαιτούμενο χρόνο σε καθημερινή βάση προκειμένου να εκπαιδεύσετε τους υπαλλήλους σας, εμφυσώντας τους τις βασικές αρχές της εταιρικής σας κουλτούρας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα διασφαλίσετε ότι θα γίνει «κτήμα» τους και ότι θα διαπνέονται από κοινές αρχές, πανομοιότυπους στόχους και ίδια οράματα.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας